logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Brak jednej fazy z transformatora, potrzebne trzy. Czy mogę rozdzielić jedną?

kuba1523 16 Maj 2014 16:24 3153 6
REKLAMA
  • #1 13606757
    kuba1523
    Poziom 2  
    Brak jednej fazy z transformatora, potrzebne trzy. Czy mogę rozdzielić jedną? Witam. Na początku powiem że jestem początkujący, z elektryką dopiero zaczynam mieć do czynienia, dlatego wolę najpierw poradzić się swojego pomysłu niż coś zrobić źle.

Problem dotyczy tego, że od wczoraj nie ma jednej fazy z transformatora głównego (elektrykom nie spieszy się do naprawienia problemu). Co za tym idzie nie ma w domu wody, gdyż hydrofor pracuje na silniku trójfazowym.

Tutaj moje (być może nierozsądne) pytanie:

Czy mogę rozdzielić jedną z dwóch dostępnych faz i doprowadzić napięcie do brakującej w celu włączenia hydroforu? Czy obciążenie na rozdzielanej fazie nie będzie za duże?

Na zdjęciu istnieje skrzynka z bezpiecznikami (starej generacji). Na czerwono zaznaczyłem brakującą fazę, na zielono fazy z których (jednej bądź drugiej) planuję rozdzielić na brakującą. Dodam gniazdo zaznaczone na zielono nie jest używane, co widać z resztą po braku bezpieczników. Na fioletowo zaznaczyłem gniazdo hydroforu.

Bardzo proszę o szybką a za razem wyrozumiałą odpowiedź.

Pozdrawiam.
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #4 13609603
    sq9cwd
    Poziom 27  
    Ocena: 143
    Można zastosować falownik 1->3 fazy.
  • #5 13609627
    jdubowski
    Specjalista - urządzenia lampowe
    Ocena: 2808
    sq9cwd napisał:
    Można zastosować falownik 1->3 fazy.

Biorąc pod uwagę okoliczności (jednorazowy zanik jednej fazy) może się okazać że lepiej nabyć agregat prądotwórczy - przyda się na zaś, jak w ogóle prądu zabraknie.
  • REKLAMA
  • #6 13609655
    sq9cwd
    Poziom 27  
    Ocena: 143