Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SHL M11 - Jaki to motocykl?

18 Wrz 2014 14:51 2895 21
  • Poziom 6  
    Witam. Czy mógłby ktoś opisać co to jest za motocykl i jaką pojemność? Bo sam nie jestem pewien.

    SHL M11 - Jaki to motocykl?
  • Poziom 18  
    Informacje TUTAJ

    Tak bardzo boli używanie wyszukiwarki ?
  • Poziom 15  
    Ja bym bardziej powiedział, że to jest SHL 150.
    M11 przede wszystkim ma inny gaźnik (Chyba we wszystkich M11 był montowany pegaz), cylinder ma inny kształt, głowica też jest inna.
  • Poziom 22  
    Silnik wfm-ki raczej, gaźnik pewnie g16.
  • Poziom 6  
    Shl 175 miała raczej podobny silnik do wfm ale wszystko chyba jest shl m11 oprócz cylindra.
  • Poziom 15  
    Motorbike napisał:
    Silnik wfm-ki raczej, gaźnik pewnie g16.

    Widać wyraźnie, że na zdjęciu jest GM20
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Prawie wszyscy błądzicie. Motocykl to zlepek kilku pojazdów. Rama, tylne koło, zbiornik paliwa, siodło, filtr powietrza, amortyzatory tylne, wahacz przedni to SHL M-11, silnik i gaźnik WFM M-06 S-34 (gdzie S-34 to symbol silnika, pojemność 125 ccm), przednie koło WSK 125 lub 175 (były takie same w pewnych modelach), tłumik tak samo jak przednie koło, kierownica również, kawałek przedniego błotnika tak samo.
  • Poziom 6  
    Czym się różni przednie koło wsk od shl ?
  • Poziom 15  
    W SHL jest większa piasta (bęben) niż w WSK.
  • Poziom 6  
    Czyli orygalnie w shl powinny być koła 19
  • Poziom 25  
    W zależności od rocznika, SHL M-11 wychodziły i na kolach 19", i później na 18". Piasty w obydwu są takie same, czyli większe niż w późnych WSK
  • Poziom 6  
    A czy cylinder od shl m11 pasowałby do tego silnika ?
  • Poziom 25  
    Tak, silnik S-34 oraz S-32 mają ten sam cały dół, inne były tylko tłok, cylinder, głowica i gaźnik.
  • Poziom 6  
    Jeśli w przyszłości chciałbym założyć cylinder od shl m11 (175 ccm) to czy silniku coś trzeba zmieniać np sprzegło na 4 tarczowe ?
  • Poziom 25  
    Przecież powyżej napisałem że silnik S-32 (od SHL M11) i S-34 (ten od WFM S34) mają ten sam dół, czyli kartery, sprzęgło, skrzynię biegów, wał korbowy, iskrownik. Różnią się cylindrem, tłokiem, głowicą, gaźnikiem.
  • Poziom 6  
    Co oznacza S06 na silniku ? i czy sprzegło 4 tarczowe coś zmieni podczas jazdy ?

    Dodano po 18 [minuty]:

    A cylinder żeliwny czym się różni od zwykłego ? i czy ma to wpływ na prace silnika lub wytrzymałość.?
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Jeżeli na tym silniku masz symbol S-06 to masz jeszcze większą mieszankę, S-06 miał oryginalnie pojemność 150 ccm. Widocznie ktoś już włożył cylinder od S-34 czyli 125. Silnik S-06 miał jednak nadal ten sam dół co S-32 i 34. Sprzęgło czterotarczowe już tam jest. Sprzęgło jest obliczane na etapie konstruowania silnika do jego maksymalnego momentu obrotowego, i ilość tarczy zależy m.in od tego. Dla pojemności 125 jest ono bardzo przewymiarowane, co znaczy że będzie długo i bezawaryjnie pracowało. Cylindry aluminiowe mają lepsze chłodzenie od żeliwnych. Nie wiem co masz na myśli pisząc o "zwykłym" cylindrze
  • Poziom 6  
    Ten silnik ma 3 tarcze sprzegłowe ( sprawdzałem ). Cylinder jest od Wfm m06 oryginalnie cylinder nadaje się do 150 ale fabryczna pojemność tego cylindra to 125 ccm. Jakbym chciał zalożyć ten cylinder od m11 175ccm to żeby sillnik dobrze pracował na biegu powinno być sprzegło 4 tarczowe ? bo w niektórych 175 sprzegło ma 4 tarcze..
  • Poziom 25  
    Przepraszam, wprowadziłem Cię w błąd. Właśnie sprawdziłem w literaturze, i właśnie jest tak jak piszesz - silnik S-06 (pojemność 150 ccm) ma sprzęgło trzytarczowe (tego typu jak silnik S-01 i następne wersje czyli silniki z WSK 125). Natomiast tak jak pisałem wcześniej o silnikach S-34 i S-32, mają one taki sam cały "dół", czyli w silniku S-34 (poj. 125 ccm) fabrycznie było sprzęgło czterotarczowe. Ten cylinder który masz jest od silnika S-34. Nie wiadomo co będzie się działo ze sprzęgłem kiedy zamontujesz cylinder 175 - ale najprawdopodobniej szybko zacznie się ślizgać.
  • Poziom 6  
    Ok czyli do pojemności 175 ccm musze założyć sprzegło 4 tarczowe bo inaczej bedzie sie ślizgać.

    Dodano po 5 [minuty]:

    I chyba ten silnik jest większy od tego od wski 125 i nadaje sie do 175 ccm ?
  • Poziom 22  
    Czyli do silnika S-34 mogę założyć cylinder 125ccm 150ccm oraz 175ccm ?
  • Poziom 25  
    Cytat:
    Czyli do silnika S-34 mogę założyć cylinder 125ccm 150ccm oraz 175ccm ?

    Tak. Oczywiście razem z tłokiem i głowicą