Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Materiały do nauki programowania mikrokontrolerów w języku C

Konrad_M 22 Apr 2014 20:02 1350 7
    Konrad_M
    Level 15  
    Witam
    Postanowiłem rozpocząć naukę programowania µC w języku C.
    Podstawy elektroniki znam (może nawet więcej niż podstawy) ale w temacie mikrokontrolerów jestem zupełnie zielony. Naczytałem się już w internecie i tylko mi to zrobiło zamieszanie w głowie. Chciałbym kupić książki, ale jakie??
    Najpierw coś o samych mikrokontrolerach (tzn jak działają z czego są zbudowanie, ich podłączenie itd) czy od razu o programowaniu w języku C. , a może najpierw coś o układach cyfrowych?
    chciałem kupić tą książkę Link i tą Link
    Od czego zacząć naukę, jakie książki po kolei kupować?
    Radzio M.
    Level 34  
    Może zacznij od cyfrówki : bramki, układy kombinacyjne, przerzutniki, liczniki, rejestry, pamięci. :)
    Książkę Pana Kardasia jak najbardziej polecam, ja się z niej uczyłem, teraz zaczyna mój brat i też mówi, że jest super tłumaczone.
  • Helpful post
    Steryd3
    Level 33  
    Koledzy z tego forum prowadzą stronę: http://mikrokontrolery.blogspot.com/
    tam znajdziesz garść informacji na początek.
    Co do samego języka C to polecam klasykę gatunku: Kernighan Ritchie "Język ANSI C"
    Oczywiście podejście proponowane na wspomnianej stronie to raczej najkrótsza droga by zaczęło działać i cieszyć a nie podejście akademickie. To drugie daje solidne podstawy teoretyczne techniki cyfrowej i mikroprocesorowej której na takich stronach nie wiele da się znaleźć. Nie mniej jednak polecam- na początek zupełnie wystarczy.
    Konrad_M
    Level 15  
    Radzio M. wrote:
    Może zacznij od cyfrówki : bramki, układy kombinacyjne, przerzutniki, liczniki, rejestry, pamięci.