Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F X16SZ Bingo M - szarpie przy dłuższej jeździe na lpg

ji2n 26 Kwi 2014 16:19 2082 5
  • #1 26 Kwi 2014 16:19
    ji2n
    Poziom 2  

    Od roku posiadam Astre F z silnikiem X16SZ oraz instalacją LPG ze sterownikiem Bingo M. Jeździłem głównie na krótkich trasach 30-50km, jednak czasami parę razy w miesiącu zdarza mi się zrobić jakąś trasę dłuższą. Generalnie wszystko było super, niskie spalanie lpg (średnio z całego okresu posiadania samochodu 7,53l lpg/100km), zawsze bez problemu odpala, tak samo bez problemu przełączanie pb/lpg i odwrotnie, wszystko super. Jedynym problemem było cykliczne szarpnięcia pojawiające się na ułamek sekundy przy jeździe na lpg w trasie (po stałej pracy silnika na lpg ponad godzinę i przejechaniu ponad 100km z jednostajną prędkością można powiedzieć). Pomyślałem, że trzeba wymienić może jakiś filtr i będzie ok, 3 tygodnie temu pojechałem więc do gazownika. Niestety od tego czasu jest jeszcze gorzej, tzn. szarpanie na lpg pojawia się szybciej. Dlatego zacząłem grzebać w internecie, kupiłem interfejs żeby zerknąć w ustawienia (żałuję że nie zrobiłem tego przed wizytą u gazownika), oto one:

    Astra F X16SZ Bingo M - szarpie przy dłuższej jeździe na lpg Astra F X16SZ Bingo M - szarpie przy dłuższej jeździe na lpg
    Astra F X16SZ Bingo M - szarpie przy dłuższej jeździe na lpg

    Niestety posiadam zbyt mało postów aby umieścić link do filmu na youtube, dlatego rozdzielam link spacjami za kropkami:
    youtube. com/watch?v=9jmnbe3F69M

    Nagrałem Bingo M podczas przejazdu, film zaczyna się od rozgrzanego silnika, od pracy na benzynie, na postoju, przy obrotach niskich, potem chwila na benzynie na wysokich obrotach (1m5s).
    Podczas przełączenia na gaz (1m48s) przez chwilę miałem problem z połączeniem, interfejs bluetooth, może to przez to.
    Połączenie ustabilizowało się dopiero 3m36s gdzie mamy wykresy na gazie przy postoju i niskich obrotach.
    5m05s torchę wysokich obrotów na gazie (interfejs czasem się rozłączy na ułamek sekundy).
    6m10s ruszam na przejazd, dojazd z parkingu przy markecie przez rondo na drogę dwupasmową gdzie od 7m15s mogłem przez chwilę jechać ze stałą prędkością.

    Zauważyłem, że szarpanie występuje w momencie kiedy aktuator spada w okolice 70 kroków (z 90 kroków, które wskazuje), a kroki spadają wtedy kiedy zanika sygnał z sondy lambda.
    11m40s zjeżdżam z drogi dwupasmowej hamując silnikiem, a sygnał z lambdy się urywa i od tego momentu czuć że silnik pracuje nierówno, 14m30s przełanczam na benzynę i sygnał z lambdy wraca (zapala się check engine na kilka sekund).
    16m50s wracam tą samą trasą jadąc na benzynie, 21m29s przejście na gaz, kończę jazdę i nie przypominam sobie już szarpania w tym przejeździe (ale jadę w mieście więc może nie czułem).

    Dziękuję za wszelkie uwagi i sugestie które pomogą mi rozwiązać ten problem :)

    0 5
  • #2 28 Kwi 2014 22:13
    lpu
    Poziom 11  

    Zapytań może głupio a sprawdzałeś świece oraz przewody wysokiego napięciaq

    0
  • #3 28 Kwi 2014 22:17
    Thoomass
    Poziom 13  

    Kolego sprawdź czy nie rozjeżdża się mapa gazowa no i przede wszystkim sondę lambda czy nie zapętla cały czas . Zobacz po rozgrzaniu jakie napięcie daje czy pracuje jak sinusoida

    0
  • #4 28 Kwi 2014 22:53
    psooya
    Poziom 37  

    A gdzie tu mapa gazowa...... To jest II generacja, mapy gazowe to wynalazki nie istniejące w instalacjach LPG.

    0
  • #5 04 Maj 2014 16:33
    ghost2255
    Poziom 11  

    Zmień PW na 80 kroków. Zmniejsz min i max na 15 kroków.
    Napisz iloprzewodowa sonda jest w twoim aucie.

    0
  • #6 15 Maj 2014 12:14
    ji2n
    Poziom 2  

    Dzięki za wszystkie odpowiedzi i sugestie. Wymieniłem tylko sondę lambda, bez żadnych zmian ustawień w Bingo. Na początku tego tygodnia zrobiłem dwa razy trasę 300km i szarpania nie było. Spalanie pozostało na poziomie 7,5-8l

    0