Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Micra K12 - Moduł komfortu prawdopodobnie uszkodzony

keychi 04 Lut 2014 09:10 2172 22
  • #1 04 Lut 2014 09:10
    keychi
    Poziom 18  

    Witam wszystkich,

    Mam problem z wycieraczką tylną - steruje ją moduł komfortu. Sytuacja wygląda następująco:

    Na manetce są 2 programy - czasowy i stały. Po przekręceniu na czasowy wycieraczka po 2 cyklach zimna. Po przekręceniu za jakiś czas na stały wykona losową ilość cykli i zimna.

    Mierzyłem połączenia między manetką a modułem, między modułem a wtyczką silnika - połączenia w bardzo dobrym stanie.

    Nie wiem z jakich przyczyn moduł nawet bez obciążenia odłącza zasilanie dla silnika wycieraczki (podłączyłem miernik aby zmierzyć napięcia z i bez podłączonego silnika) - na brązowym +12(zasilanie skrzydła), czarnym masa, żółtym stałe (11V)

    Sam silnik zasiliłem z niezależnego źródła zasilania i chodzi bez problemu.

    Czy spotkał się ktoś z was z podobnym problemem? Regenerować czy wymieniać moduł?

    1 22
  • #2 13 Lis 2017 17:04
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    Witam odgrzeje kotleta. Mam podobny problem z micrą K12 nie działa tylna wycieraczka tzn czasem jak włączam to czasem jest straszne trzaskanie w module komfortu przygasa światło w podsufitce lub zgaśnie całkiem ,nie działają kierunki szyby oraz otwieranie zamykanie z pilota tzn awaryjne mrugają ale nie zamyka ani nie otwiera. Pytanie czy jak kupie drugi moduł to czy muszę go kodować? Czy może lepiej wystarczy same przekażniki przelutować. pozdrawiam

    0
  • #3 13 Lis 2017 23:37
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    W żadnym nissanie nie ma modułu komfortu.

    0
  • #4 14 Lis 2017 07:28
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    Ależeś pomógł

    0
  • #5 14 Lis 2017 07:44
    ptr92
    Poziom 17  

    Jak dla mnie, to masz problem z zasilaniem (masą) do tegoż modułu

    1
  • #6 14 Lis 2017 08:04
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    A czy posiada ktoś jakiś schemat tego ustrojstwa?

    0
  • #7 14 Lis 2017 08:10
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    fazior napisał:
    Ależeś pomógł

    A jak ci można pomóc jak piszesz Bóg wie o czym? Moduł komfortu i domyśl się, co łaskawca ma myśli.
    Który moduł, ten w kabinie czy ten w komorze silnikowej, poniżej lewego reflektora?

    0
  • #8 14 Lis 2017 08:14
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    Ten w kabinie strasznie coś trzaskało jak chciałem właczyć tylna wycieraczke. Dziś wycieraczka chodzi strasznie wolno ale kierunki dalej nie działaja. Tzn jak włacze kierunek raz mignie na desce i tyle a w lampach zero światła

    0
  • #9 14 Lis 2017 10:44
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Masz do naprawy silniczek wycieraczek, zapieczony na ośce.

    0
  • #10 14 Lis 2017 10:49
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    To wiem ale co z kierunkami??

    0
  • #11 14 Lis 2017 12:33
    ptr92
    Poziom 17  

    A wg mnie chodzi wolno, bo brzeczy przekaźnik. Daj na sterowanie przekaznikiem wycieraczki masę przez kontrolke.

    0
  • #12 14 Lis 2017 14:38
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    Z tym bedzie problem bo przekaznik jest w płytce. nie nic skopcić

    0
  • #13 23 Mar 2018 21:11
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    Micra K12 ma moduł komfortu na bank. a w moim przypadku brzęczenie przekażników było spowodowane z przegnitym przewodem masowym na lewej podłużnicy w komorze silnika.

    0
  • #14 23 Mar 2018 21:12
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    fazior napisał:
    Micra K12 ma moduł komfortu na bank.

    Nie ma.

    0
  • #15 23 Mar 2018 21:13
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    Bieda z nędzą napisał:
    fazior napisał:
    Ależeś pomógł

    A jak ci można pomóc jak piszesz Bóg wie o czym? Moduł komfortu i domyśl się, co łaskawca ma myśli.
    Który moduł, ten w kabinie czy ten w komorze silnikowej, poniżej lewego reflektora?

