Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes 190 - nie działa na lpg

09 Jun 2014 08:53 1776 11
  • Level 2  
    Witam Wszystkich
    Mam Mercedesa 190 87r. 2.0 zagazowany i problem polega na tym że w czasie jazdy na gazie przy przyciśnięciu mocniej pedału gazu, rzuca nim jakby nie dostawał paliwa lub się przelewał takie skoki a po wyzruceniu na luz gaśnie i na gazie nie zapali , parownik lovato poradźcie co zrobić , dzięki
  • Level 14  
    Podaj więcej info. np której generacji instalacja, co znaczy "rzuca"? nie pali na wszystkie cylindry? nie wchodzi na obroty? Jak zachowuje się na benzynie?
  • Level 2  
    nie mam pojęcia której generacji (jak to sprawdzić ) pali już na wszystkie baniaki przedtem nie palił na pierwszy, wymieniłem świece i przewody, dokładnie nie wchodzi na obroty oraz tak jakby miał przerywane dojście paliwa (gazu) a wyrzucając na luz gaśnie, a na benzynie jest ok., troszkę mi łańcuszek stuka ale to chyba nie powód,
  • Level 14  
    Podjedz na regulaje lpg. Niech podepną cie pod analizator spalin i ustawia tak jak sie nalezy. Sam sie za to nie bierz, bo i tak nie uda ci sie ustawic prawidlowo, a za samą regulacje zapłacisz w granicy 30-50zł i masz spokój.
    Zanim pojedziesz, sprawdz/wymien filtry gazu. Przewaznie sa, dwa, jeden przy parowniku, drugi najczesciej na sciance.

    P.s.
    Sorki za brak znakow PL, ale cos mi szwankuje.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Masz auto na wtrysku mechanicznym czy na gaźniku? Na samej benzynie chodzi dobrze?
  • Level 14  
    Pawel wawa wrote:
    Na samej benzynie chodzi dobrze?

    Wyżej kolega napisał, że na benzynie jest 'ok'. Skoro na benzynie jest ok, nie szukałbym przyczyny w gaźniku/wtrysku, tylko w samej instalacji lpg.
    Swoją drogą, jak sprawdzić, czy masz wtrysk, czy gaźnik? Z tego co pamiętam, gaźnikowe silniki miały okrągłą obudowę filtra powietrza, a wtrysk owalną.
    Jak sprawdzić generację inst. lpg?
    Najprostszą metodą jest sprawdzenie, co znajduje się na wężu dolotowym (tym od parownika do silnika)
    W gen. I i I/II stosowano tam śrubę do ręcznej regulacji dawki gazu (register),
    W gen. II register zastąpiono silniczkiem krokowym, który sam regulował dopływ gazu.
    W gen. III gaz podawany jest do kolektora dolotowego (bardzo rzadko stosowane),
    W gen. IV gaz wtryskiwany jest bezpośrednio do każdego z cylindrów (tzw. sekwencja),
    Wszystkie w/w generację posiadają parownik. Jest jeszcze jedna gen. z ciekłym wtryskiem gazu (bez parownika).
  • Level 38  
    andrzej-w31 wrote:

    W gen. I/II stosowano tam śrubę do ręcznej regulacji dawki gazu (register),

    W I był register, w drugiej partacze zakładali go gdy im się nie chciało pod kompa podpinać
    andrzej-w31 wrote:

    W gen. II register zastąpiono silniczkiem krokowym, który sam regulował dopływ gazu

    Wspomagany registrem jak sterownik nie obsługiwał czasu nagrzewania sondy
    andrzej-w31 wrote:

    W gen. III gaz podawany jest do kolektora dolotowego (bardzo rzadko stosowane)

    A w której nie jest tam podawany poza 6 VI generacją?
    andrzej-w31 wrote:

    W gen. IV gaz wtryskiwany jest bezpośrednio do każdego z cylindrów (tzw. sekwencja),

    Ja myślałem, że to VI generacja opiera się na wtrysku do cylindra.
    andrzej-w31 wrote:

    Wszystkie w/w generację posiadają parownik. Jest jeszcze jedna gen. z ciekłym wtryskiem gazu (bez parownika).

    Owszem i jest to VI generacja w której używa się fabrycznych wtrysków PB do dawkowania LPG.

    Jest jeszcze V generacja, pośredni wtrysk gazu do bezpośredniego wtrysku PB, stosowana jako półśrodek gdyż instalacje VI generacji nie są specjalnie rozpowszechnione i dominują IV generacje.
  • Level 14  
    Chodzi o to, że w III gen. gaz jest podawany bezpośrednio, bez możliwości regulacji..
    Co do ilości generacji instalacji lpg, można sobie wymyślać do woli VI, VII i X. Ja uważam, że jest ich V, a jakieś 'drobne' zmiany w którejś generacji, nie czynią z niej kolejnej.
  • Level 2  
    Witam
    Według tego co napisaliście jest to I generacja na gaźnik Pierburg 2 E-E, dokręciłem do końca pokrętło z boku chyba naprężenia membrany i żeby jechał na gazie to trzeba wcisnąć gaz w podłogę jak się popuści gazu to tzw. żabimi skokami jedzie a na wolnych obrotach nadal gaśnie
  • Level 14  
    psooya wrote:
    Każda instalacja nie ważne jakiej generacji ma możliwość regulacji. Tak samo III generacja posiada tzn dozator a następnie dystrybutor. Nie wyobrażam sobie by gaz dawkowany był od tak....

    Ok. Tyle tylko, że w III gen. został wyeliminowany mikser i gaz jest w fazie lotnej stale podawany do wtryskiwaczy gazowych, umieszczonych blisko wtryskiwaczy benzynowych i mających zbliżoną do nich charakterystykę. Oprócz elektronicznego sterownika montuje się dodatkowy silnik krokowy, odpowiedzialny za bezpośredni wtrysk gazu do kolektora ssącego..

    Dodano po 2 [godziny] 6 [minuty]:

    giuss190 wrote:
    Witam
    Według tego co napisaliście jest to I generacja na gaźnik Pierburg 2 E-E, dokręciłem do końca pokrętło z boku chyba naprężenia membrany i żeby jechał na gazie to trzeba wcisnąć gaz w podłogę jak się popuści gazu to tzw. żabimi skokami jedzie a na wolnych obrotach nadal gaśnie

    Tak jak już wyżej napisałem JEDŹ DO GAZOWNIKA NA REGULACJĘ, bo sam bez analizatora nic nie zdziałasz, możesz tylko popaść w dodatkowe koszta.