Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW T5 2.5 TDI - Olej w układzie chłodzenia

kubas10 15 Wrz 2014 21:08 3981 10
  • #1 15 Wrz 2014 21:08
    kubas10
    Poziom 25  

    Witam, w zbiorniczku chłodzenia czarno od oleju silnikowego, co może być tego przyczyną ? pompa wody, chłodnica oleju czy głowica ? Jest jakaś możliwość żeby to sprawdzić ? Teoretycznie chłodnice oleju można zmostkować, a pompę wody należy zdemontować ? Jak wygląda jej demontaż ? Droga przez mękę ?

  • #2 15 Wrz 2014 21:43
    wielecki
    Poziom 20  

    Może nie ma powodów do paniki. Silnik pracuje OK? Ubywa, przybywa oleju? Z odmy wali ostro para? Jeżeli nie ma niepokojących objawów to spuściłbym płyn zrobił kilka cykli na wodzie i wtedy podjał decyzję.

  • #3 15 Wrz 2014 22:42
    T5
    Moderator Samochody

    kubas10 napisał:
    a pompę wody należy zdemontować ? Jak wygląda jej demontaż ? Droga przez mękę ?
    Jak nigdy nie robiłeś to tak. Drugim razem w pół godziny się uwiniesz.
    kubas10 napisał:
    Teoretycznie chłodnice oleju można zmostkować,
    Teoretycznie, ale nie w tym aucie.
    Zacznij od wymiany pompy wody.

  • #4 16 Wrz 2014 10:12
    kubas10
    Poziom 25  

    Pompę znalazłem, jakby ktoś szukał znajduje się z tyłu silnika... dostęp średni. Wymiana przy użyciu ściągaczy czy da radę zrobić to domowymi metodami ?

    Dodano po 57 [minuty]:

    W samochodzie nie ma wycieku płynu chłodzenia, rewizja w pompie wody sucha. Nie przekonuje mnie teza że uszkodzona jest pompa wody. Raczej skłaniałbym się przy uszkodzonej chłodnicy oleju. Przy uszkodzonej pompie wody płyn dostaje się do oleju i odwrotnie ?

  • #5 16 Wrz 2014 19:09
    kubas10
    Poziom 25  

    Jaki jest obieg ciśnienia oleju w tym silniku ?

    Pompa oleju -> filtr oleju -> chłodnica oleju -> reszta ?

    Tak duże ilości oleju silnikowego, jakie mam w zbiorniczku wyrównawczym świadczyłyby że olej przedostaje się do układu chłodzenia pod ciśnieniem (znacznym), natomiast obejrzawszy nową pompę wody, wynika że smarowana jest raczej pod niskim ciśnieniem oleju w stosunku do panującego ciśnienia oleju w chłodnicze ? Jeżeli się mylę proszę mnie poprawić.

    Dodano po 1 [minuty]:

    W silniku ubywa oleju, płynu chłodniczego nie ubywa i nie przedostaje się do układu smarowania.

  • #6 19 Wrz 2014 17:38
    kubas10
    Poziom 25  

    Chłodniczka oleju wymieniona na nową oryginalną z ASO + 4 oringi gumowe + metalowa podkładka pod podstawę obudowy filtra oleju. Po zalaniu wody i preparatu do usuwania oleju z układu chłodzenia, po ok 2min pojawił się olej. Po ok 20 min ilość oleju w układzie chłodzenia była już taka sama jak przed wymianą. Czy możliwe jest że tak duża ilość oleju idzie pompą wody ?

  • #7 19 Wrz 2014 19:43
    fjodek
    Użytkownik obserwowany

    tylko i wyłącznie , nie wiem po co sie brałeś za tą chłodniczke , a slady oleju mogą utrzymywac sie długo napewt po paru płukaniach

  • #8 19 Wrz 2014 20:57
    kubas10
    Poziom 25  

    Podczas płukania układu nie pojawiły się ślady tylko zaskakująca duża ilość oleju !

  • #9 23 Wrz 2014 21:34
    kubas10
    Poziom 25  

    Pompa wymieniona na nową, w starej pompie o ringi uszczelniające były o przekroju kołowym (dwa czarne), zaś nowa pompa miała zupełnie inne o ringi (szary i czarny) i przekrój ich był nieco inny. Po zalaniu wody, ilość oleju znacznie mniejsza albo mi się wydaje...

  • #10 19 Maj 2016 19:17
    mrqq
    Poziom 11  

    Witam czy uporał się Pan z tym problemem bo mam to samo. Pompe wody i chlodniczke juz wymieniłem nawet głowica sprawdzona. I dalej pompuje olej do płynu

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME