Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak podłączyć centralny pod alarm w Focusie??

matimon22 11 Kwi 2005 18:57 3699 4
  • #1 11 Kwi 2005 18:57
    matimon22
    Poziom 25  

    Witam.
    Po przeglądnięciu forum nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie, a mianowicie jak podłączyć centralny w Focusie pod zamontowany teraz alram, który steruje na zmiane + i - . Jeżeli wpinam sie bezpośrednio do wiązki to samochód się zamyka, ale przy otwarciu pali bezpiecznik centralnego. Jak się z tym uporać??

    0 4
  • Pomocny post
    #2 11 Kwi 2005 20:17
    zepol
    Poziom 21  

    Nie podajesz co to za alarm i jaki to Focus - rocznik, itp. Powszechnie wiadomo, że im więcej szczegółów tym lepiej do zdiagnozowania usterki...
    Ale do rzeczy:
    wychodzi na to, ze masz źle wysterowane wyjścia z alarmu do sterowania centralem - masz je jak do podłączenia bezpośrednio do siłownika.
    W tym wypadku w jednym czasie na obu kablach pojawia sie na przemian plus i minus, lub w drugim sygnale (np. otwórz) odwrotne=minus i plus.
    Druga sprawa to podłączenie od strony auta - odszukaj kable z wiązki wychodzącej z drzwi kierowcy i podłącz do cieńkiego czarnego z żółtym paskiem(zamykanie) i do cieńkiego czarnego z zielonym paskiem(otwieranie). Gdy zlokalizujesz te przewody upewnij się, że podawanie mas spowoduje zamykanie i otwieranie auta.
    Następnie sprawdź w swojej instrukcji jak wysterować wyjścia z alarmu do sterowania zamkami na standardowe dwa impulsy masowe (jeden zamknij i jeden otwórz). Gdy już wysterujesz właściwie wyjścia alarmu, podłączysz poprawnie kable i sprawdzisz felerny bezpiecznik to wszystko musi chodzić aż miło!!!
    No chyba, że to inny model Focusa i inne kolory, lub w ogóle centralny dostał mocniejszy strzał :-(
    mam jednak nadzieję, że wszystko już będzie jak należy.
    Tylko pamiętaj, przestaw impulsy sterujące z alarmu na zamki!!!
    Pozdrawiam

    1
  • #3 11 Kwi 2005 22:17
    matimon22
    Poziom 25  

    Witam.
    Na początku wielkie dzięki!! To rzeczywiście kabelki tego samego koloru podłączałem pod alarm i nastepowało spalenie bezpiecznika. Czy da się przerobić np. za pomocą przekaźników lub diód + podawany przez alarm na - ?? Nie wiem poprostu czy alarm ma mozliwośc przestrojenia impulsów. Bo jeżeli dobrze rozumiem, do poprawnego sterowania centralnym w Focusie potrzebne jest standardowe sterowanie masami, prawda?? A mój alarm ma już sterowanie zamkiem BEZ pomocy osobnej(oryginalnej) centralki. Jak to przerobić??

    0
  • Pomocny post
    #4 12 Kwi 2005 00:47
    zepol
    Poziom 21  

    Nadal nie podałeś większej ilości szczegółów, ale trudno.
    Pomijając przypadkowe łączenie przewodów zakładam, że problem polega jak powyżej na złym sterowaniu alarmu na zamek. Jeśli już masz właściwe przewody po stronie oryginalnej instalacji auta to teraz czas skupić się na samym alarmie.
    Sprawdź w instrukcji jak ustawia się w Twoim modelu sterowanie zamkami - podejrzewam po sterowaniu pod siłownik, że są tam przekaźniki do dowolnego sterowania zamkami. To już coś, bo to zdecydowanie lepsza opcja niż jeden system np. sterowanie dwoma masami. Jednak w tym wypadku tak właśnie trzeba ustawić wyjścia tych przekaźników - najprawdopodobniej prócz kabli z alarmu zamknij i otwórz masz jeszcze pozostałe przewody od zastosowanych wewnątrz przekaźników. Zewnętrznie musisz je podłączyć odpowiednio tak, aby dawały to co potrzeba. Sprawdź dokładnie w opisie bo część alarmów prócz dodatkowych własnych (wewnętrznych)przekaźników do zamka ma jeszcze możliwość pewnych ustawień po stronie programowania tychże przekaźników. Ponieważ nie ma sensu stosować jeszcze jednych przekaźników zewnętrznych aby obrócić obecny sposób sterowania na ten pożądany to podłącz tak przewody polaryzujące przekaźniki, aby przy rozkazie "zamknij" jeden przekaźnik dawał masę, a drugi przekaźnik przełączał na pusty styk do niczego nie podłączony. W odwrotnej sytuacji przy poleceniu z pilota "otwórz" drugi przekaźnik (ten co wcześniej się obijał :-) ) ma podać masę a pierwszy ma analogicznie przełączyć na pusty nigdzie nie podłączony styk.
    Ponieważ Twój alarm ciągle jest "no name" zakładam jak powyżej, że to jakieś typowe rozwiązanie - powinien mieć więc po 3 przewody (tak najczęściej) na jeden przekaźnik od wykorzystanych styków. Pewnie jeden z tych trzech kabli musisz połączyć do masy, drugi będzie sterowaniem alarmu, a trzeci pozostawiasz pusty (nie podłączony). Tak samo z drugim przekaźnikiem i masz gotowe. Oczywiście teoretycznie, bo w praktyce to Ty masz instrukcję, znasz dane alarmu który montujesz i co ważne wiesz co do tej pory robiłeś.
    Jeśli z instrukcji nie wynika inaczej sprawdź opisany system podłączenia przekaźników wewnątrz alarmu i po spolaryzowaniu jak powyżej powinno być OK.
    Jednak dla bezpieczeństwa auta przetestuj impulsy sterujące zamkiem przed ostatecznym podłączeniem do zamka, bo nie wiadomo ile takich prób może wytrzymać :-)
    Liczę, że teraz sobie poradzisz.
    Pozdrawiam.

    0
  • #5 31 Paź 2005 21:01
    LukaszLenart
    Poziom 2  

    Mozna prosic o rade w sprawie podlaczenia alarmu MagiCar 440B do centralnego zamka w Focusie 1.8 TDDi z 2000 roku?

    Popalilem juz troche bezpiecznikow i nie moge sie z tym dogadac. Znalazlem dwa kabelki sterujace jak rowniez dwa kabelki robocze (na ktorych zamienia sie plus z minusem). Po podawaniu masy na jeden ze strujacych zamek sie zamyka, jak podam na drugi to sie otwiera.
    Jednak autoalarm nonstop podaje mase na jednym wyjsciu, a wlaczenie badz wylaczenie alarmu powoduje tylko sekundowy impuls na drugim wyjsciu (tak, ze zamek sie zamyka i zaraz otwiera bo jest minus z pierwszego wyjscia). Nie wiem czy mozna zmienic zachowanie tego autoalarmu (pierwszy jaki kiedykowiek montowalem), jesli sie nie da bede musial uzyc przekaznikow i jakos to pozenic.

    Z gory dziekuje i pozdrawiam

    Lukasz

    0