Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 2.8 B5 - Brak iskry,czyściłem przepływomierz i styki modułu zapłonowego

17 Cze 2014 17:10 4071 26
  • Poziom 20  
    Witam.

    Mam taki problem samochód chodził cały czas bardzo dobrze.
    Dzisiaj wziąłem się za wyczyszczenie przepływomierza jak i również za popsikanie specjalnym preparatem przewodów od modułu zapłonowego i od przepływomierza po tej czynności auto mi nie odpala. Nie ma Iskry czy przepływomierz może mieć jakiś wpływ na to ? Czy to raczej moduł zapłonowy ?
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Pomocny post
    Poziom 32  
    Przepływomierz nie ma nic do tego, a sygnał z czujnika położenia wału korbowego jest?
  • Poziom 20  
    a da się sprawdzić nie podpinając pod komputer bo z silnikiem mi się nie łączy
  • Poziom 19  
    Spróbuj to co psikałeś po wysokim napięciu ładnie powycierać do suchego bezyną ekstrakcyjną lub rozcięczalnikiem , kable ,cewki ogólnie całe w/n
  • Poziom 20  
    tak zrobie. Zamówiłem też moduł zapłonowy bo wydaje mi się ze będzie to jego wina bo przy nim były kable odpinane nigdzie więcej. Bo bez przepływomierza samochód palił normalnie.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Wszystko jest dobrze podłączone przewody nie są pourywane itd. zaczepy klikają.

    Jak sprawdzić czujnik halla? Miernikiem czy daje na moduł 12v? czy jakoś inaczej ?
    Przez komputer nie moge bo się nie łączy z silnikiem, oscyloskopu nie posiadam.
  • Poziom 19  
    Nie będę płakał ze wstydu. Przed "naprawkami" chodził normalnie , a po nie ma iskry ? Co robił ? Psikał preparatem i niby nic więcej nie robił przy W/N więc nie zaszkodzi powycierać ten niewiadomy płyn. Oczywiście nie widzę ani Ty nie widzisz auta bo może stało się coś innego?
  • Poziom 33  
    No a brak komunikacji z ecu to co?
  • Poziom 12  
    Na to pytanie można odpowiedzieć znając minimum dwa fakty:
    Czym było diagnozowane.
    Kto pozamieniał kable we wtyczce (taki wiejski immo) ;)

    Jakoś nikt nie zapytał czym czyścił a znam takich, co psikają czym popadnie. Później się dziwią, że zżarte wtyczki albo izolacja się rozpadła. No i po co to robił, przecież ani słowa co się działo wcześniej z autem ;)
  • Poziom 20  
    Psikałem specjalnym preparatem do styków jak i specjalnym preparatem do przepływomierza z wyższej półki.

    Z komputerem silnik nie łączył się od zakupu auta.

    Wziąłem się za czyszczenie tego ponieważ czasami ruszając tymi przewodami przygasał mi silnik ;) Poza tym silnik nie wkręcał mi się tak jak powinien na wysokie obroty przypuszczałem że skracany dolot nie działa albo odpowiedzialny jest za to przepływomierz.
    Bo wymieniłem świece na lepsze takie do gazu, przewody zapłonowe są nowe, auto wyregulowane u gazownika i to dobrego bo byłem u 3. I naprawde silnik zaczął idealnie pracować jedynym mankamentem było ze powyżej 5tyś obr nie dawał już sobie tak rady :) Myślałem że może szwankuje przepływomierz i dostaje za małą dawke powietrza. Dlatego się za to wziąłęm.
  • Poziom 12  
    buko06 napisał:

    Wziąłem się za czyszczenie tego ponieważ czasami ruszając tymi przewodami przygasał mi silnik ;)


    Przecież już Ci koledzy napisali o tym. Cała reszta opowieści nie wnosi niczego nowego :D
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i przekaźniki.

