logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Whirlpool AWT 5109/P - 1000 - Pralka nie pobiera wody, niskie napięcie na elektrozaworze

artur00 21 Kwi 2014 16:36 2046 5
REKLAMA
  • #1 13530407
    artur00
    Poziom 25  
    Ocena: 30
    Witam
    Na wstępie chciałbym uprzedzić że jestem totalnie zielony w temacie pralek, wiec wybaczcie jak będę kaleczył. Jest to pierwsza pralka jaką rozebrałem :)

Objawy:
    Pralka niezależnie od położenia pokrętła wyboru rodzaju prania po załączeniu zasilania kilkakrotnie obraca bęben i na kilka kilkanaście sekund uruchamiana jest pompa która wypompowuje wodę z bębna. I generalnie na tym się kończy jej praca, ponownie przestawienie pokrętła powoduje uruchomienie powyższej procedury od nowa, dmuchniecie w hydrostat powoduje załączenie pompy. W trakcie tych czynności napięcie na elektrozaworze podającym wodę waha się w przedziale 16-25VAC.
    W trakcie tej pracy nie da się otworzyć klapy, ryglowanie działa.

Sprawdziłem elektrozawór wodny, "na stole" działa, oczyściłem sitko, sprawdziłem hydrostat tak jak wyżej plus pomiar beznapieciowy miernikiem, sprawdziłem drożność przewodu od odpowietrznika do hydrostatu, jest ok, oczyszczony zbiornik odpowietrznika z kamienia. Programator na oko wygląda ok, żadnych zimnych lutów, nic się nie grzało, oczyściłem styki w pobliżu silniczka, takie kołyskowe z nich idzie zasilanie na silnik bębna.

I co teraz robić ? Powiedzcie czy automatyka tej pralki mierzy prąd silnika bębna i pompy, niby oba te urządzenia działają ale czy np przy zatarciu łożysk prąd wzrasta na tyle że sterownik nie pozwala na normalną prace?

Podpowiedzcie coś bo mi się skarpetki świeże kończą :)
  • REKLAMA
  • Pomocny post
    #2 13530463
    Konto nie istnieje
    Konto nie istnieje  
  • REKLAMA
  • #3 13530502
    artur00
    Poziom 25  
    Dzięki za zainteresowanie.