Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Computer Controls
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem

16 Lip 2014 14:42 3288 26
  • Poziom 14  
    Witam.
    Problem jest taki.
    Posiadany sprzęt to zte dsl831AII w trybie bridge > router Tp-link N600 >komputer

    Rys historyczny:
    Spoiler:

    Zamówiłem kilka lat temu neostradę. Powiedziano ze z uwagi na odlełość od centrali max prędkość to 2Mb. Wziałem. Nasepnie przez formularz internetowy zamówiłem zwiększenie prędkości do 6. Poszło. Chodziło dobrze aż do następnej zmiany umowy.
    Jedyna dostępna opcja była do 10Mb. Wziąłem. Zsynchronizowało się na ok 8Mb. Byłem zadowolony. Po ok pół roku nastąpiła awaria (przerwany kabel w okolicy). Po jego naprawieniu prędkość spadła i to znacznie.
    Reklamowałem.
    Postraszono mnie (życzliwa rada techników) że oni widzą że net mi działa, że w umowie jest ten kruczek "do 10Mb" i jak przyjadą to będę obciążony kosztami.
    Że to nie ma sensu. Trochę pogadałem że przecież było ok i to po ich usterce sytuacja się pogorszyła. Technik przyjechał, sprawdził net chodził tyle że wolniej (nie pamiętam dokładnie ale chyba 4-6Mb). Wykonał telefon i poszedł. Nic nie płaciłem a prędkość podskoczyła do 10Mb/s. Czyli rewelka.
    Fakt pojawiały (w statystykach modemu) jakieś błędy (sprawdzę jak wrócę do domu) ale śmigało ekstra.

    Teraz sytuacja bieżąca.
    Od 1,5 tygodnia żona informuje mnie że znika internet.
    W sobotę byłem w domu i akurat stała się w/w sytuacja.
    Diody na modemie standardowo (power, dsl, ethernet. W trybie bridge dioda internet nigdy sienie pali).
    Wykonuję restart routera programowo. Nic.
    Restart modemu programowo - Nic.
    Oba restarty z odłączeniem zasilania. Dalej to samo.
    Ponownie wpisuję login i hasło mimo że pola są wypełnione, zatwierdzam - nic.
    Poddaję się.

    Dzwonię do orange.
    Konsultantka potwierdziła że widać że miałem jakieś problemy ale że modem jest zsynchronizowany ale przyjmie zgłoszenie niech technicy sprawdzą.

    No i znowu zaczyna się przygoda.
    Dzwoni technik. Informuje że widzi że mam net (akurat zaskoczył kilka naście minut przed jego telefonem), jest zsynchronizowany bardzo wysoko bo na te 10Mb a to za dużo jak na taką odległość.
    Odparłem, że tak chodził już z pół roku albo i lepiej i nie było problemu.
    Wypytał o sprzęt i stwierdził że posiadany modem nie moze nigdy pracować w trybie bridge, te tryb jest "chwilowy" i może rozłączać. MOgę też mieć uszkodzony któryś ze sprzętów (modem, router) że z ich strony jest OK.

    Znowu info że jak przyjadą, podłączą swój modem i net będzie to uznane to zapewne będzie za bezpodstawne wezwanie i orange mnie obciąży.

    Powiedziałem żeby na razie nie przyjeżdżali, że może będzie ok bo net się pojawił.
    Dzisiaj (środa) znowu to samo.


    Nie wiem co mam robić.
    Jak ze swojej strony zyskać pewność że to któryś (bądź nie) z moich sprzętów szwankuje zanim zadzwonię?
    Jak to jest z tym trybem bridge o którym mówił technik( przecież cały czas tak mam)?
    Jak reklamować przerwy takie skoro jest ryzyko ze jak technik przyjedzie to trafi na "sprawne łącze" i uznają to za bezpodstawne wezwanie

    ufff. Wiem że sporo tekstu (mimo historii ujętej w spoiler) ale chciałem przekazać pełny obraz sytuacji.
  • Computer Controls
  • Admin grupy komputery
    Tak na dobrą sprawę, to oprócz telefonów do providera nic nie zrobiłeś.

