Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

piaggio free - zwarcie instalacji

13 Sie 2014 12:07 2979 15
  • Poziom 6  
    Kupiłem używany skuter Piaggio Free 50cc i nie mogę go uruchomić. Po wstępnych oględzinach stwierdzam że brak jest iskry na świecy zapłonowej. Gdy założyłem akumulator napięcie dostaje się na cewko-moduł, on się nagrzewa(nawet przy wyłączonym kluczyku) i uszkadza. Proszę o pomoc
  • Poziom 28  
    Witam nie powinien się nagrzewać zbyt mocno jak nie ma schematu na elektrodzie to masztutaj chociaż poglądowy do różnych modeli. Sprawdż prawidłowość podłączeń przewodów bo może jakiś magik pozamieniał przewody chyba że padł moduł ale to trzeba sprawdzić przez pomiar jego,w nocie masz podaną oporność , tyle co mogę podpowiedzieć.Pozdrawiam
  • Poziom 6  
    Przewody na module są podłączone zgodnie z oznakowaniem, ale po odłączeniu przewodów z modułu, a po podłączeniu akumulatora pojawia się napięcie nawet gdy wyłączę stacyjkę.
  • Poziom 10  
    Witam. Mi to wygląda na uszkodzony moduł.piaggio free - zwarcie instalacji
  • Poziom 28  
    Witam pomiar cewka WN-masa około 128 omów jeżeli zwarcie lub przerwa- do wymiany,impulsator -masa około 100 omów zwarcie lub przerwa do wymiany. Sprawdż dokładnie biegunowość podłączenia przy wymianie na nowy moduł .Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Po pierwsze nie ma możliwości aby cewkomoduł się nagrzewał i przepalał po podłączeniu akumulatora, bo obwód zapłonu typu AC-CDI jest od niego całkowicie niezależny. Problem tkwi w mocno przekombinowanej instalacji elektrycznej. Cewkomoduł raczej nie da się inaczej podłączyć aby to zaistniało (przewody zielony, biały, czerwony). Proszę zwrócić uwagę na okrągłą kostkę z czterema przewodami łączącą stator z instalacją pojazdu, tam są wyprowadzone m.in. przewód od gaszenia oraz przewody od uzwojenia ładowania akumulatora, z którego jeden jest podłączony na stałe z + akumulatora (niebieski pod bezpiecznik). Proszę zwrócić uwagę czy kostka stykowa od stacyjki nie była przekombinowana, w wyniku czego na przewód zielony od gaszenia nie jest podawany "+" z akumulatora. Jeszcze jedna opcja przepływu prądu przez cewkomoduł może wynikać z braku połączenia przewodu masowego rozrusznika (przewód biały od statora mógłby ulec przepaleniu w trakcie pracy rozrusznika). Skrajnym przypadkiem byłoby uszkodzenie izolacji przewodów statora i zwarcie pomiędzy przewodami uzwojenia ładowania a przewodem zasilania CDI, niestety gumowa izolacja przewodów w starych modelach Piaggio zaczyna się topić lub kruszyć - osobiście widziałem dwa lub trzy takie przypadki.
    Guard10, błędne dane. Cewka zasilająca (zielony do białego) 980Ω ±50Ω, impulsator (czerwony do białego) 88Ω ±5Ω.
  • Poziom 28  
    Witam możliwe że pomyliłem się co do cewki WN ale podpatrzyłem na Włoskim forum i być może błędnie podane wiadomości ale nie mogłem znależć orginalnego schematu tylko przybliżone.Pozdrawiam
  • Poziom 6  
    chyba zdiagnozowałem usterkę kable wychodzące ze statora[ mowa o kostce cztero pinowej ]izolacja praktycznie rozpuściła się jak plastelina a żółty przewód wtopił się w cewkę o cieńszym uzwojeniu [dwie w szeregu ] lecz nie wiem co mogło być powodem i możliwe że to powodowało nagrzewanie a w rezultacie uszkodzenie modułu ale mimo wszystko dziękuje za podpowiedź i wskazówki pozdrawiam.
  • Poziom 6  
    po odłączeniu czujnika od gazu silnik odpala
  • Poziom 39  
    Jakiego "czujnika od gazu"?
  • Poziom 6  
    dlaczego po wymontowaniu zaworu ssania silnik daje się uruchomić i pracuje gdy palcem zatkam otwór a gdy zawór ssania zamontuję w swoje miejsce silnik po chwili gaśnie.
    Wszystko wskazuje na to że dostaje zbyt mało paliwa. Proszę o radę.
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Gaźnik Dellorto czy Weber?
    Sprawdź ssanie automatyczne na zimnym silniku porównując długość wysunięcia tłoczka ssania z głębokością gniazda w którym pracuje tłoczek ssania automatu ssania. Jeśli na zimnym automacie tłoczek zamyka ssanie, to rzecz jasna automat nadaje się do wymiany. Wtedy szukaj nowego automatu ssania przeznaczonego do Piaggio (z charakterystyczną zaokrągloną wtyczką i krótkim przewodem). Do gaźnika Weber nie pamiętam czy się czymś nie różniły. Automaty ssania od chińskich skuterów które są dostępne w prawie każdym sklepie nie pasują do gaźników Dellorto, tłoczek na starcie jest ok. 5 mm mniej wysunięty (przez co silnik długo pracuje na ssaniu), jak również różnią się długością przewodu i wtyczką.
    Poza tym gaźnik był czyszczony? Po naprawie ssania będzie konieczna regulacja obrotów i mieszanki biegu jałowego, oczywiście gdy ssanie się zamknie i silnik będzie rozgrzany, najlepiej po jeździe.
  • Poziom 6  
    wygląda na to że automat ssania działa prawidłowo bo przedtem wróciłem do domu i poszedłem z ciekawości kopnołem starter i zapalił od sztycha silnik popracował przez około 7 minut nawet na wysokich obrotach i zaczoł spadać z obrotów jakby chciał zgasnąć puściłem manetke gazu to na wolnych obrotach pracuje ale jak dodaje gazu to jąka się i gaśnie więc podciągłem automat ssania z gniazda o 1 mm i dając manetką gazu wychodzi na obroty wygląda mi na małą dawkę paliwa lub coś jest przytkane w gaźniku proszę o rade ,dziękuje i pozdrawiam

    Dodano po 15 [minuty]:

    byłem zobaczyć i jest to gaźnik DELORTO I ssanie też.
  • Poziom 6  
    czy ktoś morze mi to wyjaśnić ;
    piaggio free nie był używany dwa lata po czym jak wcześniej pisałem padła instalacja od statora i w skutek tego również moduł ale to już pokonałem ,pytanie ; nie ingerowałem w silnik a w konsekwencji musiałem dołożyć paliwa na iglicy bo jak się zagrzał to nie chciał jechać - pracował jedynie na wolnych obrotach - teraz jedzie ale nie wiem czy zrobiłem prawidłowo ;proszę o rade z góry dziękuje i pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 28  
    Witam, jeżeli na ciepłym i zimnym po zmianie ustawienia paliwa nie zalewa go paliwem i normalnie pracuje to siadaj na niego i jeździj bo się lato kończy. Nic mu nie będzie. Pozdrawiam.
  • Poziom 6  
    Witam, udało mi się rozwiązać problem. Kable od statora były zwarte (w koszulce z tworzywa idzie kilka przewodów), izolacja się stopiła przez co paliło moduł.