Witam, od kilku dni jestem "szczęśliwym" posiadaczem VW Crafter 2.5 TDi CR 136KM BJL z roku 2007 i przebiegiem 107tys km. Podobno auto wcześniej było użytkowane na krótkich odcinkach około 20km. Otóż od zakupu jest z nim taki problem że nie ciągnie od dolnych obrotów(jest strasznie mułowaty), dopiero tak od 2200 zaczyna porządnie przyspieszać.
Wczoraj miał wymieniony rozrząd, wszystkie filtry i olej. Sprawdzone podciśnienie przy pompie podciśnienia i przed gruszka turbo(zawór n75 zamyka i otwiera), ciśnienie Ok. Zawór EGR domykał się i nie zacina się, ale i tak go przeczyściłem dla pewności. Przepustnica także ok. Za turbiną węże i intercooler wydaje się że są szczelne. Auto nie kopci i nie puszcza dymu.
Sztanga od turbo porusza i się słychać świst Silnik pracuje równo i w miarę cicho. wydaje mi się ze problem leży gdzieś po stronie wydechu, filtr DPF lub katalizator zapchany( VCDS pokazuje 0% zapchania filtra PDF) ale nie wykluczone że może być problem z turbiną. Jedyny błąd na silniku jaki znalazłem i którego nie idzie skasować to:
Prosze o sprawdzenie logów gdzie może być przyczyna takiego stanu rzeczy i w czym leży problem.
Logi statyczne:
Log (1 - 001,003,004)
Log (2 - 007,013,014)
Log (3 - 011)
Log (5 - 003)
Log (6 - 010,018,023)
Logi dynamiczne wykonałem na 4 biegu:
Log (4 - 001,004,010)
Log (0 - 003,008,011)
Proszę o pomoc:(
Wczoraj miał wymieniony rozrząd, wszystkie filtry i olej. Sprawdzone podciśnienie przy pompie podciśnienia i przed gruszka turbo(zawór n75 zamyka i otwiera), ciśnienie Ok. Zawór EGR domykał się i nie zacina się, ale i tak go przeczyściłem dla pewności. Przepustnica także ok. Za turbiną węże i intercooler wydaje się że są szczelne. Auto nie kopci i nie puszcza dymu.
Sztanga od turbo porusza i się słychać świst Silnik pracuje równo i w miarę cicho. wydaje mi się ze problem leży gdzieś po stronie wydechu, filtr DPF lub katalizator zapchany( VCDS pokazuje 0% zapchania filtra PDF) ale nie wykluczone że może być problem z turbiną. Jedyny błąd na silniku jaki znalazłem i którego nie idzie skasować to:
- Address 91: LT3 Engine Labels: None
Part No SW: 074 906 032 BA HW: 074 906 032
Component: R5 2,5L EDC 0400SG 0647
Revision: -------- Serial number: VWZDZ0G1007126
Coding: 0003072
Shop #: WSC 00118 555 00000
VCID: 52AF7E7BB62F
1 Fault Found:
000000 - SAE - Reserved by Document ISO 15031-6:2005
P0000 - 000 - -
Prosze o sprawdzenie logów gdzie może być przyczyna takiego stanu rzeczy i w czym leży problem.
Logi statyczne:
Log (1 - 001,003,004)
Log (2 - 007,013,014)
Log (3 - 011)
Log (5 - 003)
Log (6 - 010,018,023)
Logi dynamiczne wykonałem na 4 biegu:
Log (4 - 001,004,010)
Log (0 - 003,008,011)
Proszę o pomoc:(