Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Aprilia 125 - Rotax 123 wałek balansujący ustawienie.

01 Mar 2014 13:59 6321 12
  • #1
    User removed account
    Level 1  
  • Helpful post
    #2
    paweld69
    Level 28  
    Może na trybie zakładanym na czop jest znak? Generalnie wałek równoważący chodzi przeciwnie do ciężarków wału ( albo może prościej tłok do góry wałek też do góry). Znaki jednak gdzieś powinny być.
  • #3
    User removed account
    Level 1  
  • #4
    berthold61
    Level 26  
    Temat archiwalny ale mnie interesuje to samo . też nie ma znaków a silnik dostałem w kartonie w drobnym maku , silnik składacie na silikon wysoko temp ? czy raczej uszczelkę ? następna sprawa to łożyska wału nr łożysk 6206 i teraz tak łożyska firmy SKF to czołówka jakości łożysk kosztuje szt ok 25 zł to do jasnej litery dlaczego wciskają nam dedykowane jakiejś firmy za ponad 100 zł 2 szt .
  • #5
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Na wał korbowy i wałek balansera trzeba patrzeć jak na dwa układy korbowe, gdzie osie cylindrów są umieszczone równolegle do siebie. W DMP (lub też GMP) muszą się znajdować w tych samych pozycjach. Piszę tak, aby ktoś nie pomyślał żeby ustawić w dół swojego wzroku, czyli balanser wg grawitacji, bo oś cylindra rzadko jest w pionie czy poziomie.
    Rotax 125 zawsze był montowany na uszczelce. Niedopuszczalne jest więc składanie połówek na silikon, ze względu na luzy osiowe wałków i odległości między łożyskami.
    Luz osiowy łożysk wału korbowego reguluje się podkładkami dystansowymi, istnieje tutaj różnica pomiędzy starszymi silnikami a nowszymi 122.
    Łożysko 6206.TVH.C4M kosztuje 17 euro. Za 25 zł kupisz najzwyklejsze łożysko (z koszykiem stalowym i z luzem CN).
  • #6
    berthold61
    Level 26  
    Super , mam jeszcze pytanie związane z dozowaniem oleju , motor dostałem w częściach i w częściach nie widzę czegoś co przypominałoby dozownik , z gaźnika wychodzą trzy wężyki jesen gruby chyba do baku oraz dwa cieniutkie i one chyba powinny być podłączone do jakiegoś dozownika co ? wychodzi z silnika tuż przy kablach od magneta jeden wężyk ok 5mm to jest odpowietrzenie skrzyni biegów czy co ? , na koniec o łożyskach to że ja nie miałem na myśli jakichś Chińskich czy FŁT w dodatku które były na wale założone wraz z kapslami tego to ja nie kumam , myślałem o łożyskach SKF przecież to Szwecka firma jedna z najlepszych a w zasadzie najlepsza .
  • #7
    BANANvanDYK
    Level 41  
    Ogólnie mówiąc o gaźnikach Dellorto w 125, po bokach przy przepustnicy masz dwa cienkie wężyki odpowietrzania komory pływakowej, jeden gruby paliwowy do boku gaźnika gdzie znajduje się filterek pod pokrywką, króciec od dozownika oleju (mosiężny zawór zwrotny) z boku gaźnika na wysokości przelotu, do kanału ssącego lub na przepustnicę (smarowanie).
    Chyba że silnik w wersji competition, wtedy bez dozownika i zwykle bez wałka balansera, gaźnik Keihin lub Mikuni.
    Firma SKF robi dobre łożyska, tylko trzeba uważać na podróbki. W Rotaxie stosuje się fabrycznie łożyska z koszykiem poliamidowym, a te są droższe niż łożyska z koszykiem stalowym.
  • #8
    berthold61
    Level 26  
    No ja mam rotax 122 i z wałkiem wyrównoważającym , bardzo mi pomogłeś z tym gaźnikiem i wężykami , ale mam jeszcze pytanie związane z jakimś pstryczkiem po lewej stronie tuż obok klaksonu do czego to służy ? nie mogę tego rozkminić .
    ktoś mi powiedział żeby nie bawić się z dozowaniem oleju bo prędzej czy później zatrę silnik i radzi wlewać do baku mieszankę 1-50 ,
    mam zamówioną jedną zębatkę do skrzyni biegów bo ma urwane zęby ale patrząc na schematy skrzyni biegów i z ogłoszeń to u mnie całkiem inaczej są zębatki pozakładane na wałkach , muszę kupić szczypce do siegerów i poukładać je tak jak powinny , jhakiś paprok próbował to chyba składać i poległ pewnie ze dwa razy i postanowił to sprzedać za 1 tys więc kupił go syn aże się nie zna to mi go podarował , hm ale się rozpisałem co .
  • #9
    berthold61
    Level 26  
    Ok zębatki już opanowane teraz czekam na jeszcze jedną zamówioną więc mam czas na ogarnięcie kilku spraw , i obecnie mam znów pytanie o wężyki w zbiorniku paliwa wiadomo ten od kurka do czego ale te dwa czarne to od czego i gdzie mają być podpięte ?
    dalej nie daje mi spokoju do czego służy ten pstryczek tuż pod lewą rączką-gryfem obok pstryczka klaksonu ,wychodzą z niego dwa przewody ,szto eta ?
  • #10
    paweld69
    Level 28  
    Trudno coś odpowiedzieć bez zdjęć. Wężyki to może odpowietrzenie . Pstyczek ? Jaka to aprilia? 125 to troche mało.
  • #11
    berthold61
    Level 26  
    Już mi kolega forumowy BANANvanDYK wszystko wyjaśnił , wężyki nie mają znaczenia mogą zwisać poza jednym co podaje olej ale on jest już zaślepiony bo robię mieszankę i leję do baku , bardziej martwi mnie sprawa braku możliwości regulacji wolnych obrotów , w żaden sposób nie da się tego zrobić albo wyje albo po dodaniu gazu zrobi buua i gaśnie , dysza główna 115 nie wiem czy nie za mała , gaźnik PHBH 28 ,,ciężki zawodnik ten dwusów.
  • #12
    User removed account
    Level 1  
  • #13
    berthold61
    Level 26  
    Być może tylko zasadnicze pytanie gdzie ? bo dysza 115 chyba nie ma wiekszego znaczenia dla wolnych obrotów ? co , chyba kupię jeszcze raz nowe simeringi ale nie typowo do aprili bo z cenami na glowy się pozamieniali tylko w sklepie z łożyskami tam to kilka złociszy kosztuje ,
    ale jak to wszystko poustawiam i dopracuję to sprzedam i kupię normalny motocykl , normalny mam na myśli czterosów bo diabelnie nie odpowiada mi charakterystyka tych silniko-młynków do kawy to wycie doprowadza mnie do szewskiej pasji wolę spokojny silnik niech będzie nawet słabszy ale spokojny .