Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MAN TGX 18.440 - comfort shift defective , adblue

barczi2008 28 Cze 2014 15:21 6450 17
  • #1 28 Cze 2014 15:21
    barczi2008
    Poziom 7  

    Witam , mam na tacy MAN-ika 18.440 2009r . Mianowicie wyskakuje błąd z comfort shift i adblue . W comfort shift nie mogę zdiagnozować usterki texa nie mam pojecia pod czym szukac , a adblue błąd 5533 czujniki mają opór przy rozgrzanym od 200-650 ohm , w parametrach wyskakuje że czujnik przed katalizatorem napiecie 5,04 V . Co zrobić gdzie szukać

    0 17
  • Pomocny post
    #2 28 Cze 2014 15:49
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    barczi2008 napisał:
    nie mogę zdiagnozować usterki texa
    Kolego mając komputer trzeba jeszcze umieć z niego korzystać ...

    Po pierwsze robisz kontrole ogólną (co widać na screen-ach) nie podając numerycznych kodów, kontrola ogólna nie zawsze pokaże usterki z wszystkich systemów oraz nie ma pełnego opisu.

    Po drugie co do adblue to kody długoterminowe będą sygnalizowane (na żółto) mimo działającego układu i ich nie skasujesz.

    Usterkę comfort shift diagnozuj w FFR tam też będziesz miał stany parametry itp.

    0
  • #3 28 Cze 2014 16:59
    barczi2008
    Poziom 7  

    W FFR nie ma błędów , sprzegło było kalibrowane

    Dodano po 6 [minuty]:

    Wyskoczył taki błąd . Wejścia comfort shift wejscia cs1 i cs2 błąd 3250

    0
  • Pomocny post
    #4 28 Cze 2014 17:12
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Przelacznik-przycisk nie kontaktuje albo przerwany obwód. Posiadając Texe bez problemu robisz test!
    5533 to usterka czujnika NOx (podgrzewania) a jakie FMI?

    0
  • #5 29 Cze 2014 13:28
    barczi2008
    Poziom 7  

    A gdzie jest ten czujnik Podgrzewania NOx

    Dodano po 1 [godziny] 17 [minuty]:

    W FMI brak błędów ale pokazał się w FFR 03250 . A w GDK/PDF jest ich kilka

    0
  • #6 29 Cze 2014 14:15
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Usterka podgrzewania czujnika NOx związana jest z kilkoma FMI albo brak sygnału albo przerwany obwód albo nie osiągnięta temperatura etc. Wszystko pisze na tablicy wskaźników nawet czas powstania usterki. FMI jest to identyfikacja rodzaju usterki!!! Zwarcie przerwa brak sygnału uszkodzenie komponentu nieprawidłowe działanie itp.... Miłego weekendu

    -1
  • Pomocny post
    #7 29 Cze 2014 15:25
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    barczi2008 napisał:
    W FMI brak błędów ale pokazał się w FFR 03250 . A w GDK/PDF jest ich kilka
    Kolego FMI to nie błędy lecz skrót i oznacza Failure Mode Identifier (Identyfikacja typu usterki) serwis_gh podał kilka opcji rodzaju FMI i tak do każdego kodu usterki dopisany jest FMI.

    Błąd który podajesz z FFR to cały czas ten sam tylko dalej nie znamy FMI ... ale skoro masz kompa to jak pisałem wcześniej wejdź w FFR zobacz stany przełączników comfort shift wejscia cs1 i cs2 (zmiana statusu manetką) sama manetkę można pomierzyć multimetrem.

    Co do usterek GDK/PDF podaj wszystkie do każdego jest również informacja czy dany kod jest aktywny czy nie a to również ważne.

    Podgrzewanie NOx dotyczy samego czujnika NOx (wewnętrzna struktura)

    Kolego jeśli nie ogarniasz powyższych rzeczy to z całym szacunkiem ale zostaw to elektronikowi a zajmij się mechaniką (według specjalizacji) zaoszczędzisz czasu, chyba że chcesz się nauczyć ale zajmie to sporo czasu i nie piszę tego w żadnym wypadku złośliwie.

