Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL ZAFIRA B - Brak mocy pali się kontrolka samochód z kluczem na żółto

tomaszwaski1991 10 Aug 2014 21:12 71562 14
  • #1
    tomaszwaski1991
    Level 8  
    Witam. Posiadam od niedawna Opla Zafire 1.9 CDTI 150KM Diesel. Wszytsko było ok do wczoraj kiedy jechałem po autostradzie i nagle zapaliła sie kontrolka SAMOCHÓD Z KLUCZEM i samochód stracił moc tzn. jechał bez turbo. Zjechałem zgasiłem auto i zapaliłem ponownie i kontrolka zgasła samochód zaczął jechac normalnie była pełna moc turbo działało ale po 2 minutach znow to samo czyli auto straciło moc. Silnik pracuje równo nie kopci i chodzi normalnie. Samochód rozpedza sie maksymalnie 120 i do 3 tys obrotów. I jeszcze jedna istotna rzecz ze gdy jade i zatrzymam sie zgasze auto i zapale ponownie samochód jedzie torche lepiej słychcac ze turbo przez chwile pompuje ale po chwili jest to samo. Ogólnie teraz kontrolka cały czas sie swieci i auto nie ma mocy ale tak jak mowiłem po zgaszeniu przez chwile auto jedzie "w miare" normalnie ale to i tak nie jest to co powinno byc. MOzecie coś pomoć?? :)
  • #2
    1000godzilla1000
    Level 16  
    Silnik przechodzi w tryb awaryjny i ogranicza moc, coś wysiadło, jedź na komputer i odczytaj błędy, to wtedy ci pomogę.
  • #3
    tomaszwaski1991
    Level 8  
    Aż się boję własnie jechac ale jutro juz sie umówiłem ;) Czy moge jeżdzic normalnie?
  • #4
    domex32
    Moderator of Cars
    tomaszwaski1991 wrote:
    Czy moge jeżdzic normalnie?


    Jeśli masz DPF taka jazda zabije filtr.

    Na początek posprawdzaj przewody podciśnieniowe od pompy vacum do zaworu sterującego turbo pod przednią prawą podłużnicą.

    Tam przy pompie będą dwa gumowe wężyki które często pękają.
  • #5
    tomaszwaski1991
    Level 8  
    Przed chwilą kolego sprawdziłem te przewody i są całe. I jak teraz silniki zimny słychać że turbo działa pompuje ale pewnie przejechałbym się samochód by się zagrzał i znów by stracił noc.
  • #6
    autoas
    Level 42  
    Samochody to nie twoja branża, oddaj do naprawy i cześć...bez diagnozy porady brak..
  • #7
    tomaszwaski1991
    Level 8  
    Byłem dzisiaj pod komputerem i pokazało błąd P0380 czyli Usterka świec żarowych. Bład został skasowany, kontrolka SAMOCHÓD Z KLUCZEM zgasła ale samochód i tak nie jechał normalnie. Po przejechaniu 5 km znów sie zapaliła ta kontrolka z kluczem ale zaraz zgasła, ale za to zapaliła się kontrolka taka żółta w kształcie silnika. Samochód zaczął tracic az stanął poniewaz nie miał siły jechać. Ogólnier teraz tylko zapala jak wciskam pedał gazu to kreci sie tylko do 1.5 tysiacia i nie ma wcale siły ruszyć. Zczytałem błedy sposobem pedał gazu hamulec i przekrecienie stacyjki i odczytałem nastepujące błedy 24520F , 227956 i 242F75. TEraz już nie pojawił sie P0380. Ma ktoś jakiś pomysł? MAm zamiar odstawic auto do mechanika ale znajac mechaników to zaczna wymieniac wszystko po kolei itd a chce przed zaprowadzneiem sam go nakierowac mniej wiecej za co ma sie zabrac na poczatku.
  • #8
    domex32
    Moderator of Cars
    Wystarczy jak znajdziesz kogoś kto potrafi diagnozowac auto, samo kasowanie błędów to za mało.

    Poinformuj mechanika ze tester ma funkcję podglądu parametrów pracy silnika, to wystarczy aby nakierować się na usterkę.
  • #9
    leonov
    Level 42  
    ­­ 24520F jest od filtra PDF, P2279 - Wykryto nieszczelność w układzie wlotu powietrza, 242F75 też od DPF, więc wszystko wiadomo, zerknij też na EGR.
  • #10
    autoas
    Level 42  
    tomaszwaski1991 wrote:
    ale znajac mechaników to zaczna wymieniac wszystko po kolei itd a chce przed zaprowadzneiem sam go nakierowac mniej wiecej za co ma sie zabrac na poczatku.

    Takim klientom to nie robię żadnej diagnostyki tylko wykonuję zleconą pracę, a jak już "zmiękną" to wtedy już każą mi sami, abym sam znalazł usterkę...
    Nie pisz głupot i nie "kieruj" żadnym mechanikiem...znajdź takiego u siebie, którego sobie polecają kierowcy...
  • #11
    romanpiesc2
    Level 9  
    tomaszwaski1991 wrote:
    Byłem dzisiaj pod komputerem i pokazało błąd P0380 czyli Usterka świec żarowych. Bład został skasowany, kontrolka SAMOCHÓD Z KLUCZEM zgasła ale samochód i tak nie jechał normalnie. Po przejechaniu 5 km znów sie zapaliła ta kontrolka z kluczem ale zaraz zgasła, ale za to zapaliła się kontrolka taka żółta w kształcie silnika. Samochód zaczął tracic az stanął poniewaz nie miał siły jechać. Ogólnier teraz tylko zapala jak wciskam pedał gazu to kreci sie tylko do 1.5 tysiacia i nie ma wcale siły ruszyć. Zczytałem błedy sposobem pedał gazu hamulec i przekrecienie stacyjki i odczytałem nastepujące błedy 24520F , 227956 i 242F75. TEraz już nie pojawił sie P0380. Ma ktoś jakiś pomysł? MAm zamiar odstawic auto do mechanika ale znajac mechaników to zaczna wymieniac wszystko po kolei itd a chce przed zaprowadzneiem sam go nakierowac mniej wiecej za co ma sie zabrac na poczatku.

    Do mnie przyprowadź, wymienię wszystko, co chcesz, dobre na nowe, stare na nowe, dobre na zepsute, co chcesz, nasz klient nasz pan, płacisz i wymagasz, 150zl/h, Serdecznie zapraszam.
  • #12
    marcy80
    Level 8  
    Jak by ktoś miał problem jeszcze jak w temacie to już objaśniam : wężyki od vakum lubią pękac , intercooler ma przykręcane kolanka a pod nimi gumowa uszczelka ona się wypala i jest nie szczelność w układzie doładowania , pękające węże od turbo do kolektora . Po naprawieniu nieszczelności turbo działa błędy wykasowane i zafira śmiga jak złoto . Do kasowania polecam torqe + adaper za 25zł z ale drogo . Pozdrawiam
  • #13
    RAFCIO PSUJ
    Level 2  
    Witam. Mam ten sam problem nieszczelności układu mechanik stwierdził że kolektor odlotowy i wirujace łopatki czy dobrze ponoć jest zapsuty
  • #15
    RAFCIO PSUJ
    Level 2  
    Dziękuję jutro będę wymieniał na nowe mam nadzieję że to to bo jest to niemały wydatek