Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Espace IV 2.0T - Renault Espace 2.0T stały bład przepustnicy

29 Sie 2014 21:44 11769 8
  • Poziom 8  
    Witam.
    Mam problem z powracającym błędem przepustnicy w Espace 2.0T z 2003 roku. Błąd powraca tylko po wyjęciu i włożeniu karty. Jeżeli wykasuje go na włączonym zapłonie i odpalę silnik błędu nie ma do momentu wyjęcia karty i uruchomienia zapłonu. Od czasu do czasu auto przechodzi w tryb awaryjny ale tylko przed uruchomieniem silnika. W czasie jazdy nigdy się to nie zdarzyło.
    Na dzień dzisiejszy wymieniłem sterownik z podmianą immo, przepustnicę, kostkę przepustnicy oraz zostały sprawdzony przewody od przepustnicy do sterownika. Wartości potencjometrów pedału gazu są ok. Błąd jednak ciągle powraca.
    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
  • Poziom 17  
    sabaton napisał:
    błędem przepustnicy
    czym sczytany?
  • Poziom 8  
    Autocom. Błąd df413.
  • Poziom 17  
    Zrób clipem i będzie jasność
  • Poziom 8  
    Dziś zdobyłem jeszcze jeden sterownik i okazało się, że oba które posiada są uszkodzone. Na trzecim po wymianie immo wszystko jest ok. Pali, jeździ, błędu nie ma.

    Zakupie sterownik do Espace 2.0T lub zlecę naprawę!!!
  • Poziom 13  
    gość na ul.Prusa na terenie PZm-ot naprawia uszkodzone przepustnice,koszt 150 zł i ok 2godz.
  • Poziom 1  
    sabaton napisał:
    Dziś zdobyłem jeszcze jeden sterownik i okazało się, że oba które posiada są uszkodzone. Na trzecim po wymianie immo wszystko jest ok. Pali, jeździ, błędu nie ma.

    Zakupie sterownik do Espace 2.0T lub zlecę naprawę!!!


    Sie ma,

    Potrzebuję pomocy w usunięciu prawdopodobnie tej samej usterki.
    Możesz podsunąć pomysł co dokładnie trzeba zrobić z tym sterownikiem? Czy to chodzi o komputer silnika?
    U mnie auto chodzi bez zarzutu po skasowaniu błędu przez elektromechanika lub też po odpięciu akumulatora. Gdy po tym zapalę raz, to bez gaszenia motoru mógłbym objechać chyba cały świat. Po zgaszeniu i przy następnym włożeniu karty (lub po prostu następnym zapaleniu zapłonu) jest to samo: błąd sterowania przepustnicą. Kasowanie błędu lub odpięcie na sekundę akumulatora i można znowu zapalić i jechać ...
  • Poziom 33  
    Witam , sprawdź czy gdy pojawia się problem wystarczy wyłączyć silnik , lekko ruszyć kostką od przepustnicy - bez rozbierania i czy motor normalnie zacznie pracować.

    Takie usterki "wychodzą" gdy pojawia gdy jest już uszkodzenie i do tego dochodzi zmiana temperatury ...

    Przyczyną są mikropękniecia na porcelanowej płycie przepustnicy gdzie są napylone ścieżki z rezystancją , po prostu od zmian temperatury i drgań puszczają połączenia złącza z tą płytką.

    Rozwiązanie:
    Wyjąć przepustnicę , oczyścić dokładnie miejsca połączeń płytki ze stykami złącza , nanieśc na pola które się odpażyły klej przewodzący dobrej jakości.
    Można to jeszcze przykryć klejem elestycznym epoksydowym by usterka się nie powtarzała.
  • Poziom 1  
    Sprawdź czy wtyk i gniazdo w sterowniku silnika nie jest wilgotne.
    Miałem nieszczelność układu chłodzenia, płyn spływał po obudowie akumulatora i tam na kostkach zawilgotniało i wywalało błędy typu ESP , Antipollution

    Moderowany przez CameR:

    Następnym razem sprawdź datę postu
    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.