Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Crafter 2.5tdi 163km - brak mocy

Zandiatos 19 Apr 2014 20:47 13344 14
  • #1
    Zandiatos
    Level 10  
    Witam!
    Jak w temacie VW crafter 2'.5 tdi 163km 2008 rok, przebieg 415k km. Początkowo do 2.5 tysięcy obrotów był "muł" potem wmiarę jechał. Teraz już nawet po 2.5 tysiącach obrotów nie jest tak jak powinno. Po podłączeniu pod komputer pokazało za małe doładowanie - brak ciśnienia. Turbo wymieniane około 5 tysięcy km temu. Co może być przyczyną ? Co warto jeszcze sprawdzić ?
    Z góry dziękuje za podpowiedzi.
    Zapomniałem dodać, że jak zaczyna mulić to zapala się "sprężynka" po zgaszeniu auta i odpaleniu do ponownego zapalenia kontrolki auto chodzi lepiej. Kontrolka czasami w ciągu 5 minut zapala się 3 razy, a czasami na 10 minut raz.
  • #2
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dziury pomiędzy sprężarką a kolektorem ssącym - czy przypadkiem powietrze nie ucieka. Samo sterowanie sprężarki - po kolei.
  • #4
    Zandiatos
    Level 10  
    Diagnostyka pokazuje za małe ciśnienie doładowania
  • #5
    jurekk55
    Level 36  
    Crafter '08 ma rozwiniętą diagnozę , jak wygląda lista parametrów ? Układ DPF sprawny czy "zmodyfikowany? W jakim stanie turbina ? regenerowana ? używka ?
    Sterowanie turbiny działa prawidłowo ? Czym diagnozowane?
  • #6
    Zandiatos
    Level 10  
    Znajomy podpinał pod kompa i poinformował mnie jedynie o tym za małym ciśnieniu doładowania, turbo regenerowane 5 tysięcy kilometrów temu. Czy warto coś sprawdzić przed ponownym regenerowaniem turbiny ? czy możliwe jest to, że po 5 tysięcy "padła" oraz dziwi mnie to, że od 2.5 tysięcy auto lepiej się zbierało, a jakby turbo siadło to by tego nie było - dobrze myślę ?
  • #7
    domex32
    Moderator of Cars
    Trzeba by porównać masę powietrza z doładowaniem co da pogląd na to czy sprężarka nie wyrabia czy układ doładowania dziurawy.
  • #8
    Zandiatos
    Level 10  
    Czy aby to sprawdzić potrzebny jest komputer z odpowiednim oprogramowaniem, czy jestem wstanie sam to sprawdzić ?
  • #9
    domex32
    Moderator of Cars
    Tak, VCDS nie da rady.
  • #10
    trans-serwis
    Level 39  
    domex32 wrote:
    VCDS nie da rady.
    Dlaczego twoim zdaniem VCDS nie da rady przy Crafterze?
  • #11
    domex32
    Moderator of Cars
    trans-serwis wrote:
    domex32 wrote:
    VCDS nie da rady.
    Dlaczego twoim zdaniem VCDS nie da rady przy Crafterze?


    Za dużo w nim mercedesa.
  • #12
    trans-serwis
    Level 39  
    domex32 wrote:
    Za dużo w nim mercedesa.
    Silnik jest volkswagena.
  • #13
    domex32
    Moderator of Cars
    trans-serwis wrote:
    domex32 wrote:
    Za dużo w nim mercedesa.
    Silnik jest volkswagena.


    Jarku masz rację sprawdziłem, po aktualizacji 12.12 robi robotę.
  • #14
    BartekGawel
    Level 10  
    Zandiatos wrote:
    Witam!
    Jak w temacie VW crafter 2'.5 tdi 163km 2008 rok, przebieg 415k km. Początkowo do 2.5 tysięcy obrotów był "muł" potem wmiarę jechał. Teraz już nawet po 2.5 tysiącach obrotów nie jest tak jak powinno. Po podłączeniu pod komputer pokazało za małe doładowanie - brak ciśnienia. Turbo wymieniane około 5 tysięcy km temu. Co może być przyczyną ? Co warto jeszcze sprawdzić ?
    Z góry dziękuje za podpowiedzi.
    Zapomniałem dodać, że jak zaczyna mulić to zapala się "sprężynka" po zgaszeniu auta i odpaleniu do ponownego zapalenia kontrolki auto chodzi lepiej. Kontrolka czasami w ciągu 5 minut zapala się 3 razy, a czasami na 10 minut raz.


    Witam, czy problem udało się naprawić?? bo w moim przypadku non stop świeci się check silnika i przy predkości powyżej 80km/h mocniejsze wciśnięcie gazu- świeci się sprężynka i brak mocy. przebieg 300tys. auto świezo kupione
  • #15
    Zandiatos
    Level 10  
    Witam, kupiłem nową turbinę i problem rozwiązany