Witam
Posiadam honde Civic V 1.5 d15b7 z instalacja gazowa II generacji z komputerem bingo s4. Otuz mam ostatnio problem z praca silnika. Pewnego razu zgasł i nie chciał już odpalic. Przy zapłonie gazownik przeciął żółto zielony przewód i od strony wiązki podłączył brązowy przewód ze sterownika gazu który odpowiada chyba za odczyt predkosci wału. (na schemacie oznaczony jako RPM, podlaczyc do czujnika halla/masy cewki) Auto tak działało wszystko było ok ale teraz po remoncie silnika są jakies problemy. Wszystko zostalo zlozone dobrze elektryka podpięta tak jak trzeba.
Złączyłem spowrotem tez przewód z zapłonu jak w orginale i silnik pracuje lecz obrotomierz szwankuje, potrafi zgasnąć lub nie chcieć odpalić. Na tym żółto zielonym kablu od strony zapłonu jest napięcie 12V. Z tego brązowego z centralki natomiast żadne napięcie nie wychodzi. Czyli jak dam napięcie na ten zolto zielony przewod w strone wiązki auto pracuje.
Pytanie teraz, czy centralka powinna tym żółto zielonym przewodem dawać napięcie 12V czy służy on tylko do odczytu obrotów silnika? Czy może mam uszkodzone coś w tym zapłonie i na tym przewodzie (żółty z zielonym paskiem) ktory wychodzi z zapłonu nie powinno być napięcia? Moze ktos ma honde z gazem i mógł by to sprawdzić.
Posiadam honde Civic V 1.5 d15b7 z instalacja gazowa II generacji z komputerem bingo s4. Otuz mam ostatnio problem z praca silnika. Pewnego razu zgasł i nie chciał już odpalic. Przy zapłonie gazownik przeciął żółto zielony przewód i od strony wiązki podłączył brązowy przewód ze sterownika gazu który odpowiada chyba za odczyt predkosci wału. (na schemacie oznaczony jako RPM, podlaczyc do czujnika halla/masy cewki) Auto tak działało wszystko było ok ale teraz po remoncie silnika są jakies problemy. Wszystko zostalo zlozone dobrze elektryka podpięta tak jak trzeba.
Złączyłem spowrotem tez przewód z zapłonu jak w orginale i silnik pracuje lecz obrotomierz szwankuje, potrafi zgasnąć lub nie chcieć odpalić. Na tym żółto zielonym kablu od strony zapłonu jest napięcie 12V. Z tego brązowego z centralki natomiast żadne napięcie nie wychodzi. Czyli jak dam napięcie na ten zolto zielony przewod w strone wiązki auto pracuje.
Pytanie teraz, czy centralka powinna tym żółto zielonym przewodem dawać napięcie 12V czy służy on tylko do odczytu obrotów silnika? Czy może mam uszkodzone coś w tym zapłonie i na tym przewodzie (żółty z zielonym paskiem) ktory wychodzi z zapłonu nie powinno być napięcia? Moze ktos ma honde z gazem i mógł by to sprawdzić.