Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie bezprzewodowe.

17 Lip 2014 18:58 960 2
  • Poziom 9  
    Witam. Posiadam mikrokomputer Raspberry Pi i chciałbym zrobić przekaźnik który byłby bezprzewodowo sterowany przez raspberry.
    Z programowania jestem zielony, więc chciałbym tego uniknąć.
    Wpadłem na pomysł aby robić to przy użyciu elektroniki ze zdalnie sterowanych samochodzików.
    Moje pytanie są następujące:
    -czy jeśli podłączę GPIO od raspberry przez np. tranzystor zamiast przycisku na pilocie do przyspieszania, a przy elektronice od samochodu podłączę cewkę przekaźnika zamiast silniczka, to czy uzyskam pożądany efekt?
    Do każdego podzespołu tzn. pilotu, elektroniki samochodu, przekaźnika będzie dostarczone odpowiednie zasilanie.
    Dobrze kombinuję? Jeśli nie to proszę mnie naprowadzić na właściwą drogę(tylko bez niczego wymagającego programowanie)

Ps. Jaki jest zasięg takich zabawek?

Pozdrawiam
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 32  
    Jeśli potrafisz podłączyć najprostszy klucz tranzystorowy do GPIO z RasPi, to potrafisz właściwie podłączyć w ten sposób przekaźnik. Programowania będzie tyle samo, a z samochodem RC tylko sobie bezsensownie całą sprawę.

Możesz to jeszcze uprościć kupując moduł przekaźnika z tranzystorem lub transoptorem., wtedy wystarczy bezpośrednio podać sygnał z GPIO oraz połączyć masy.
  • Poziom 9  
    Tak potrafię.

Kablowo wszystko potrafię zrobić, wiem jak zbudować przekaźnik do raspberry i go podłączyć.
    Może źle przedtem wytłumaczyłem:
    -Rozbieram pilot od samochodu
    -Podłączam GPIO przez tranzystor zamiast przycisku do przyspieszania.
    -Przy samochodzie RC podłączam przekaźnik(być może z tranzystorem, rezystorem, w zależności od tego ile V będzie miał przekażnik) zamiast silniczka od napędu.