Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw golf 4 1.9 Tdi 90 KM 1999 r. Silnik pali na 3 gary

03 Paź 2014 16:44 1935 15
  • Poziom 8  
    Witam, posiadam golfa 4 1.9 Tdi i mam problem z silnikiem mianowicie Silnik odpala prawidłowo na ciepło praktycznie na dotyk ale gdy postoi przez noc to musze go dluzej krecic nie wiem co może być przyczyną (świece sprawdziłem i wszytkie filtry mam wymienione. Drugim problem jest taka rzecz gdy go odpalam to czasami odpala na trzy gary tak mysle, bo przy odpalaniu jest bardzo glosny i dzwiekiem zbliznony do palenia na trzy gary po tym go gasze i znow zapalam i zazwyczaj wtedy odpala bez problemu tak jak powinien nie wiem czy te dwa problemy sa powiazane i tez nie wiem czym one sa spowodowane z góry dziekuje za pomoc
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 42  
    gcgrzesiek21 napisał:
    świece sprawdziłem

    Jak, czym?
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 27  
    A kompresję mierzyłeś?
  • Poziom 27  
    Wtryski do roboty a pozniej pompa do ustawienia
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    koledzy sie troche chyba pospieszyli..... wtryski w tych samochodach umierały niezwykle rzadko...
    jak sprawdziłeś swiece? fizycznie na stole? na rezystancje czy na pobór prądu?
    sprawdziłeś czy dostają napiecię ? jesli tak to na jak długo?
  • Poziom 8  
    autoas napisał:
    gcgrzesiek21 napisał:
    świece sprawdziłem

    Jak, czym?
    Przylozylem jedna koncówke kabla do akumlatora plusa i druga do końcówki świecy
  • Poziom 27  
    gcgrzesiek21 napisał:
    autoas napisał:
    gcgrzesiek21 napisał:
    świece sprawdziłem

    Jak, czym?
    Przylozylem jedna koncówke kabla do akumlatora plusa i druga do końcówki świecy


    No i co tym sposobem sprawdziłeś?
  • Poziom 8  
    wasylek112233 napisał:
    koledzy sie troche chyba pospieszyli..... wtryski w tych samochodach umierały niezwykle rzadko...
    jak sprawdziłeś swiece? fizycznie na stole? na rezystancje czy na pobór prądu?
    sprawdziłeś czy dostają napiecię ? jesli tak to na jak długo?
    Jestem poczatkującym majsterkowiczem i jedynym sposobem którym slyszalem jak można sprawdzić swiece to przylozenie jednej końcówki kabla do + akumlatora a drugiej koncowki do swieci jak powstają iskry to nieby swiece sa ok no wiem ze to raczej mało profesjonalne ale ucze się dopiero na własnych bledach
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 27  
    Ta metoda na żarówkę ma pewną wadę, mówi czy świeca przewodzi, czy nie przewodzi... więc jest obarczona pewnym błędem. Bo świeca może przewodzić - lecz grzeje słabo.

    A świece w tych silnikach o wtrysku bezpośrednim są konieczne lecz podczas mrozów, których jak na razie nie ma. W temp. ok. +10 nawet świec nie załączy.
  • Pomocny post
    Poziom 18  
    markslew napisał:

    A świece w tych silnikach o wtrysku bezpośrednim są konieczne lecz podczas mrozów, których jak na razie nie ma. W temp. ok. +10 nawet świec nie załączy.


    są silniki które potrzebują grzania od temp miejszej niż 15 stopni.... np silnik 2.5 z omegi do którego montowano nawet emulatory czujnika temp do układu grzania świec...


    co do kolegi z problemem

    opis sprawdzenia układu świec żarowych starego typu.
    zachowac kolejność.

    1. pomiar rezystancji. zapłon wyłączony. silnik zimny po nocy. zapłon nie był właczany (Swiece zimne)
    do tego będzie nam potrzebny multimetr. musimy też zdjąć przewody ze świec żarowych.

    multimert ustawiamy na pomiar rezystancji znaczek ohm

    czarną sonde pomiarową dotykamy do silnika w pobliżu swiecy ( należy zrucić uwagę na prawidłowość styku sondy z blokiem silnika w celu poprawnosci przejścia a co za tym idzie całego pomiaru.)
    czerwoną sondą dotykamy złącza plusowego świecy.
    wartość nominalna na zimno powinna wynosić mniej niż 1 ohm

    tak mierzymy wszystkie 4 świece. jezeli wartość rezystancji którejś ze świec przekroczy 1ohm oznacza to uszkodzenie świecy.

