logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Projekt bezprzewodowej sieci dla budynku 3 piętrowego

szukajacy.pomocy 03 Maj 2014 12:02 1788 6
REKLAMA
  • #1 13564782
    szukajacy.pomocy
    Poziom 2  
    Witam,

mam do zaprojektowania sieć bezprzewodową dla budynku 3 piętrowego. Nie mam doświadczenia z projektowaniem i konfiguracją sieci WLAN więc zwracam się z prośbą o pomoc.

W założeniu nie powinno być okablowania między piętrami. Dodatkowo serwer www, wydruku i wymiany plików.

Mógłby mi ktoś pomóc z przykładową topologią.
    Czy taki układ jest dobry:
    INTERNET -> ROUTER -> SWITCH
    do SWITCHA podpięty SERWER
    do SWITCHA podpięty AP
    AP przekazuje sygnał do kolejnych AP a te do następnych na kolejne piętra?

Jest to niewielki budynek. Czy układ 2 AP na parterze na brzegach. 1 na I piętrze po środku i 2 AP na brzegach na II piętrze się sprawdzi? W dalszej fazie może uda mi się skorzystać z programu do pomiaru sygnału ale chcę obrać wstępne założenia.
  • REKLAMA
  • #2 13565633
    bogiebog
    Poziom 43  
    Ocena: 1530
    szukajacy.pomocy napisał:
    W założeniu nie powinno być okablowania między piętrami.

Ktoś chyba nieżle się najarał jak to 'założenie' wypocił.

Po kablach wszystko z główniego routera poprzez switche aż do APeków, z AP do komputerów. Żadnych tam repeaterów czy innych wynalazków.
  • REKLAMA
  • #3 13568815
    szukajacy.pomocy
    Poziom 2  
    OK dzięki za podpowiedź.

Czyli powinno to wyglądać tak przy budynku 3 piętrowym (założeniu 2 AP na parterze, 1 na I piętrze i 2 na II piętrze:

Do Routera podpięty switch X na parterze a z niego 3 kable: 2 do AP i 1 do Switcha Y na I piętrze.
    Ze Switcha Y (I piętro) 2 kable: jeden do AP i drugi do Switcha Z na II piętrze
    Ze Switcha Z 2 kable do AP.

Dobrze myślę czy nie ma konieczności tylu Switchy?