    Musze czekać do wtorku na Moduł zapłonowy.
    Sprawdziłem prąd do modułu dochodzi ale z niego juz nie wychodzi. Więc może on być przyczyną.
  • Poziom 12  
    Napisz ino jak to wszystko sprawdzałeś. Czym chcesz to diagnozować, co Ci się nie łączy. Jak sprawdzasz "prąd co dochodzi" a jak ten co ma niby "wychodzić". Przedryndaj lepiej te wtyki. No i się nie obrażaj, póki co to Ci mądrze radzą.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    buko06 napisał:
    powyżej 5tyś obr nie dawał już sobie tak rady Myślałem że może szwankuje przepływomierz i dostaje za małą dawke powietrza.


    To nie tak.

    ECU daje tyle paliwa w stosunku 1:16 ile MAF zmierzy powietrza, a jeśli się gubił powyżej 5 tyś obrotów, może wskazywać to na faktyczne problemy z zapłonem, i tym sposobem ubiłeś prawdopodobnie kulejący już moduł zapłonowy.

    Musiałbyś diodą sprawdzić czy moduł dostaje impulsy z ECU czy też aparatu zapłonowego.
  • Poziom 20  
    Odświeżam temat.

    Wymieniłem moduł zapłonowy na identyczny to nic nie dało.

    Sprawdzaliśmy czujnik położenia wałka niby był uszkodzony został włożony sprawny i dalej samochód nie ma iskry.

    Sygnał na cewki jest ale dalej nie ma iskry ma ktoś jakiś pomysł ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    samochód u mechaników i oni to tak diagnozuja... bede musiał do elektryka zaprowadzić jednak
  • Poziom 27  
    gawlo235 napisał:
    Psikał preparatem i niby nic więcej nie robił przy W/N więc nie zaszkodzi powycierać ten niewiadomy płyn.

    Nie sądzisz, że płyn na bazie alkoholu sam wyparuje?
  • Poziom 20  
    Mam pytanie udało mi się podłączyć auto pod kompa pokazało że uszkodzone 3 czujniki halla i oba położenia wału wałka. Czy jest możliwośc ze wszystkie padły na raz?
    samochód wcześniej normalnie chodził został zgaszony i potem juz nie odpalił.
    Podejrzewają też że mógł się przesunąć rozrząd czy po przesunięciu rozrządu iskra by była tylko ze w innym miejscu czy nie było by wcale ? Czy czujnik halla może mieć wpływ na te 2 pozostałe ?
    Próbuje coś ustalić żeby nie wymieniać wszystkiego pokolei...
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Czujnik halla zawsze pokaże jak silnik zgaszony.
  • Poziom 20  
    samochód naprawiony. Przyczyną były oba czujniki położenia wału wałka. Halla był sprawny.Dziękuje wszystkim za pomoc.
  • Poziom 20  
    Witam.
    Samochodem zrobiłem 60km w ciągu 2dni odpalany był 20 razy i wszystko bylo ok. Dziś podczas jazdy nim szarpnęło przejechał metr dalej, znowu szarpnęło i zgasł. Potem odpalił strzelił 2 razy i zgasł. Dłużej zaczął kręcić nie odpalał po chwili odpalił i to samo. Na gazie i benzynie tak samo. Jak już odpalił to dziwnie reagował obrotomierz gwałtownie wskoczył np na 3tyś obrotów a za sekunde wskazywał 0. kręci kreci odpali strzeli i zgaśnie dwa razy udało mi się go odpalić pochodził minute na obrotach i zgasł. W aucie wymieniony był czujnik halla wstawiony używany od 2.6 i wymieniany był czujnik położenia wału wałka też używany do 2.8. Co może być przyczyną halla? Czy może ten wału wałka albo może co innego ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 20  
    Wymieniany był czujnik G28 i G40.
  • Poziom 20  
    Samochód naprawiony. Mechanicy tak zamotnowali czujnik G28 ze przewód się stopił od temp. silnika ;)Czujnik wymieniony samochód jeździ jak powinien. Dziękuje wszystkim za pomoc.