    Podłącz sam modem (router ADSL) i pokaż parametry łącza (screen).
    Wykonaj testy (jak trzeba to i kilka dni) na innym modemie z podłączonym jednym komputerem.

    PS> Miałem w zeszłym roku też sporo problemów na łączu TPSA (3 routery testowałem) i dopiero kupno solidnego routera ADSL rozwiało moje problemy.
  • Poziom 14  
    Dobra.
    A ten modem zte to tak ja kteraz (bridge) czy przestawić na czas testów?
  • Poziom 10  
    Po pierwsze router powinien pracować w trybie rutingu (marszruty) a nie bridge czyli mostu a tym bardziej przełącznika.
    Czyli proszę ustawić router do pracy w trybie rutingu, serwer NAT i DHCP też ustawić na działanie.
    Jeżeli to nie pomoże to proszę napisać na "Forum.Orange@orange.com"
    - tam są przesympatyczni Panowie i na ich pomoc można liczyć.
    Oczywiście przy kulturalnym podejściu. Sam korzystam z pomocy "Forum.Orange" i jestem bardzo zadowolony.
  • Poziom 37  
    @DriverMSG - akurat to jest typowe wykręcanie kota ogonem - ja mogę pokazać moje łącze i nikt nic nie będzie w stanie zarzucić parametrom technicznym (mam neo 10mbs, mógłbym "teoretycznie" 20mbps) - tymczasem też zdarzało się mi mieć nagłe i zasadniczo niczym nie uzasadnione rozłączenia. Wartość tłumienia mocno wzrastała, zrywało synchro, łączyło się ponownie i tyle. Parametry powracały do normy. Zmiana modulacji tylko częściowo ograniczała występowanie, ale i tak się to działo, szczególnie w okolicach 18-21 przy wzmożonym ruchu sieciowym w okolicy. Nic takiego nie miało miejsca choćbym ciągnął z goga zestaw gier na maks prędkości poza tymi godzinami. Obecnie przestało rozłączać, a router ciągle cały czas ten sam (TD-WN8960N) i 24/7 załączony. Te same problemy, a nawet gorzej były jeśli W8901G ustawiłem jako switcha (po burzy uwaliło adsl) a liveboxa jako adsl. I co mi udowodni pan z własnym modemem w takiej sytuacji? Podepnie, pokaże parametry zarąbiste i skasuje za nieuzasadnione wezwanie, co nie zmienia faktu, że sporadycznie przez krótki okres czasu, ale jednak ROZŁĄCZA. Jest to raczej mega denerwujące w momencie np. dokonywania płatności elektronicznej, zatwierdzania zamówienia czy choćby gier online.
  • Admin grupy komputery
    tronics napisał:
    @DriverMSG - akurat to jest typowe wykręcanie kota ogonem
    Moja wypowiedź tyczy się tego:
    r_afaello napisał:
    Jak ze swojej strony zyskać pewność że to któryś (bądź nie) z moich sprzętów szwankuje zanim zadzwonię?
  • Computer Controls
  • Poziom 37  
    Aa, w takim razie przepraszam.
  • Poziom 14  
    Wróciłem do domu. Netu dalej brak.
    Zrobiłem screeny.
    Mozę nie precyzyjnie napisałem ale to modem ZE jest w trybie bridge. Dalej za nim jest router.


    Modem ZTE

    Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem
    Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem


    Router Tp-link
    Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem

    Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem


    Zapis z logu routera -jedna strona
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Netu dalej brak.
    Czekam na dalsze instrukcje.



    Aktualizacja. Pojawił się net.
    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod
  • Poziom 14  
    Dobra. tak zrobię. Jak będą efekty to napiszę.
    Podpowiedz proszę czemu nie stosować trybu bridge?
  • Admin grupy komputery
    r_afaello napisał:
    czemu nie stosować trybu bridge?
    A w jakim celu ten tryb potrzebny? Na chwilę obecną nie widzę takiej potrzeby.
  • Poziom 14  
    Być może błędnie założyłem ale przemyślenia były takie.
    - W Tp-linku łatwiej mi przekierować porty (a mam potrzebę przekierowania kilku portów) - dostep z z zewnątrz
    - dynamiczny DNS - nie wiem czy w zTE można wpisać no-ip.com w tp linku tak - prawdę mówiąc nie sprawdzałem czy będzie to hulało nawet jak tplink będzie za ZTE w trybie routera
    -możliwość skryptowego robienia restartu łącza (uzyskanie nowego IP) - planowałem na tym tp linku wgrać alternatywny soft z openwrt - na razie odpuściłem