    0
  • #8 29 Cze 2014 16:27
    barczi2008
    Poziom 7  

    Manetkę już sprawdzałem są przejścia . Błąd FFR cały to 03250-08 . A ja właśnie chce sie nauczyc od lepszych

    Dodano po 33 [minuty]:

    Tak jak kazałeś sprawdziłem w parametrach comfort shift guzik działa , ale nie chce włączyć sprzegła

    0
  • #9 29 Cze 2014 21:41
    ROKADI

    Poziom 19  

    Chyba wiesz że comfort shift działa podczas jazdy, powyżej 10 km/h

    Moderowany przez serwisantscani1:

    Poprawiłem pisownię. Zwracam uwagę aby pisać posty bezbłędnie.

    0
  • #10 30 Cze 2014 00:33
    barczi2008
    Poziom 7  

    Tak wiem , tylko gdzie tu szukać usterki ?

    0
  • Pomocny post
    #11 01 Lip 2014 22:04
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Może warto sprawdzić wiązkę pomiędzy manetką a FFR??
    Sprzęgło piszesz, że było kalibrowane. A czujnik sprzęgła działa poprawnie??

    0
  • #12 03 Lip 2014 12:45
    barczi2008
    Poziom 7  

    Połączenie sprawcze jak samochód wróci z trasy.
    A czujnik działa poprawnie wartości pokazuje ok.

    0
  • Pomocny post
    #13 07 Lip 2014 17:53
    svavecone
    Poziom 25  

    Mam nadzieje ,że poprawnie sprawdziłeś przycisk comfort shiftu . Masz 3 przewody i przycisk z jednego połączenia musi włączyc następne ... i rozłączyc poprzednie , czyli tzw. "przejście" zmienia się z pinu na pin po wcisnięciu przycisku .
    Twój błąd jest ściśle związany z usterką obwodu przycisku.

    0
  • #14 07 Lip 2014 18:14
    barczi2008
    Poziom 7  

    Napewno przewody są dobrze i gałka też

    1
  • #15 31 Lip 2014 11:35
    barczi2008
    Poziom 7  

    kolego svavecone okazało się ze był kabelek w gałce i raz łączył raz nie . Ale teraz jeszcze został Adblue wyskoczył błąd 03673-08 coś z linią can tylko co ??

    0
  • Pomocny post
    #16 31 Lip 2014 13:58
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    barczi2008 napisał:
    okazało się ze był kabelek w gałce i raz łączył raz nie


    Pisałem co

    serwisantscani1 napisał:
    zobacz stany przełączników comfort shift wejscia cs1 i cs2 (zmiana statusu manetką) sama manetkę można pomierzyć multimetrem.


    3673 Moduł CAN 2 (Master-Slave-CAN)
    Stan wyłączenia magistrali przez moduł CAN 2
    Reakcja systemu: Urządzenie sterujące Slave blokuje ilość wtryskiwanego paliwa, silnik pracuje nadal z jednym rzędem cylindrów (połową mocy)
    Wskazówka: W przypadku EDC7 C32 Master/Slave jest podłączony do M/S-CAN (połączenie między sterownikiem Master a sterownikiem Slave) na pinie A27 i pinie A45. W przypadku silnika rzędowego EDC7 C32 z systemem MAN AdBlueŸ A-CAN (CAN dodatkowej obróbki spalin) jest podłączony do pinu A27 (przew. 191) i pinu A45 (przew. 192)

    0
  • Pomocny post
    #17 31 Lip 2014 15:02
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    serwis_gh napisał:
    Przelacznik-przycisk nie kontaktuje albo przerwany obwód. Posiadając Texe bez problemu robisz test!
    5533 to usterka czujnika NOx (podgrzewania) a jakie FMI?

    Też pisał ale małymi literkami...

    0
  • #18 23 Sie 2015 19:42
    barczi2008
    Poziom 7  

    Temat do zamknięcia

    0