Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Computer ControlsComputer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Premium 450 DXI - Usterka EBS

10 Mar 2014 22:44 4290 8
  • Poziom 20  
    Mam problem z premium DXI problem tkwi w EBSie a dokładnie, wywala błędy tylnego lewego i prawego modulatora, a sterownik EBS nie wystawia prądu na modulator tylni, sprawdziłem wiązkę obciążeniem 100W, i jest ciągłość, can nie jest zwarty.
    Podjąłem decyzje o wymianie modulatora, dostałem regenerowany i sytuacja się powtarza dalej te same błędy może coś przeoczyłem proszę o wszelakie propozycje.
    Auto jest z 2007r Euro 4
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Odepnij wiązkę od Brake Ecu, zresetuj system i Sprawdź zasilanie i mase
    modulatora na pinach wyjścia z Ecu najlepiej żarówką nie za dużej mocy :D lub testerem przez ok 2 min, jak ok sprawdź ponownie wiązkę do modulatora czy nie ma zwarcia pomiędzy kablami, Brake Ecu wyłącza zasilanie jak wykryje za duży pobór prądu (zwarcie).

    Ewentualnie masz zwarcie na płytce drukowanej Brake Ecu
    ...
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Poziom 20  
    Właśnie jutro mam podejmować ten temat ponownie więc ponownie posprawdzam inst.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Już Wywoływałem ten test i nie pomogło mam go w opisie błędu
  • Pomocny post
    Poziom 10  
    Sprawdzanie żarówką zasilania modulatora jest realna tylko w przypadku sprawnej elektroniki w modulatorze,jeśli coś z nim nie tak moduł sterujący EBS załącza napięcie na modulator na dwie-trzy sekundy i wtłacza. Żeby wykasować błąd metodą powyżej musi być nabite ciśnienie do odbicia zaworu głównego APM,przyciskać pedał w ciągu ok.5-7 sek,przytrzymać ok.5 i puszczać powoli.Jeżeli modulator działa powinno być słychać jego "terkotanie" w trakcie trzymania hamulca i w tym czasie powinna zgasnąć kontrolka.Należy też sprawdzić czy jest prawidłowe ciśnienie zasilania tylnego obwodu(krućce kontrolne na modulatorze)powinno być ok 8,5 Bar jeżeli nie to winny APM. Regenerowane modulatory to loteria,regenerują część pneumatyczną elektroniki raczej nie.Można by na ten temat napisać małą książkę.Dobrze by było wiedzieć czy modulator jest
    "widziany" przez system,ale do tego potrzebny komputer diagnostyczny.
  • Poziom 20  
    A więc pomimo tego że sprawdzałem wiązkę oczywiście nie wyciągałem całej z samochodu ale sprawdzałem jej ciągłość pod obciążeniem i sprawdzałem czy CAN nie jest zwarty do plusa i minusa i czy niema zwarcia po między żyłami i sprawdzałem rezystancje podciągającą szynę, to sterownik i tak blokował zasilanie na modulator mostu. Dziś zrobiłem nową zewnętrzną inst. na próbę tzn. CAN i dwa przewody zasilające i podpiąłem bezpośrednio do ECU EBS pomijając istniejącą wiązkę fabryczną i wszystko zadziałało widzi modulator i testuje. Jutro wszystko poskładam i zrobię test drogowy myślę powinno być ok.
  • Poziom 10  
    Najczęściej wiązka przeciera się na wsporniku pod kabiną i od tego miejsca bym zaczął.
  • Poziom 20  
    Wszystko zagrało jak wyżej :D