Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Aprilia 125 - Rotax 123 wałek balansujący ustawienie.

01 Mar 2014 13:59 3942 12
  • Poziom 33  
    Witam.
    Potrzebuje informacji w jakiej pozycji ma być wał korbowodowy przy montażu kół do wałka balansującego.
    Znalazłem manuale do tego silnika lecz brakuje mi znaku na czopie wału.
    Ktoś poratuje informacją?
    Ta sama sytuacja dotyczy napędu oilmastera bo nie mam punktu odniesienia na czopie.

    P.S. jest to silnik rotax 123 na gaźniku, 2t.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Może na trybie zakładanym na czop jest znak? Generalnie wałek równoważący chodzi przeciwnie do ciężarków wału ( albo może prościej tłok do góry wałek też do góry). Znaki jednak gdzieś powinny być.
  • Poziom 33  
    paweld69 napisał:
    Może na trybie zakładanym na czop jest znak? Generalnie wałek równoważący chodzi przeciwnie do ciężarków wału ( albo może prościej tłok do góry wałek też do góry). Znaki jednak gdzieś powinny być.

    Już na to wpadłem. Silnik odpaliłem i wygląda, że wałek poprawnie "balansuje". Znaku na czopie wału brak. Koła zębate są oznaczone a czop wału nie, lub znak uległ zatarciu.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    Temat archiwalny ale mnie interesuje to samo . też nie ma znaków a silnik dostałem w kartonie w drobnym maku , silnik składacie na silikon wysoko temp ? czy raczej uszczelkę ? następna sprawa to łożyska wału nr łożysk 6206 i teraz tak łożyska firmy SKF to czołówka jakości łożysk kosztuje szt ok 25 zł to do jasnej litery dlaczego wciskają nam dedykowane jakiejś firmy za ponad 100 zł 2 szt .
  • Poziom 39  
    Na wał korbowy i wałek balansera trzeba patrzeć jak na dwa układy korbowe, gdzie osie cylindrów są umieszczone równolegle do siebie. W DMP (lub też GMP) muszą się znajdować w tych samych pozycjach. Piszę tak, aby ktoś nie pomyślał żeby ustawić w dół swojego wzroku, czyli balanser wg grawitacji, bo oś cylindra rzadko jest w pionie czy poziomie.
    Rotax 125 zawsze był montowany na uszczelce. Niedopuszczalne jest więc składanie połówek na silikon, ze względu na luzy osiowe wałków i odległości między łożyskami.
    Luz osiowy łożysk wału korbowego reguluje się podkładkami dystansowymi, istnieje tutaj różnica pomiędzy starszymi silnikami a nowszymi 122.
    Łożysko 6206.TVH.C4M kosztuje 17 euro. Za 25 zł kupisz najzwyklejsze łożysko (z koszykiem stalowym i z luzem CN).
  • Poziom 21  
    Super , mam jeszcze pytanie związane z dozowaniem oleju , motor dostałem w częściach i w częściach nie widzę czegoś co przypominałoby dozownik , z gaźnika wychodzą trzy wężyki jesen gruby chyba do baku oraz dwa cieniutkie i one chyba powinny być podłączone do jakiegoś dozownika co ? wychodzi z silnika tuż przy kablach od magneta jeden wężyk ok 5mm to jest odpowietrzenie skrzyni biegów czy co ? , na koniec o łożyskach to że ja nie miałem na myśli jakichś Chińskich czy FŁT w dodatku które były na wale założone wraz z kapslami tego to ja nie kumam , myślałem o łożyskach SKF przecież to Szwecka firma jedna z najlepszych a w zasadzie najlepsza .
  • Poziom 39  
    Ogólnie mówiąc o gaźnikach Dellorto w 125, po bokach przy przepustnicy masz dwa cienkie wężyki odpowietrzania komory pływakowej, jeden gruby paliwowy do boku gaźnika gdzie znajduje się filterek pod pokrywką, króciec od dozownika oleju (mosiężny zawór zwrotny) z boku gaźnika na wysokości przelotu, do kanału ssącego lub na przepustnicę (smarowanie).
    Chyba że silnik w wersji competition, wtedy bez dozownika i zwykle bez wałka balansera, gaźnik Keihin lub Mikuni.
    Firma SKF robi dobre łożyska, tylko trzeba uważać na podróbki. W Rotaxie stosuje się fabrycznie łożyska z koszykiem poliamidowym, a te są droższe niż łożyska z koszykiem stalowym.
  • Poziom 21  
    No ja mam rotax 122 i z wałkiem wyrównoważającym , bardzo mi pomogłeś z tym gaźnikiem i wężykami , ale mam jeszcze pytanie związane z jakimś pstryczkiem po lewej stronie tuż obok klaksonu do czego to służy ? nie mogę tego rozkminić .
    ktoś mi powiedział żeby nie bawić się z dozowaniem oleju bo prędzej czy później zatrę silnik i radzi wlewać do baku mieszankę 1-50 ,
    mam zamówioną jedną zębatkę do skrzyni biegów bo ma urwane zęby ale patrząc na schematy skrzyni biegów i z ogłoszeń to u mnie całkiem inaczej są zębatki pozakładane na wałkach , muszę kupić szczypce do siegerów i poukładać je tak jak powinny , jhakiś paprok próbował to chyba składać i poległ pewnie ze dwa razy i postanowił to sprzedać za 1 tys więc kupił go syn aże się nie zna to mi go podarował , hm ale się rozpisałem co .
  • Poziom 21  
    Ok zębatki już opanowane teraz czekam na jeszcze jedną zamówioną więc mam czas na ogarnięcie kilku spraw , i obecnie mam znów pytanie o wężyki w zbiorniku paliwa wiadomo ten od kurka do czego ale te dwa czarne to od czego i gdzie mają być podpięte ?
    dalej nie daje mi spokoju do czego służy ten pstryczek tuż pod lewą rączką-gryfem obok pstryczka klaksonu ,wychodzą z niego dwa przewody ,szto eta ?
  • Poziom 25  
    Trudno coś odpowiedzieć bez zdjęć. Wężyki to może odpowietrzenie . Pstyczek ? Jaka to aprilia? 125 to troche mało.
  • Poziom 21  
    Już mi kolega forumowy BANANvanDYK wszystko wyjaśnił , wężyki nie mają znaczenia mogą zwisać poza jednym co podaje olej ale on jest już zaślepiony bo robię mieszankę i leję do baku , bardziej martwi mnie sprawa braku możliwości regulacji wolnych obrotów , w żaden sposób nie da się tego zrobić albo wyje albo po dodaniu gazu zrobi buua i gaśnie , dysza główna 115 nie wiem czy nie za mała , gaźnik PHBH 28 ,,ciężki zawodnik ten dwusów.
  • Poziom 21  
    Być może tylko zasadnicze pytanie gdzie ? bo dysza 115 chyba nie ma wiekszego znaczenia dla wolnych obrotów ? co , chyba kupię jeszcze raz nowe simeringi ale nie typowo do aprili bo z cenami na glowy się pozamieniali tylko w sklepie z łożyskami tam to kilka złociszy kosztuje ,
    ale jak to wszystko poustawiam i dopracuję to sprzedam i kupię normalny motocykl , normalny mam na myśli czterosów bo diabelnie nie odpowiada mi charakterystyka tych silniko-młynków do kawy to wycie doprowadza mnie do szewskiej pasji wolę spokojny silnik niech będzie nawet słabszy ale spokojny .