Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania r 420 hpi - praca pompowtryskiwaczy czy prawidłowa

21 Cze 2014 16:18 8175 15
  • Poziom 8  
    Witam posiadam scanię r420 hpi 2006r,około roku temu zakładałem nowe pompowtryski i na załączonym zdjęciu jest pokazana ich praca silnik rozgrzany.Mam pytanko czy tak powinny pracować wtryski po przebiegu 50000 tys km. Serwis mówi że tak prywatny mechanik że nie opis pod wykresem daje dwuznaczną odpowiedź, napiszcie co o tym sądzicie.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Witam. A test osiagow cylindrów był robiony? 1 cylinder nie domaga ale do pełnej diagnostyki brakuje jeszcze 3 testów. Tutaj jest pokazana praca wyważenia do osiągnięcia stabilnych obrotów na wolnych obrotach.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 17  
    To jest test przed regulacją zaworów i pompowtryskiwaczy czy po regulacji?
  • Poziom 8  
    Po podłączeniu do testera robione były wszystkie możliwe testy i wypadły ok ciśnienie w porządku bynajmniej według testu, prywatnemu mechanikowi nie pasuje tylko ta praca wtrysków regulacja była przeprowadzana jakieś 20000 tys km temu przez serwis,dodam że jak zimna to chodzi niezbyt równo i dosyć głośno.
    Jeżeli ten schemat przedstawia tylko wolne obroty aby silnik pracował równo to może wtryski są ok a mechanik zile odczytał wynik tego testu.
  • Poziom 30  
    To jest HPI i jak na zimnym silniku po odpaleniu hałasuje chodzi nierówno i po kilku sekundach się uspokaja to nic nie grzebać bo dopiero można biedy narobić,spalanie w normie to nie tykać!Co do ustawień pompek i zaworów to już był by czas po tym przebiegu aczkolwiek widziałem przebiegi razy dwa do Twojego i katastrofy nie było z ludami.
  • Poziom 8  
    Dzisiejsze tankowanie trochę załamuje 2800km średnia 39,3 dużo za dużo choć było cały czas 38 a więc jest coś skopane,proszę nie pisać że kierowca bo w samochodzie jest gps sonda i plomby na zbiornikach,ma moc, nie dymi ,dodam że w niej były wymienione na nowe :pompowtryskiwacze,pompa wysokiego ciśnienia wraz ze sprężarką,interkuler,czujnik ciśnienia,komputer wraz ze stacyjką,egr,po tych wymianach serwisowych dokonanych w serwisie scani w makowiskach{ Bydgoszcz}sam koń po ich testach palił 24 l robili litrażowanie poddali się kazali egzorcyzmy odprawiać i tak jeżdżę ze spalaniem 38l a teraz 39l byłem u kilku magików ale żaden nic nie poprawił. Dodam że egr teraz zaślepiony jest blachą i wyrzucony ze sterownika,nic to nie dało dołożenie elektronicznie mocy też nic nie dało :cry:
  • Poziom 38  
    Czy to ma katalizator?
    Jak wszysko było robione, to jeszcze zawory dawki i wyprzedzenia trzeba sprawdzić.
    ogumienie jest dedykowane )rozmiar(?
    Egr zaślepia się z 2 stron, czyli przy kolektorze ssącym też.
    Tmperatura cieczy ma być co najmniej 70 st.
    Ktoś co wycinał egr mógł skopać coś w mapie EDC.
    Teraz tak, jak auto nie dymi i ma moc, to znaczy ze działa perfekcyjnie!
    Jaka kolwiek zmiana przyniesie zadymienie, lub spadek mocy, chyba, że nie do końca jest prawda z tym nie dymieniem.
    Jest taki szary rodzaj dymienia , widoczne w nocy w światłach reflektorów nadjeżdżających z tyłu.
    Sprawdź to.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Pierwsze pytanie: czy tachograf jest poprawnie skalibrowany??
    Drugie pytanie: Co to to ciąga i gdzie to to jeździ??
  • Poziom 8  
    Ma katalizator,ogumienie dobrane do mostu czyli 89km 1450 obr.egr zaślepiony przy kolektorze ssącym,temperatura ponad 70st.był wymieniony termostat,jeśli chodzi o mapę to przed wycięciem egr paliła to samo żadnej różnicy,co do dymienia to sprawdzę dziś ale raczej niema, mam wyłapywacz iskier i wychodzi z boku a więc powinno być widać.Latam głównie po województwie w nocy w jedną stronę 10 ton a na powrocie do 24 ton. Co sądzicie o serwisie scani w poznaniu bo mam zamiar tam się udać ponieważ tu w okolicy wszystkie serwisy scani należą do jednego właściciela i działają razem a więc jeden na drugiego nie zgoni że coś zile robią a muszę naprawić to autko.Tachograf po kalibracji ciągam naczepę z kontenerami .
  • Poziom 38  
    Zaglądnij do tego katalizatora, lub od razu go wymontuj na próbę.
    Jak jeżdzisz po wojedwództwie, to zdziwka nie ma, zależy- miasteczka światła 50-ki i głupie osobówki, co kawałek but i hamper.
    zrozpędzanie takiej masy, to są wiadra ropy i hamowanie.
    Puki co zalecam bardzo lekką nogę i "rezygnacje" z hamowania, jazda z daleką wyobraźnią. jak przelecisz 300 km autostrady po równym, to spalanie zobaczysz 30 l.Jak nie, to szukać dalej.
  • Poziom 8  
    Kwantor, odpowiadam Ci co do stylu jazdy,według gps jest perfekt,mamy jeszcze 9 takich Scanii i one pod moją nogą spalają 33l, a więc styl jazdy to raczej odpada . Powiem Tobie że czym wolniej, tym gorzej. A co do autostrady to latamy też czasami do Rawy Mazowieckiej i do Gdańska autostradą i tam wychodzi 37l, raptem literek spada. Dziś kupiliśmy kolejną Scanię w Poznaniu i tam w serwisie powiedzieli że na tym wykresie powinno być zero, czyli równo. Dlatego teraz warto by się zastanowić, czy aby na pewno mam nowe pompy, czy nie nabili mnie w butelkę w serwisie? Jak będzie czas pojadę do poznania na diagnozę.
  • Poziom 38  
    Bzdury, nie znają się. Nigdy nie bylko i nie będzie równo.
    Było zrobić test 1 cylindra.
    A lekka noga, to oznacza u mnie bardzo łagodne rozpędzanie i do 89 km.
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    Ja się jeszcze w żadnej R nie widziałem żeby było na 0.
  • Poziom 16  
    w silnikach hpi balans nie jest idealnym odzwierciedleniem euro4 są bardzo kulawe dobry diagnosta ogarnie temat wykresy bardzo rozbieżne ja bym stawiał na przegląd cewek
  • Poziom 8  
    Zostawiłem tak jak jest zamykam temat.