    Jeśli punkt 1 i 2 będą spełnione w trybie ZTE- router to OK.
  • Admin grupy komputery
    Szukasz rozwiązania, a z powyższych screenów wynika, że łączność tracisz między routerem a modemem.
    Najlepszym rozwiązaniem było by kupno sprzętu spełniającego twoje wymagania lub inna konfiguracja obecnego.
  • Poziom 10  
    Czy dostęp z zewnątrz jest potrzebny do Tp-linka czy do sieci wewnętrznej domowej?
    Jeżeli do sieci wewnętrznej to są dwa wyjścia prostsze w wykonaniu:

    1. do stworzenia swojej sieci i serwera użyć hamachi " LogMeIn Hamachi to program zabezpieczający komunikację między komputerami. Możesz dzięki niemu stworzyć bezpieczną prywatną sieć (VPN) i połączyć wiele komputerów tak, aby nikt z zewnątrz nie miał dostępu do przesyłanych danych."

    2. TeamViever "Spontaniczne zdalne wsparcie – bez konieczności instalacji oprogramowania u klienta Zdalne zarządzanie komputerami – dostęp do zdalnych komputerów i serwerów przez całą dobę Zdalny dostęp – dostęp do danych i programów z dowolnego miejsca i w dowolnej chwili"
    Oczywiście są bezpłatne.
  • Poziom 14  
    Jeśli chodzi o wymagania to tak.

    Zależy mi na(z zewnątrz):
    - dostępie po ssh do dwóch różnych urządzeń w sieci wewnetrznej
    - dostępie do postawionego serwer MySQL
    - dostępie do postawionego serwer FTP
    - dostępie do postawionej kamery IP

    To obecnie. Ale nigdy nie wiadomo czy nie zajdzie potrzeba posiadania dostępu do większej liczby urządzeń.

    Czy ZTE ustawiony w trybie router powinien być podłaczony do portu WAN w tplinku?
    Czy ZTE ustawiony w trybie router będzie wszystko przekierowywał na tp-linka?
    ( bo jeśli tak to chyba było by ok. Np. z pracy łączę się po ssh a ZTE przekierowuje port 22 na port 22 tp-linka) - dobrze kombinuję?

    Wciąż zachodzę w głowę które urządzenie niedomaga. Czy zte czy tplink (ten ostatni jest na gwarancji jeszcze) skoro do tej pory wszystko hulało.
  • Admin grupy komputery
    r_afaello napisał:
    Czy ZTE ustawiony w trybie router powinien być podłaczony do portu WAN w tplinku?
    Tak, nie inaczej.
    r_afaello napisał:
    Czy ZTE ustawiony w trybie router będzie wszystko przekierowywał na tp-linka?
    Powinien przy odpowiedniej konfiguracji.
    r_afaello napisał:
    ( bo jeśli tak to chyba było by ok. Np. z pracy łączę się po ssh a ZTE przekierowuje port 22 na port 22 tp-linka) - dobrze kombinuję?
    Tak, ale w obu urządzeniach musisz ten port odblokować.
    r_afaello napisał:
    Wciąż zachodzę w głowę które urządzenie niedomaga. Czy zte czy tplink (ten ostatni jest na gwarancji jeszcze) skoro do tej pory wszystko hulało.
    Odpowiedź masz w poście nr. 2.
  • Poziom 14  
    Wiec tak.
    Ostawiłem ZTE w tryb router. Podłączyłem do portu WAN w tplinku. Skonfigurowałem połączenie Neostrady i adres ip ZTE 192.168.0.1 a tp.link 192.168.0.2. Nat włączony.
    Dodatkowo ustawiłem DMZ i podałem adres tp linka - założyłem że to przepusci wszystko na niego.
    Net działa.
    DDNS - niestety pozwala tylko na dyndns a posiadanego przezmnie no-ip nie.
    mimo że w tp-linku cały czas usługa była skonfigurowana adres sienie aktualizował - router chyba nie wiedział że nastąpaiła zmiana adresu skoro sam nie nawiązywął połaczoenia (jak w trybie bridge)
    Obszedłem to odpalając na innym sprzęcie klienta.
    Test z zewnątrz:
    Połączyłem się z kompem w pracy przez Time Viewer i tam przez PUTTY na ssh mojego IP. Poszło. Serwer www też.
    Minus jest taki ze z wewnątrz sieci nie mogę się połaczyć na swój zewnętrzny adres. ( w trybie bridge mogłem).
    Zostawiłem do testów.
    Po kilku godzinach net padł.
    Zrobiłem screeny.
    Restart ZTE nie pomógł dopiero ponowne ustawienie połaczenia (przeszedłem procedurę konfiguracji jeszcze raz)

    Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem

    Wnioskując po komunikacie AutenticationFailure jakby nie wysyłał danych logowania.

    log.

    Kod: text
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Jeśli mam rację to pierwszy test oblał ZTE - chyba że przypadek nastąpił i coś po stronie operatora.
    Czekam na sugestie.
  • Admin grupy komputery
    Przestaw tryb modemu z ADSL2+, na ADSL2 i ponów testy.
  • Poziom 14  
    Nigdzie nie znalazłem takiej opcji. Mozesz podpowiedzieć jak to zrobić?
  • Admin grupy komputery
    Nie mam instrukcji tego modemu, by podać dokładną lokalizację ustawień. Zapewne będzie w zakładce Advanced - szukaj czegoś o nazwie modulacja, DSL Mode.
    Możliwe, że masz ustawioną auto-negocjację.
  • Poziom 14  
    Nie kojarzę takiej opcji ale jak wrócę z pracy zrobię screeny ustawień i wrzucę - teraz nie mam dostępu do niego.
    Ale gdybym miał obstawiać to na 80% takiej opcji niema.
  • Poziom 18  
    Na modemie ZTE nie ma możliwości przestawienia w tryb ADSL.
    Zrywa, zrywa i będzie u ciebie zrywać gdyż parametry łacza masz bardzo złe.
    Aby nie zrywało przy twojej usłudze (Neo10) Odstęp sygnał/szum - S/N musi być większy niż 6 dB. Przy 6 zrywa , a ty masz 5,1 !!! (u ciebie na modemie nazywa się to margines hałasu) !!!. Czyli powinno zrywać :)
    Im większy jest ten odstęp (margines tym lepiej). Tłumienie także masz bardzo duże = 41 bB a jak wiadomo im jest ono mniejsze tym lepiej.
    Ale ważniejszy jest parametr S/N (margines hałasu) Aby zwiększyć S/N można wymusić na DSLAM synchronizacje linii w starym standardzie ADSL przy którym na linii będziesz miał max 8Mega. Teraz masz 10 mega, a po zmniejszeniu prędkości automatycznie zwiększa się odstęp S/N.
    Możesz to zrobić kupując na alledrogo stary modem w technologi ADSL za 30 -40 zł(większość jest sprzedawanych ADSL2/ADSL2+ więc trzeba szukać starego ADSL).DSLAM sam się przestawi na stary tryb ADSL przy starym modemie.To powinno znacznie zredukować lub wyeliminować zerwania.
    Drugi sposób to zgłosić awarię i po przyjeździe serwisantów dać im po 20 zł. Za 20 zł mogą oni znacznie podnieść prędkość na linii nawet na max czyli 12 Mega przy utrzymaniu S/N powyżej 6 dB i znacznie zmniejszyć tłumienie może nawet poniżej 40 dB jak się postarają . Oni już wiedzą jak to zrobić lecz to wymaga dużego nakładu pracy dlatego trzeba coś im dać.
  • Poziom 14  
    Ja bym dał im te pare zł ale już słyszałem że max to 2Mb tu się da bo daleko od centrali.
    Mam jeszcze Tpl-link wd8901g - ma ona taką możłiwość ?
    Z tego co piszesz wynika że to wina łącza a nie sprzętu tylko co mogło się stać ,że śmigało długo ok a teraz nie dobrze się dzieje.
    No i jak taką usługę reklamować zeby nie obciążyli mnie kosztami że przecież net działa (bo nie zawsze trafia jak zrywa)

    PS. Jak ma się te zrywanie na które jak wspomniałeś ma wpływ parametr łącza S/N do tego komunikatu z autentykacją?

