Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot - dodawanie klucza do imo

artbi 25 Feb 2014 19:00 2361 4
  • #1
    artbi
    Level 19  
    Witam, prosze o pomoc krok po kroku w sposobie dodawania nowego klucza do IMMOBILISER , posiadam instrukcje w jezyku angielskim ( nie potrafię czytać ze zrozumieniem w tym jezyku ).....

    Precautions:
    Check that the diagnostic plug jumper is fitted. The jumper provides the link between the
    immobiliser
    module and the injection/ignition ECU, and is essential to be able to start the engine
    If the jumper is not fitted, the transponder LED diagnostic is always the same (no link
    between the
    immobiliser and the ECU)
    Note: Fitting of a 5 k_ resistive suppressor along with a resistive spark plug is essential for
    the proper
    functioning of the engine
    System programming
    The machine is supplied with a red key (master) and a black key
    The system is programmed in the factory
    It is possible to program up to 7 black keys
    The key memory procedure is the same as the AEC400 and ACI100 system
    Reminder of the key memory procedure
    1. Using the red key, set the ignition to on, and when the LED lights, turn off the ignition
    2. Within a maximum of 15 seconds of cutting off the ignition with the red key, turn on the
    ignition with
    the black key, and when the LED comes on turn off the ignition (repeat the operation for each
    black
    key to be memorised (maximum of 7 black keys))
    3. Within a maximum of 15 seconds of turning off the ignition with the last key memorised,
    turn on the
    ignition with the red key, and when the LED comes on, turn off the ignition
    Key memory check
    Using the red key, turn on the ignition, the LED on the instrument panel comes on for 0.5
    seconds and
    flashes a number of times. The number of flashes indicates the number of keys memorised,
    including the
    red key
    Additional information
    Before carrying out any work on the transponder immobiliser, have the machine red key and
    black key to
    hand
    If the engine will not start, a first diagnostic may be carried out using the LED before
    checking the other
    parts of the ignition system
    Note: Do not remove the diagnostic plug jumper
    In case of a fault, do not use an immobiliser module or ECU from another machine to carry
    out tests. The
    keys, immobiliser module and ECU programmed on another machine form an assembly, are
    linked by a
    code and must under no circumstances be separated
    Important : If an ECU is changed without memorising the keys, do not turn on the ignition
    more than 16
    times if the diagnostic jumper is disconnected as beyond this number, the ECU immobiliser
    function is
    erased.
  • #2
    misiek-888
    Level 36  
    Jaki model Peugeota masz na mysli??
  • Helpful post
    #4
    reed
    Level 17  
    W skrócie (w wolnym tłumaczeniu):

    - Sprawdź czy zworka diagnostyczna jest założona. Umożliwia ona połączenie pomiędzy modułem immobilisera a ECU. Jest obna niezbędna do uruchomienia silnika. Jeżeli zworka nie jest założona dioda diagnostyczna LED transpondera będzie zawsze tak sama (brak połćzenia między modułem immobilisera a ECU)

    Programowanie systemu:

    System jest wyposażony w klucz czerwony (master) i klucz czarny
    System jest wstępnie zaprogramowany w fabryce.
    Można zaprogramować w systemie do 7 kluczy czarnych.
    Procedura programowania jest taka sama dla AEC400 i ACI100.

    Programowanie systemu:
    1. Używając klucza czerwonego, należy włączyć zapłon. Kiedy dioda LED zapali się, wyłącz zapłon.
    2. W przeciągu 15sek włącz zapłon za pomocą czarnego klucza. Kiedy dioda LED się zapali wyłącz zapłon. Powtórz operacje dla pozostałych kluczy.
    3. Po zaprogramowaniu ostatniego klucza, w ciągu 15sek włącz zapłon za pomocą klucza czerwonego. Kiedy dioda LED się zapali, wyłącz zapłon.

    Sprwadzanie zaprogramowanych kluczy.
    Za pomocą czerwonego klucza, włącz zapłon. Dioda LED zapali się na 0.5 sek, następnie zacznie błyskać tyle razy ile jest zaprogramowanych kluczy łącznie z kluczem master.

    Przed przystąpieniem do programowania miej w ręce klucz czerwony i klucze czarne.

    Jeżeli silnik nie chce zapalić, sprawdź najpier czy dioda LED się załącza zanim zaczniesz sprawdzać inne części systemu.

    Nie zdejmuj zworki diagnostycznej.

    W przypadku błędu, nie używaj innego modułu immobilisera ani ECU z innego samochodu.
    Klucze, modułu immobilisera i ECU są zaprogramowane z innym samochodem i przed przełożeniem muszą zostać powiązane za pomocą kodu.

    WAŻNE!
    Jeżeli nastąpiła zmiana ECU bez zaprogramowania kluczy włączenie 16 razy zapłonu bez założonej zworki spowoduje wykasowanie całej pamięci immobilisera.