Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 190 - nie działa na lpg

giuss190 09 Jun 2014 08:53 1872 11
  • #1
    giuss190
    Level 2  
    Witam Wszystkich
    Mam Mercedesa 190 87r. 2.0 zagazowany i problem polega na tym że w czasie jazdy na gazie przy przyciśnięciu mocniej pedału gazu, rzuca nim jakby nie dostawał paliwa lub się przelewał takie skoki a po wyzruceniu na luz gaśnie i na gazie nie zapali , parownik lovato poradźcie co zrobić , dzięki
  • #2
    andrzej-w31
    Level 14  
    Podaj więcej info. np której generacji instalacja, co znaczy "rzuca"? nie pali na wszystkie cylindry? nie wchodzi na obroty? Jak zachowuje się na benzynie?
  • #3
    giuss190
    Level 2  
    nie mam pojęcia której generacji (jak to sprawdzić ) pali już na wszystkie baniaki przedtem nie palił na pierwszy, wymieniłem świece i przewody, dokładnie nie wchodzi na obroty oraz tak jakby miał przerywane dojście paliwa (gazu) a wyrzucając na luz gaśnie, a na benzynie jest ok., troszkę mi łańcuszek stuka ale to chyba nie powód,
  • #4
    andrzej-w31
    Level 14  
    Podjedz na regulaje lpg. Niech podepną cie pod analizator spalin i ustawia tak jak sie nalezy. Sam sie za to nie bierz, bo i tak nie uda ci sie ustawic prawidlowo, a za samą regulacje zapłacisz w granicy 30-50zł i masz spokój.
    Zanim pojedziesz, sprawdz/wymien filtry gazu. Przewaznie sa, dwa, jeden przy parowniku, drugi najczesciej na sciance.

    P.s.
    Sorki za brak znakow PL, ale cos mi szwankuje.
  • #5
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Masz auto na wtrysku mechanicznym czy na gaźniku? Na samej benzynie chodzi dobrze?
  • #6
    andrzej-w31
    Level 14  
    Pawel wawa wrote:
    Na samej benzynie chodzi dobrze?

    Wyżej kolega napisał, że na benzynie jest 'ok'. Skoro na benzynie jest ok, nie szukałbym przyczyny w gaźniku/wtrysku, tylko w samej instalacji lpg.
    Swoją drogą, jak sprawdzić, czy masz wtrysk, czy gaźnik? Z tego co pamiętam, gaźnikowe silniki miały okrągłą obudowę filtra powietrza, a wtrysk owalną.
    Jak sprawdzić generację inst. lpg?
    Najprostszą metodą jest sprawdzenie, co znajduje się na wężu dolotowym (tym od parownika do silnika)
    W gen. I i I/II stosowano tam śrubę do ręcznej regulacji dawki gazu (register),
    W gen. II register zastąpiono silniczkiem krokowym, który sam regulował dopływ gazu.
    W gen. III gaz podawany jest do kolektora dolotowego (bardzo rzadko stosowane),
    W gen. IV gaz wtryskiwany jest bezpośrednio do każdego z cylindrów (tzw. sekwencja),
    Wszystkie w/w generację posiadają parownik. Jest jeszcze jedna gen. z ciekłym wtryskiem gazu (bez parownika).
  • #7
    psooya
    Level 38  
    andrzej-w31 wrote:

    W gen. I/II stosowano tam śrubę do ręcznej regulacji dawki gazu (register),

    W I był register, w drugiej partacze zakładali go gdy im się nie chciało pod kompa podpinać
    andrzej-w31 wrote:

    W gen. II register zastąpiono silniczkiem krokowym, który sam regulował dopływ gazu

    Wspomagany registrem jak sterownik nie obsługiwał czasu nagrzewania sondy
    andrzej-w31 wrote:

    W gen. III gaz podawany jest do kolektora dolotowego (bardzo rzadko stosowane)

    A w której nie jest tam podawany poza 6 VI generacją?
    andrzej-w31 wrote:

    W gen. IV gaz wtryskiwany jest bezpośrednio do każdego z cylindrów (tzw. sekwencja),

    Ja myślałem, że to VI generacja opiera się na wtrysku do cylindra.
    andrzej-w31 wrote:

    Wszystkie w/w generację posiadają parownik. Jest jeszcze jedna gen. z ciekłym wtryskiem gazu (bez parownika).

    Owszem i jest to VI generacja w której używa się fabrycznych wtrysków PB do dawkowania LPG.

    Jest jeszcze V generacja, pośredni wtrysk gazu do bezpośredniego wtrysku PB, stosowana jako półśrodek gdyż instalacje VI generacji nie są specjalnie rozpowszechnione i dominują IV generacje.
  • #8
    andrzej-w31
    Level 14  
    Chodzi o to, że w III gen. gaz jest podawany bezpośrednio, bez możliwości regulacji..
    Co do ilości generacji instalacji lpg, można sobie wymyślać do woli VI, VII i X. Ja uważam, że jest ich V, a jakieś 'drobne' zmiany w którejś generacji, nie czynią z niej kolejnej.
  • #10
    giuss190
    Level 2  
    Witam
    Według tego co napisaliście jest to I generacja na gaźnik Pierburg 2 E-E, dokręciłem do końca pokrętło z boku chyba naprężenia membrany i żeby jechał na gazie to trzeba wcisnąć gaz w podłogę jak się popuści gazu to tzw. żabimi skokami jedzie a na wolnych obrotach nadal gaśnie
  • #11
    andrzej-w31
    Level 14  
    psooya wrote:
    Każda instalacja nie ważne jakiej generacji ma możliwość regulacji. Tak samo III generacja posiada tzn dozator a następnie dystrybutor. Nie wyobrażam sobie by gaz dawkowany był od tak....

    Ok. Tyle tylko, że w III gen. został wyeliminowany mikser i gaz jest w fazie lotnej stale podawany do wtryskiwaczy gazowych, umieszczonych blisko wtryskiwaczy benzynowych i mających zbliżoną do nich charakterystykę. Oprócz elektronicznego sterownika montuje się dodatkowy silnik krokowy, odpowiedzialny za bezpośredni wtrysk gazu do kolektora ssącego..

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    giuss190 wrote:
    Witam
    Według tego co napisaliście jest to I generacja na gaźnik Pierburg 2 E-E, dokręciłem do końca pokrętło z boku chyba naprężenia membrany i żeby jechał na gazie to trzeba wcisnąć gaz w podłogę jak się popuści gazu to tzw. żabimi skokami jedzie a na wolnych obrotach nadal gaśnie

    Tak jak już wyżej napisałem JEDŹ DO GAZOWNIKA NA REGULACJĘ, bo sam bez analizatora nic nie zdziałasz, możesz tylko popaść w dodatkowe koszta.