Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat marea weekend 2,4 JTD - nie odpala. brak ciśnienia na listwie CR

15 Maj 2014 21:35 1419 1
  • Poziom 2  
    Witam Forumowiczów.

    Mam problem z moją Marysią, a mianowicie nie chce odpalić.
    Zaczynając od początku... zająłem się 3 tyg. temu blacharką. Odłączyłem akumulator, rozebrałem wnętrze i powymieniałem (pospawałem) uszkodzone zębem czasu fragmenty podłogi oraz progi. W trakcie zająłem się urządzeniem zmiany biegów, bo zacinało się i niefortunnie zablokowałem sobie skrzynię biegów...

    Nie obyło się be wyjęcia zespołu napędowego, skrzynie odłączyłem od silnika, odblokowałem, złożyłem i przykręciłem do silnika. Wkręciłem zestaw na miejsce, po podłączałem wszystkie kable, ułożyłem wiązki, zalałem płyny i tu pojawił się problem.

    Pierwsza próba odpalenia (3 razy przekręcałem kluczyk w pozycję zapłon, żeby pompa w zbiorniku przetoczyła paliwo przez elementy przy silniku) po czym rozruch i nic. silnik nadal martwy. Po drugiej próbie jakby raz próbował załapać ale dalej nic. Kolejne próby nie dały efektu.

    Po podłączeniu kompa z FES okazało się, że ciśnienie na listwie wtryskowej jest w granicach 3-10bar w trakcie kręcenia, regulator ciśnienia na 30%. Sądziłem, że coś się stało z regulatorem (miałem już takie przypadki zawsze jak coś robiłem przy układzie paliwowym) więc zamówiłem nowy, wymieniłem, ale efekt ten sam, tylko ciśnienie na listwie CR 3,6-4bar, regulator 30%, po dłuższym kręceniu 25%.

    Jak mogę sprawdzić czy pompa wysokiego ciśnienia w ogóle pracuje, czy sprawny jest czujnik ciśnienia?
    Czy jest możliwość, że coś podłączyłem nie tak jak być powinno?

    Test przelewowy i próbne odpalenie z placka wykonam jutro.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 2  
    witam ponownie!
    Sprawa się wyjaśniła dzięki koledze mechanikowi.
    Kazał mi zrobić test przelewowy, sprawdzić napięcie na czujniku/regulatorze ciśnienia, na wtryskiwaczach, a w między czasie wspomniał czy czasem nie zamieniłem przewodów paliwowych dochodzących do filtra paliwa.
    Niestety miał rację. po teście przelewowym, a następnie stwierdzeniu, że za pompą wysokiego ciśnienia nie wychodzi w ogóle paliwo na wtryskiwacze, zamieniłem przewody paliwowe na filtrze paliwa i silnik zagadał. Niepotrzebnie wymieniałem regulator:(

    Temat zamknięty.