    Aktualizacja.
    Wróciłem do domu, net działa. I od rana nie było przerwy.
    Jedynie co się zmieniło to "Typ oczekiwania" z Interleave na fast.
    Sprawdziłem konfigurację ZTE - nie znalazłem opcji zmiany na na ADSL2 zgodnie z tym co pisał Rob888.
    Podłączyłem posiadanego w zapasie starego Tp-linka WD8901G. (router wifi z modemem)
    Screen po podłączeniu:
    Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem

    Znalazłem opcję zmiany modulacji na ADSL2. Zmieniłem.
    screen
    Neostrada Rozłącza się - Technicy ostrzegają przed bezpodstawnym wezwaniem

    Pomiar łącza po zmianie to 7.8 (na http://speedtest.gts.pl/)

    w obu przypadkach (nie wiem czy czas pracy ma wpływ bo screeny robiłem zaraz po podłączeniu) S/N margin powyżej 6.

    Przyjrzałem sie teraz screenom kóre zamieszczałem pod kontem tego S/N to na początku miałem też powyzej 6 potem przy następnym padnięciu spadło do 5.

    mam już teraz mętlik w głowie.
    Kolega DriverMSG pisze, że
    Cytat:
    że łączność tracisz między routerem a modemem.

    Z kolei kolega Rob888
    Cytat:
    Zrywa, zrywa i będzie u ciebie zrywać gdyż parametry łacza masz bardzo złe.


    Domyślam się że elementem który łaczył by te 2 teorie to modem.
    Czekam koledzy na dalsze sugestie. Na razie zostawie net na tym tplinku i ADSL2.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    Możesz zmienić w TPlinku modulacje z ADSL2 na stary ADSL czyli na G.DMT.
    Wielokrotnie tak robiłem i jest wyraźna poprawa.
    Wymuszasz wtedy na DLM maksymalną synchronizację dla standardu G.DMT czyli 8 mega co wpływa znacząco na podwyższenie S/N.
    PS. Proszę moderatora o nie przenoszenie tej porady do kosza gdyż ta porada działa co sam sprawdzałem w praktyce przestawiając na G.DMT różne modemy i uzyskując mniejszą liczbę zerwań transmisji.

    http://forum.pcformat.pl/Router-TP-LINK-TD-W8901G--373298-t
  • Poziom 11  
    w zte można zmienić modulację edytując np. w notatniku zapisany wcześniej config
    Code:

    <ADSL>
    <settings G.Dmt="enable" G.lite="enable" T1.413="enable" ADSL2="enable" AnnexL="enable" ADSL2plus="enable" AnnexM="enable" pair="inner" bitswap="enable" SRA="enable"/>
    </ADSL>
    </psitree>

    jeżeli chcemy coś wyłączyć zamiast "enable" zmieniamy na"disable" należy uważać żeby nie zmienić formatowania
    Najlepszym wyjściem z tego typu "opresji" jest niestety reklamowanie problemów z telefonem.
    Tryb bridge, czy router, nie ma w tym przypadku żadnego znaczenia, coś dzieje się z linią i parametry "skaczą". jedynym wyjściem jest poprawienie linii, czyli miejsc styków, połączeń
  • Poziom 14  
    Podłączyłem tp-linka i od tamtej pory działa z małym wyjątkiem.
    Modulacja zmieniona jak już pisałem wcześniej problemy zniknęły - łącze pracowało cały czas.
    Porada kolegi Rob888 był pomocna.
    Ostatnio straciłem net - brak diody ADSL.
    Przywróciłem ustawienia modemu do standardowych (nie zmieniałem modulacji, jest tak jak na początku) i wszystko wróciło do normy. ale prędkość łącza taka jak przy zmniejszonej modulacji.
    Temat uznaję za rozwiązany, net śmiga.