Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

regulacja gaźnika w agregacie prądotwórczym-dwusuw

Jerubbaal 23 Cze 2014 19:42 7368 3
  • #1 23 Cze 2014 19:42
    Jerubbaal
    Poziom 5  

    Witam.
    W jaki sposób wyregulować gaźnik w agregacie prądotwórczym?
    Jest to silnik dwusuwowy. Gaźnik wygląda tak:regulacja gaźnika w agregacie prądotwórczym-dwusuw
    Gaźnik posiada śrubkę ze sprężynką, która nie pozwala przepustnicy zamknąć się do końca, obrót w prawo zwiększa szczelinę i zwiększa obroty silnika. Jest też druga krótsza śrubka też ze sprężynką. A z korpusu wystaje sworzeń. Sprzężona z nim dźwigienka zamyka przepustnicę, a śruba do regulacji tego ustrojstwa znajduje się nad pokrywą, z prawej strony agregatu. Dokręcanie jej w prawo także zwiększa obroty silnika.
    Będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki i wyjaśnienia. Ufam, że tutaj są majsterkowicze od wszystkiego i udzielą mi cennej porady.
    Pozdrawiam. Adrian.

    5 3
  • #2 26 Kwi 2016 21:42
    pgoral
    Poziom 25  

    Chciałbym odbić temat w górę. Moj wspaniały chiński agregat ma dużą chęć czwórkowania nawet pod obciążeniem. Zdaje się, że mieszanka jest zbyt bogata. Jakieś praktyczne wskazówki?

    Nie chce regulować sterowania przepustnicą, gdyż przydałoby się mieć nadal 50Hz (tak z grubsza). Nie bardzo wiem po co to minimalne otwarcie przepustnicy się reguluje. Ale jak zubożyć mieszankę pod obciążeniem? I czy dobrze będzie tak zrobić?

    1
  • #3 27 Kwi 2016 09:03
    gimak
    Poziom 37  

    Mam chyba dokładnie taki sam gaźnik w moim agregacie prądotwórczym.
    Odpowiedź do postu #1

    Jerubbaal napisał:
    Gaźnik posiada śrubkę ze sprężynką, która nie pozwala przepustnicy zamknąć się do końca, obrót w prawo zwiększa szczelinę i zwiększa obroty silnika.

    Jest to regulacja wolnych obrotów silnika.
    Jerubbaal napisał:
    Jest też druga krótsza śrubka też ze sprężynką.

    To jest wkręt do regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach.
    Obydwa w/w w agregacie prądotwórczym nie mają znaczenia, bo przepustnica gdy silnik stoi i podczas rozruchu jest całkowicie otwarta przez regulator obrotów podpięty do przepustnicy poprzez cięgno włożone do otworu plastikowej wkładki w dźwigni przepustnicy. Regulator obrotów przez odpowiednie uchylenie przepustnicy utrzymuje obroty na stałym poziomie (ze wzrostem obrotów przymyka przepustnicę, a przy spadku otwiera ją bardziej - dlatego przy stojącym silniku przepustnica jest całkowicie otwarta).
    Jerubbaal napisał:
    A z korpusu wystaje sworzeń. Sprzężona z nim dźwigienka zamyka przepustnicę

    Tu nie bardzo wiem co pod pojęciem sworznia miał na myśli autor tematu. Przypuszczam że chodzi o sprężynkę wystającą pionowo z korpusu gaźnika i dźwignię obok (prawa strona zdjęcia). Dźwignia ta odsadzona jest na drugiej przepustnicy (niewidocznej na zdjęciu) i ona pełni rolę ręcznego ssania. Przy rozgrzanym silniku jest całkowicie otwarta, a zamknięta przy zimnym silniku ułatwia jego uruchomienie. Wtedy też pewną rolę może spełniać wkręt regulacji składu mieszanki na wolnych obrotach.
    Odpowiedź na post #2.
    Wg mnie jedyną metodą na zubożenie mieszanki pod obciążeniem jest odpowiednie obniżenie poziomu paliwa w komorze pływakowej.
    Eksperymentowałem trochę z tym, bo oryginalnie ustawiony poziom był ciut za wysoki i przy braku zaworka odcinającego paliwo, silnik był zalewany paliwem, co powodowało trudności z uruchomieniem silnika, a jak już zaskoczył to dosyć długą chwilę bardzo mocno kopcił.
    Metodą prób, dobrałem taki poziom w komorze pływakowej, że pływak odcina dopływ paliwa. Silnik teraz po odpaleniu nie dymi, ale ma to i ujemne konsekwencje. Przy zimnym silniku, szczególnie w temperaturach ujemnych trzeba się wielokrotnie naszarpać, aby silnik zaskoczył. Ja sobie z tym poradziłem w ten sposób, że odpalam zimny silnik gazem z butli turystycznej
    W zasadzie to poziom powinien chyba jeszcze bardziej być obniżony, bo czwórkowanie sporadycznie ale występuje.

    4
  • #4 13 Lip 2016 13:30
    jaku_z_jelcza
    Poziom 11  

    Odpal agregat rozgrzej go porządnie podłączając jaką suszarke czy coś. Odłącz obciążenie. Wkręć tą śrubkę pod skosem do oporu ( z wyczuciem oczywiście, pół obrotu przed ukręceniem:-) ). Drugą śrubę regulacyjną wkręć też do oporu, przyduś do niej przepustnice gaźnika, agregat powinien zmniejszyć obroty. Tak trzymając wykręcaj śrubke podpierającą przepustnice aż generator będzie na małych ale stabilnych obrotach. Cały czas trzymając przepustnice przyduszona zacznij wykręcać pomału tą drugą śrubke, obroty powinny się zacząć podnosić, wykręcaj ją do momentu aż obroty przestaną się podnosić, wkręć ją spowrotem o 1/4 obrotu. To jest śruba regulacji małych i średnich obrotów, nawet agregaty używają tego zakresu , po regulacji silnik lepiej reaguje na gaz, mniej faluje na obrotach nominalnych. W przypadku gdy obroty silnika nie zmieniają się przy kręceniu tą śrubką pod skosem znaczy to że któraś z dysz jest zapchana i trzeba rozebrać gaźnik , wyczyścić go i przedmuchać wszystkie dysze ( ew przetkać drucikiem miedzianym ).

    3