Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Sklep ElwronSklep Elwron
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra F, 1.4 16V, 1998 - Wysokie obroty silnika, gaśnięcie gdy nagrzany

29 Sie 2014 18:55 6195 9
  • Poziom 8  
    Witam ponownie.
    Ponownie zwracam się do Was z prośbą o pomoc w zdiagnozowaniu usterki. Samochód Opel Astra F, silnik 1.4 16V, 90KM, EcoTec, 1998r. Po odpaleniu silnika wchodzą trochę za wysokie obroty bo rzędu 1300 i nie byłoby nic w tym dziwnego, gdyby po nagrzaniu spadały do 800 / 900, ale utrzymują się cały czas na tym poziomie. Dodatkowo, podczas jazdy samochodem kiedy silnik nie jest jeszcze w pełni nagrzany samochód zachowuje się w miarę normalnie (poza tymi obrotami, które cały czas są ciut za wysokie). Prawdziwy problem zaczyna się kiedy silnik w pełni się nagrzeje (po przejechaniu około 10 km lub po kilku minutach stania w korku). Przy dojeżdżaniu np. do skrzyżowania i konieczności wrzucenia biegu jałowego silnik momentalnie gaśnie. Nie zawsze udaje się go potem szybko odpalić. Nawet podczas jazdy przy zmianie biegów silnik gaśnie. Potem po odpaleniu (za drugim, trzecim razem) silnik ma bardzo wysokie obroty - rzędu 4500. Ciężko jest normalnie zmienić bieg, a podczas jazdy można śmiało zdjąc nogę z gazu a samochód sam jedzie (do momentu aż znowu zgaśnie). Po przestygnięciu silnika objawy zanikają. Co do tej pory zrobiłem: wymieniłem świece (trochę szybciej odpala po zgaśnieciu - przed wymianą trzeba było próbować kilka razy), przeczyściłem przepustnicę, wymieniłem silnik krokowy na nowy ale niestety nie pomogło. Podpinałem też auto do komputera w stacji kontroli pojazdów, ale żadnych błędów komputer nie wykazał. Czy ktoś ma pomysł gdzie może być usterka? Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi.
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 36  
    Może powietrze lewe?
  • Sklep ElwronSklep Elwron
  • Poziom 8  
    Gdyby tak było to podejrzewam nie miałoby znaczenia czy zimny czy ciepły. A jak to mogę sprawdzić czy bierze "lewe" powietrze?
  • Poziom 36  
    dub4 napisał:
    Gdyby tak było to podejrzewam nie miałoby znaczenia czy zimny czy ciepły.
    A dlaczego? Gorący element (np. kolektor) może się odkształcać. A sprawdzić tak na szybko, to można np. papierosem.
  • Poziom 8  
    Mały dodatek do tematu. Wymieniłem dodatkowo jeszcze czujnik położenia przepustnicy. Na dwa dni objawy ustąpiły i potem wszystko powróciło do stanu poprzedniego. Myśląc, że to znowu padł czujnik położenia przepustnicy (kupiłem używkę) wymieniłem na jeszcze inny, ale niestety nic to nie dało. Bardzo prosze o sugestie gdzie mogę jeszcze szukać bo już brak mi pomysłów. Objawy już pojawiły się nawet na zimnym silniku. Przy zmianie biegów obroty nie spadają a utrzymują się na jednym poziomie, bądź rosną (czasem powyżej 4 tys. obrotów)
  • Poziom 1  
    witam,

    Mam dokładnie ten sam problem w tym modelu Astry F 1.4 16V. Jedyną różnicą jest że posiadam instalację LPG. Opisany problem z obrotami i gaśnięcie silnika przy dojeździe do skrzyżowania występuje zarówno na LPG jak i benzynie. Wyczyściłem do tej pory przepustnice i silniczek krokowy.

    @dub4: Czy znalazłeś przyczynę problemu? Bardzo przydałaby mi się ta informacja, ponieważ nie chcę na darmo wymieniać cały silniczek krokowy jeśli wcale to nie pomoże, tak jak w Twoim przypadku.

    Pozdrawiam
  • Moderator Samochody
    Trzeba zacząć od diagnostyki, ale nie polegającej na czytaniu błędów, tylko podglądnąć parametry bieżące (temperatury, położenie tps, wartość map etc.)
  • Poziom 8  
    W moim przypadku problemem okazał sie EGR. Najpierw odepnij wtyczkę i zobacz co będzie. U mnie była poprawa od ręki, wszystko działa jak trzeba. Jak się okazało, że to ten problem za 8 zł kupiłem zaślepkę (allegro) i gotowe. Powodzenia!
  • Poziom 9  
    Sprawdź EGR. Odepnij wtzczkę
  • Poziom 8  
    Kurcze, źle Ci napisałem, miałem załozone dwa wątki i EGR był przyczyną nierównych obrotów i ogólnej wariacji silnika. Drugim problemem był czujnik temperatury, wymieniłem na nowy (20 zł) i wtedy pomogło.