Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Pioneer AVIC-X3 + podłączenie w Audi + interfejs do kierownicy

Cinkers 15 Aug 2014 17:28 5079 1
  • #1
    Cinkers
    Level 10  
    Witam,
    Problemy już takie były opisywane ale mój jest chyba bardziej skomplikowany...
    Od początku:
    Mam Audi A4 B7 2005r. ze standardowymi kostkami ISO (łącznie 3szt.). Mam także radio Pioneer AVIC X-3 w miejsce oryginalnego.
    Całość działa bdb, włącznie z bluetooth, nawigacja itp. Radio odpala się po włączeniu zapłonu, wyłącza po wyciągnięciu kluczyka. Dodatkowo, jeśli ekran jest wysunięty, 3sek po wyciągnięciu kluczyka ekran sam się składa czyli super.
    Dokupiłem ostatnio do auta sterownik multimedialną kierownicą z racji tego, że ori kierownica ma taką możliwość a wiadomo, że z nieoryginalnym radiem przyciski działać nie będą.
    Zakupiłem Connects2, model CTSAD003.2. Schemat podłączenia tutaj:
    http://www.connects2downloads.co.uk/c2/files/InstallationGuides/CTSAD003.2.pdf

    Po podłączeniu tak jak na schemacie, interfejs działa, można sterować z kierownicy ale... Radio nie zapamiętuje ustawień oraz tylne głośniki + subwoofer nie działają.

    Niestety jest trochę namieszane w kablach.
    Według:
    http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/isoshop.htm

    kostka C jest połączona do jakiejś małej centralki:
    Pioneer AVIC-X3 + podłączenie w Audi + interfejs do kierownicy

    Poprzez złącza:
    Pioneer AVIC-X3 + podłączenie w Audi + interfejs do kierownicy

    Sama centralka:
    Pioneer AVIC-X3 + podłączenie w Audi + interfejs do kierownicy

    Później kable z centralki idą do kostki B po pinach 1,2,7,8 czyli kable szary, biały, zielony i fioletowy. Kostka B już idzie do radia.
    Kostka B ma piny:
    1: szary,
    2: biały,
    3: brązowo-niebieski,
    4: 2x zielono-niebieski,
    5: brązowo-zielony,
    6: niebiesko-żółty,
    7: zielony,
    8: fioletowy.

    Kostka A przy aucie ma piny 4,5,6,7,8 odpowiednio
    4: czerwono-niebieski,
    5: biały,
    6: zielono-niebieski,
    7: fioletowo-czarny + czerwony (w jednym pinie),
    8: brązowy.

    To tyle z auta.
    Całość mniej więcej tak wygląda:
    Pioneer AVIC-X3 + podłączenie w Audi + interfejs do kierownicy
    + czerwona kostka C która jest podłączona pod małą centralkę.

    Teraz to jak było do tej pory podłączone do radia.
    Kostka ISO czyli p&p. Kable w kostce z radia:
    Kostka B:
    1: fioletowy,
    2: fioletowo-czarny,
    3: biały,
    4: biało-szary,
    5: biały,
    6: biało szary,
    7: zielony,
    8: zielono czarny.

    Kostka A:
    4: 2x żółty,
    5: niebieski,
    6: pomarańczowo-biały,
    7: czerwony,
    8: czarny.

    Całość:
    Pioneer AVIC-X3 + podłączenie w Audi + interfejs do kierownicy



    Niestety od kostki ISO do samego złącza radia też jest jakaś mała centralka:
    Pioneer AVIC-X3 + podłączenie w Audi + interfejs do kierownicy

    I ta centralka ma połączenie: z kostki A pin 4 czyli żółty kabel do centralki, i pin 8 czyli czarny do centralki. Dodam, że do tej centralki idą jeszcze po jednym kablu żółtym i czarnym gdzieś spod schowka ale już nie wiem co to jest. Następnie jest sama centralka i wychodzą te same kable, które idą do wtyczki samego radia. Dodatkowo czarny z pinu 8 jest także połączony bezpośrednio do wtyczki samego radia (żółty tylko przez centralkę).

    No i teraz interfejs do sterowania kierownicą...
    Kostka do podłączenia z autem:
    Pioneer AVIC-X3 + podłączenie w Audi + interfejs do kierownicy

    Sam interfejs:
    Pioneer AVIC-X3 + podłączenie w Audi + interfejs do kierownicy

    I kostka do kabla do radia:
    Pioneer AVIC-X3 + podłączenie w Audi + interfejs do kierownicy

    Dziwi mnie trochę, że kostka A która idzie do auta ma tylko 2 piny:
    7: 2x żółty,
    8: 2x czarny,

    A kostka A, która idzie do radia ma już pinów 4:
    4: żółty,
    6: pomarańczowy,
    7: czerwony,
    8: czarny.

    Kostka B natomiast od strony radia i auta:
    1: fioletowy,
    2: fioletowo-czarny,
    3: szary,
    4: szaro-czarny,
    5: biały,
    6: biało-czarny,
    7: zielony,
    8: zielono-czarny.

    Przy przepięciu ISO z auta muszę odpiąć czerwoną kostkę C (która była podłączona do centralki) i wpiąć w interfejs.

    Ogólnie sprawa zagmatwana chyba dzięki tym dwóm centralkom, które nie wiadomo do czego służą. Może ma to jakiś związek z podtrzymaniem mocy w radiu po wyciągnięciu kluczyka, żeby jeszcze ekran radia się ładnie chował?

    Tekstu dużo ale mam nadzieję, że ktoś pomoże i uda się zrobić, żeby interfejs do kierownicy działał i radio zapamiętywało ustawienia + grał cały tył + ekran się chował po wyciągnięciu kluczyka.

    Będę bardzo wdzięczny za sugestie.

    Pozdrawiam i dziękuję.
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    Cinkers
    Level 10  
    Witam,
    Naprawdę nikt nie ma pomysłu które kable można pozamieniać/połączyć? :(