Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Crafter 2.5 CR 136km BJL - VW Crafter, ciągnie dopiero od 2200obr, sprawdzeni

27 Apr 2014 15:54 9522 7
  • Level 10  
    Witam, od kilku dni jestem "szczęśliwym" posiadaczem VW Crafter 2.5 TDi CR 136KM BJL z roku 2007 i przebiegiem 107tys km. Podobno auto wcześniej było użytkowane na krótkich odcinkach około 20km. Otóż od zakupu jest z nim taki problem że nie ciągnie od dolnych obrotów(jest strasznie mułowaty), dopiero tak od 2200 zaczyna porządnie przyspieszać.
    Wczoraj miał wymieniony rozrząd, wszystkie filtry i olej. Sprawdzone podciśnienie przy pompie podciśnienia i przed gruszka turbo(zawór n75 zamyka i otwiera), ciśnienie Ok. Zawór EGR domykał się i nie zacina się, ale i tak go przeczyściłem dla pewności. Przepustnica także ok. Za turbiną węże i intercooler wydaje się że są szczelne. Auto nie kopci i nie puszcza dymu.
    Sztanga od turbo porusza i się słychać świst Silnik pracuje równo i w miarę cicho. wydaje mi się ze problem leży gdzieś po stronie wydechu, filtr DPF lub katalizator zapchany( VCDS pokazuje 0% zapchania filtra PDF) ale nie wykluczone że może być problem z turbiną. Jedyny błąd na silniku jaki znalazłem i którego nie idzie skasować to:
    • Address 91: LT3 Engine Labels: None
      Part No SW: 074 906 032 BA HW: 074 906 032
      Component: R5 2,5L EDC 0400SG 0647
      Revision: -------- Serial number: VWZDZ0G1007126
      Coding: 0003072
      Shop #: WSC 00118 555 00000
      VCID: 52AF7E7BB62F

      1 Fault Found:
      000000 - SAE - Reserved by Document ISO 15031-6:2005
      P0000 - 000 - -

    Prosze o sprawdzenie logów gdzie może być przyczyna takiego stanu rzeczy i w czym leży problem.
    Logi statyczne:
    Log (1 - 001,003,004)
    Log (2 - 007,013,014)
    Log (3 - 011)
    Log (5 - 003)
    Log (6 - 010,018,023)

    Logi dynamiczne wykonałem na 4 biegu:
    Log (4 - 001,004,010)
    Log (0 - 003,008,011)
    Proszę o pomoc:(
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 10  
    Po napisaniu posta przejechałem się autem i jeszcze raz podłączyłem Vag. Teraz stopień zapylenia DPF i wynosi 0,8 czyli chyba w porządku. Wcześniej wskazywał przez parę dni 0,0 i dlatego myślałem że coś z nim nie tak i może było coś kombinowane. Ale idzie do góry i jest ok. Więc z przyczyn chyba można wykreślić DPF. Ale problem nadal nie rozwiązany:( Może logi coś powiedzą???
  • VAG group specialist
    sprawdź czy wtryskiwacze są odpowiednio zakodowane
  • Level 10  
    Nie wiem czy wtryskiwacze są zakodowane odpowiednio.
    Jak w Crafterku można odpowiednio zakodować wtryskiwacze, jak wygląda procedura??
  • VAG group specialist
    albo vas albo vcsd do sprawdzenia w blokach i numery z wtryskiwaczy czy się zgadzają
    numer IIC

    Moderated By Przemo9826:

    Zasady zamieszczania zdjęć.

  • Level 20  
    Witam najpierw udaj się z numerem VIN do serwisu . Najprawdopodobniej twoja turbina podlega darmowej wymianie. Zduńską Weber-car omijaj z daleka. miałem identyczną sytuacje w zduńskiej powiedzieli że nie ma zadnej akcji na mojego . W Łodzi u Bednarka okazało się inaczej. Od tego zacznij te turbiny były jak z papieru. Pozdrawiam.
  • Level 10  
    Problem rozwiązany. W sobotę wymieniłem turbinę i teraz pompuje od samego dołu.
    Turbinka zakupiona prawie nowa po przebiegu 700km
    Logi sprawnego Turbo:
    Log (9 - 011)
    Log (8 - 003,008,011)
    Dziękuje wszystkim za wszystkie rady, wskazówki i pomoc w rozwiązaniu problemu:)