Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wymiana katalizatora

12 Kwi 2005 16:20 4916 5
  • Poziom 13  
    Witam ! Przymierzam się do wymiany katalizatora (Renault Megane 1,6RT K7M).
    Chciałbym zasięgnąć rady i jednoczśnie zapytać Was o to czy między kolektorem wydechowym , a katalizatorem (chodzi mi o połączenie) jest montowane jakieś uszczelnienie (np. pierścień grafitowy)? Jak skutecznie wykręcić sondę (130 tyś km. zapieczona) tak by jej nie uszkodzić oraz czy po jej odłączeniu i ponownym wpięciu będzie działać normalnie czy też przed wypięciem powinienem odłączyć akumulator? Za wszystkie rady ,sugestie i opinie z góry Wielkie Dzięki.
    Pozdrawiam.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 17  
    JariP napisał:

    Jak skutecznie wykręcić sondę (130 tyś km. zapieczona) tak by jej nie uszkodzić

    oczkowy klucz pasujący rozmiarem do cokołu sondy plus młotek 500g rozwiązać powinny wszelkie problemy. Załóż dobrze klucz na sondę (tak by przypadkiem nie omsknął się i oczko nie zawisło na ceramicznym cokole) i spróbuj delikatnie pukać w klucz młotkiem. Przy dobrej jakości kluczu (który nie pozwoli obmsknąć się metalowemu cokołowi sondy) po n, no może n+1 :wink: uderzeniach młotka sonda powinna się odkręcić bez problemów - uwaga na kierunek odkręcania sondy, byś przypadkiem jej jeszcze bardziej nie "dociągnął" tymi uderzeniami młotka (sprawdzone na kilku Polonezach z katalizatorem - uderzeń było przeciętnie za każdym razem 5 bądź 6, z siłą wbijania porządnego gwoździa w twardą deskę, zaś kluczem był dłuuugi oczkowy 22mm - sprawdził się idealnie w tej roli).
    JariP napisał:

    oraz czy po jej odłączeniu i ponownym wpięciu będzie działać normalnie czy też przed wypięciem powinienem odłączyć akumulator? Za wszystkie rady ,sugestie i opinie z góry Wielkie Dzięki.

    Nie musisz odłączać akumlatora, tylko pamiętaj by nie włączać zapłonu przy odłączonej sondzie - nie musi, ale może to zaszkodzić komputerowi sterującemu pracą wtrysku. (chyba że w rejonie sondy przebiegają jakieś plusowe przewody np. do alternatora - wtedy by przypadkiem kluczem nie dopuścić do zwarcia w instalacji dla bezpieczeństwa odłącz od akumlatora ujemny przewód).
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 22  
    ale sonda jest przed katalizatorem i nie musisz jej ruszac.chyba ze jest jeszcze i druga(jak w SCORPIO) ale nie sa wkrecane bezposrednio w katalizator wiec wytnij katalizator i wstaw nowy a sond nie ruszaj w ogole.
  • Poziom 13  
    Adam700 napisał:
    ale sonda jest przed katalizatorem i nie musisz jej ruszac.chyba ze jest jeszcze i druga(jak w SCORPIO) ale nie sa wkrecane bezposrednio w katalizator wiec wytnij katalizator i wstaw nowy a sond nie ruszaj w ogole.

    Wstawiam katalizator oryginalny ,a co zatym idzie muszę wykręcić sondę. Oryginalny wstawia się tak jak zwykły tłumik, a sonda umieszczona jest na wejściu( rura dolotowa przed katalizatorem, całość stanowi rura dolotowa ,kat i wylotowa ) więc jej wykręcenie jest niezbędne. Nie jest wspawywany w układ. Panowie ,a uszczelnienie między katalizatorem ,a tłumikiem środkowym , czy jest coś czy tylko pasowane złącze?.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    witam nie jestem pewny ale z tego co pamietam to tam był taki kielich i tzw. "jabłko" do połączenia katalizatora z dalsza częścią połączenie to uszczelniasz pasta bosala
  • Poziom 32  
    stare katalizatory skupują i nawet dobrze płacą (dostałem za stary na złomie 80 zł.) Jeżeli wykręcisz sondę to otwor popraw gwintownikiem M18x1,5 a sondę wkręć na pastę miedzianą do kupienia w sklepach motoryzacyjnych.Po 130 tys, km lepiej założyć nową sondę koszt nowej uniwersalnej BERU ok 100zł.