Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Chiński skuter nie zapala

primer12 30 Jul 2014 21:32 5244 11
  • #1
    primer12
    Level 2  
    Witam. mam problem z skuterem Romet. Jakiś czas temu wyciągnałem z niego całkiem filtr powietrza znaczy sam wkład. Jezdziłem dwa dni i stanął. Zaczałęm sie z tym bawic i sprawdziłem świece iskra jest i świeca ma jakieś 3 tygodnie. Problem jest w tym że w filterku paliwa nie ma nic paliwa ale dostarczyłem paliwa do gaźnika przez wężyk i dalej nie chciał odpalic. Przed próbą dodawania paliwa świeca była kompletnie sucha. Co może być przyczyną że po pierwsze nie ma paliwa w filterku a po drugie skuter mimo dodania paliwa do gażnika nie zapala?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    kamil2993
    Level 21  
    primer12 wrote:
    Witam. mam problem z skuterem Romet. Jakiś czas temu wyciągnałem z niego całkiem filtr powietrza znaczy sam wkład. Jezdziłem dwa dni i stanął.


    Przepraszam..co zrobiłeś?
    W jakim celu wyciągnąłeś filtr powietrza i tak jeździłeś?
  • #3
    primer12
    Level 2  
    Wyciągnałem bo zaczeło mi go dławic a co sie okazało filtr był cały zawalony olejem i paliwem. i miałem kupic nowy ale nie zdążyłem :/ tak mi kazałzrobic mechanik który zajmuje sie skuterami... chociażjużnie sądze że on jest dobrym mechanikiem
  • #4
    kamil2993
    Level 21  
    primer12 wrote:
    Wyciągnałem bo zaczeło mi go dławic a co sie okazało filtr był cały zawalony olejem i paliwem. i miałem kupic nowy ale nie zdążyłem :/


    ...
    No i masz problem na własne życzenie.. Nigdy ale to prze nigdy nie jeździmy bez filtra ...
    Silnik do remontu, bez rozbiórki się nie obejdzie.
  • #5
    primer12
    Level 2  
    A nie jest możliwe że gaźnik sie gdzieś zapchał czy coś?
  • #6
    kamil2993
    Level 21  
    primer12 wrote:
    A nie jest możliwe że gaźnik sie gdzieś zapchał czy coś?


    Wszystko jest możliwe, musisz po kolei sprawdzać.
  • #7
    primer12
    Level 2  
    Czyli co gaźnik wyciągnac wrzucic na noc do denaturatu żeby odmókł z całego syfu? Czy jak?
  • Helpful post
    #8
    kamil2993
    Level 21  
    primer12 wrote:
    Czyli co gaźnik wyciągnac wrzucic na noc do denaturatu żeby odmókł z całego syfu? Czy jak?


    Jak już mówiłem, sprawdzasz i czyścisz wszystko po kolei.
    Nie znam się na czyszczeniach gaźników lecz możesz spróbować na pewno gorzej nie zrobisz.
  • #9
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego jeśli nie masz paliwa w filterku, to najpierw sprawdź, czy masz paliwo w zbiorniku. Następnie sprawdź, czy jest podłączony wężyk do króćca na (czarnym) kolanku gaźnika oraz do "kranika podciśnieniowego". Jeśli masz czysty filterek i poprawnie założoną rurkę do podciśnienia i mimo tego podczas uruchamiania silnika paliwo nie pokazuje się w filterku, to może być wadliwy "kranik" paliwa. Zdarza się w kranikach tego typu, że skleją się membrany i kranik paliwa nie "puści", wówczas należy zdjąć ten wężyk z kolanka gaźnika i spróbować ustami na zmianę wytworzyć podciśnienie i ciśnienie. W moich przypadkach wynik był pozytywny. W przypadku zanieczyszczonego (wewnątrz) gaźnika, to należy usunąć brudy z dekielka (ostojnika) a następnie udrożnić wszystkie dysze. Na koniec należy starannie zamontować gaźnik i filtr powietrza i pojazd powinien "zaskoczyć", oczywiście pod warunkiem, że silnik nie jest zatarty.
  • #10
    rotus84
    Level 10  
    Przeczyszczwniu gaznik...sprawdź czy jak odpalać nie.dmuchane Ci gaznik em na filtr...tzn czy nie cofa się mieszanka...jak tak to pod rura odlotowa masz zawor membranowy. Może być uszkodzony
  • #11
    karas44
    Level 15  
    heh nie ma tam membrany. zapewne to 4t
  • #12
    krecik22
    Level 13  
    Nieźle czytając twój post zastanawiam się czy ten pseudo mechanik wiedział w ogóle o co chodzi bo jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić żeby można było jeździć bez filtra he he
    Na twoim miejscu prowadzisz do mechanika swój motur i niech naprawia skoro tak doradził niech ponosi tego konsekwencje.
    Pozdro i powodzenia