    Pod reflektorem jest skrzynka bezpieczników.

    0
  • #16 23 Mar 2018 21:39
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Moduł komfortu mają tylko pojazdy grupy VAG i ten moduł steruje elektroniką nadwozia. Tak, moduł komfortu jest tylko w VW/Audi/Skoda/Seat.
    Podobną robotę w np Renault robi UCBIC/UCH, w PSA jest to BSI i tak dalej. W fiat/alfa romeo/ lancia jest to moduł NBC, W BMW jest to moduł ZKE, JBE bądź FRM,

    Nissan ma technologię Renault. W Renault i Nissan moduł pod lampą lewą nazywa się UPC i nie ma nic wspólnego z modułem komfortu. Jest to moduł sterujący odbiornikami mocy i taką samą robotę np w PSA pełni moduł BSM, w nowszych oplach UEC przednia częśc wozu, REC tylna; w Mercedesach moduł SAM.
    Nissan ma volkswagenowski funkcjonalny odpowiednik modułu komfortu, nazywa się BCM i jest w kabinie pasażerskiej.
    Zdaję sobie sprawę z tego, że wszystkie lamery na to, czego nie znają mówią "moduł komfortu" bądź BSI, ale guzik mnie to obchodzi.
    To jest forum techniczne i rzeczy nazywamy tak, jak są.

    0
  • #17 24 Mar 2018 08:10
    fazior
    Warunkowo odblokowany

    Sam jesteś lamer.

    Moderowany przez robokop:

    3.1.9. Nie ironizuj i nie bądź złośliwy w stosunku do drugiej strony dyskusji. Uszanuj odmienne zdanie oraz inne opinie na forum.

    0
  • #18 29 Sie 2018 09:36
    tarpan
    Poziom 1  

    Moduł komfortu w tym modelu Nissan Micra K12 znajduje się za schowkiem na rękawiczki. Aby się do niego dostać należy wymontować w/w schowek przez odkręcenie około 7 wkrętów w tym i wewnątrz schowka i wysunąć plastikowe trzpienie zawiasów klapy zamykającej schowek. Zdemontowałem jeszcze rękaw do nawiewu -najpierw wypchnąłem sam nawiew kierunkowy na prawe lusterko który jest osadzony "na wcisk" (dodam że mówimy o wersji europejskiej z kierownicą po lewej stronie :) ) a następnie odpiąłem rękaw nawiewu pod deską rozdzielczą który był zamocowany w jednym miejscu spinką "na wcisk" do rury wzmacniającej nadwozie. Sam moduł wysunąłem z blach mocujących i w zasadzie mamy do niego wtedy komfortowy dostęp do odszukania drożności przewodów elektrycznych jak i sprawdzenia wychodzących i przychodzących sygnałów elektrycznych. W przypadku wymiany moduł z innego auta należy dopisać do centralnego komputera auta. Po samej zmianie na sprawny nie będzie działał. Taką wiedzę posiadam na dziś która możliwe że zostanie edytowana bo jestem w trakcie naprawy lub wymiany w/w modułu. Awaria to brak otwierania zamka pokrywy bagażnika z pilota i z przycisku do otwierania. Bagażnik można otworzyć tylko od środka mechanicznie przy samym zamku przesuwając jasną zapadkę. Zamek posiada cztery przewody elektryczne -dwa to sygnał z centralki (zamknij-otwórz który powoduje zmiana polaryzacji napięcia 12 V +/- ,a pozostałe dwa podejrzewam sygnały potwierdzające wykonanie (zamknięcie) zamka. Sam zamek został wcześniej sprawdzony. Dodam dwa zdjęcia-jedno to numer części a drugie to zdjęcie podpiętych kostek elektrycznych i samego modułu.

    0
  • #19 13 Wrz 2018 23:59
    Arcyk3
    Poziom 13  

    Witam w/w modułu trzeba programować ?W jakiś sposób zaadoptować używany moduł ?
    Pozdrawiam

    0
  • #20 15 Wrz 2018 21:14
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Trzeba ustawić konfigurację.

    0
  • #22 15 Wrz 2018 21:54
    Bieda z nędzą
    Poziom 30  

    Jasne, chiński tak. Ale zależy który, ten za 32 dolary z aliexpress na niebieskiej płycie nie. Jaki masz?

    0