Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna III 2.0 dci Gaśnie na obrotach ( przy przyspieszaniu )

tomi2780 26 Maj 2014 23:20 5937 5
  • #1 26 Maj 2014 23:20
    tomi2780
    Poziom 9  

    Witam. Mam problem z Renault Laguna III 2.0 dci 2007 rok 150kM skrzynia manualna .
    Problem polega na tym iż podczas przyspieszanie i wdepnięciu ostrym pedału gazu ( bez różnicy na jakim biegu ) auto pewien czas przyspiesza a potem po osiągnięciu ok 3-4tys. obrotów nagle zaczyna zwalniać tak jakby odcięło jej paliwo po puszczeniu gazu na biegu toczy się i po pewnym czasie zaczyna znowu jechać .
    Jak w takim momencie wcisnę pedał sprzęgła to silnik zgaśnie ale nie ma problemu z jego ponownym odpaleniem po prostu pali od "strzała".
    Na postoju jest podobny objaw przy przytrzymaniu gazu na ok 3800 - 4000 obr/min po ok 3-4 sekundach zachowuje się tak samo obroty mimo trzymania wciśniętego pedału gazu zwalniają aż silnik zgaśnie.
    Po podłączeniu kts brak jakichkolwiek błędów.
    Auto odpala bez problemu nie ważne czy zimne czy rozgrzane.
    Ciśnienie paliwa wartość wymagana i rzeczywista pokrywają się ,
    ciśnienie doładowania również OK.
    Wymieniony f.paliwa , zdemontowana przepustnica elektryczna oraz egr elektryczny wszystko wygląda OK. .
    Z pompy CR zdemontowałem pompkę pomocniczą ( podejrzewałem uszkodzony klin napędzający ) ale jest w porządku .
    Temperatury płynu chłodzącego , powietrza , paliwa , zewnętrzna oraz ciśnienie atmosferyczne ok.
    Przelewy posprawdzane ( w porządku ),
    porównanie ilościowe 0.2 , 0.0 , -0.1 , 0.0 mg
    Potencjometr gazu pracuje równo bez skoków wartości .
    Czujnik położenia wału wygląda że jest w porządku wartość "nominalna" 850 ohm
    Już brak mi pomysłów może ktoś z czymś podobnym się spotkał?
    ( MAM NADZIEJE ŻE KTOŚ WPADNIE NA JAKIŚ POMYSŁ I PODPOWIE CO Z TYM ZROBIĆ ) :cry: :cry:

    0 5
  • #2 08 Lip 2014 21:06
    tomi2780
    Poziom 9  

    PROBLEM NADAL NIE ROZWIĄZANY!!!
    MOŻE KTOŚ COŚ PODPOWIE ??? :cry: :cry: :cry:

    0
  • #3 08 Lip 2014 21:08
    michal200848
    Poziom 22  

    Daj wtryski do sprawdzenia.

    0
  • #4 08 Lip 2014 21:18
    milejow
    Poziom 43  

    tomi2780 napisał:
    Ciśnienie paliwa wartość wymagana i rzeczywista pokrywają się ,

    Sprawdzane podczas jazdy, pokrywa się w całym zakresie obrotów?

    0
  • #5 08 Lip 2014 22:44
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    tomi2780 napisał:
    Przelewy posprawdzane ( w porządku ),


    Jak to sprawdziłeś w piezoelektrykach?

    Te odczyty wartości zadanych i rzeczywistych, sprawdzałeś na postoju czy w czasie występowania usterki?

    Ja bym jeszcze podstawił bańkę z paliwem przed filtrem. Sprawdź jeszcze zawór na przewodzie przelewowym, ma trzymać 20 bar.

    3
  • #6 11 Lip 2014 23:24
    tomi2780
    Poziom 9  

    Problem rozwiązany dzięki koledze Przemo9826

    Witam!!!
    Kolego Przemo9826 próbę przelewową robiłem standardowo podczas rozruchu na odpiętych wtryskach (czyli bez ich zasilania) oraz przy pracującym silniku na wolnych obrotach.
    Ciśnienie zadane i rzeczywiste sprawdzane podczas jazdy przed wystąpieniem usterki oraz w trakcie gdy już auto "traciło" moc i tu właśnie wszystko się pokrywało praktycznie idealnie.Nawet podłączyłem do szyny podczas pracy zegar 1600bar aby porównać ciśnienie rzeczywiste i to które widzi sterownik po przez czujnik i tu też było ok. . Bańkę z paliwem też podstawiłem za filtrem paliwa i dalej było to samo.

    ALE DO SEDNA !
    POWODEM OKAZAŁ SIĘ FAKTYCZNIE ZAWÓR NA PRZEWODZIE PRZELEWOWYM otóż gdy auto przyjechało miało połamany ten zaworek i skręcony opaską z wykombinowaną blaszką (oczywiście wszystko pływało w ropie) podstawiłem więc zwykły zaworek od tdi i połączyłem przewody ( i tu była lipa). Po wstawieniu z powrotem tego pękniętego zaworka i skręceniu jego tak jak był prowizorycznie auto ożyło na nowo jeździ bez zastrzeżeń :D . Zamówiłem już drugi komplet przelewów z zaworkiem po to aby było bez żadnych kombinacji .

    Przemo9826 BARDZO DZIĘKUJĘ ZA POMOC W ROZWIĄZANIU PROBLEMU
    powiedz tylko jak możesz po co w w tym miejscu jest wstawiony taki zawór który jakby nie było trzyma spore ciśnienie i to na przewodach przelewowych???

    2