    2. z rana po nocy gdy silnik jest zimny to po przekreceniu kluczyka w pozycje zapłon kontrolka świec się świeci? jesli tak to jak długo? (czas w sekundach)
    (nie odpalamy silnika!!!) jeżeli kontrolka nie świeci lub tylko mignie omijamy 3 punkt.

    3. jeśli zaswieci to sprawdzamy czy do świec dochodzi napięcie. bierzemy probówkę 12v i
    złącze typu "krokodylek" połączamy do masy. Sprawdzamy czy masa jest prawidłowa i czy probówka napewno działa dotykając plusowego bieguna akumulatora złączem igłowym probówki, powinna zaświecić.
    przechodzimy do pomiaru
    złączem igłowym probówki dotykamy do złącza plusowego świecy jesli jest to mozliwe. Jeżeli nie wkuwamy się w przewód idący do świecy i włączamy zapłon na czas swiecenia kontroki świec żarowych.
    jeżeli mamy napięcie to probówka się zaświeci. i przechodzimy do kolejnego podpunktu.


    4. jeżeli powyższe testy wyszły ok to mozemy również zmieżyć pobór prądu za pomocą cęgów prądowych. koncowe napięcię żarzenia powinno wynosić dla każdej świecy 10-12A
    więc dla wszystkich razem koło 40-48A. wartość żarzenia początkowego może być nawet 100% wyższe.

    nie uzywać zwykłego multimetru bo zwykle pracuje on do 10A i grozi to uszkodzeniem urządzenia.

    jezeli kontrolka świec zarowych nie świeci się mozemy bezpośrednio z akumulatora podłaczyć zasilanie z bieguna plusowego (grubym przewodem o niskiej rezystancji)
    do złącza plusowego akumulatora na około 8 sekund i zrobić pomiar na tym przewodzie.

    w przypadku zbyt cienkiego przewodu istnieje mozliwość oparzenia się . nie trzymać przewodu gołą dłonią oraz nie łapać przy samych koncach!!!

    5. jezeli nie jest to swieca ceramiczna która juz po dwuch sekundach uzyskuje temp 1000 stopni celc.i po podaniu prądu pokładowego ulega natychmiastowemu uszkodzeniu (bo jest zasilana napieciem modulowanym, taktowanym) mozemy też wymontować swiecę i sprawdzić na stole podawając napiecie pokładowe 12v
    grot grzewczy powinien się szybko równomiernie od konca grota ku górze rozgrzać
    do czerwonosci.
  • Poziom 27  
    wasylek112233 napisał:
    są silniki które potrzebują grzania od temp miejszej niż 15 stopni


    Tak, silniki te są o wtrysku pośrednim. One muszą być podgrzewane nawet latem.

    wasylek112233 napisał:
    do czerwonosci.


    To za mało, ja bym powiedział do pomarańczowa. ;)
  • Poziom 18  
    markslew napisał:
    Tak, silniki te są o wtrysku pośrednim. One muszą być podgrzewane nawet latem.


    tak masz racje z tym że pomimo nie swiecącej sie kontrolki od swiec zarowych w silnikach
    z wtryskiem bezpośrednim swiece również zapewniają równomierniejszą oraz łagodniejszą prace i zmiejszenie emisji spalin podczas rozgrzewania się silnika na skutek podgrzewania komory spalania... nie które układy zaczynają działać nawet podczas hamowania silnikiem w celu zapobiegania wychłodzeniu komory spalania....

    pozatem w praktyce takie działanie również "maskuje" zużycia silnika....
    wiec uważam że nadal jest to istotny element podczas rozruchu silnika.
    jeżeli się nie mylę kolega ma montowane świece typu SRM co oznacza że ma dwie spirale. Regulacyjną (reguluje przepływ prądu w zaleznosci od temp.) i żarową.
    swiece te w przeciągu 4s powinny sie rozgrzewać do ok. 900 stopni celc.(pomaranczowa :D )

    układ taki powstał dla szybkiego rozgrzewania się swiecy do wysokiej temp. a zastosowanie spirali regulacyjnej ma na celu wydłuzenie zywotnosci świecy...



    uważam że może mieć wpływ na rozruch silnika. nawet jesli kontrolka się nie swieci....
  • Poziom 8  
    A wiec tak kontrolki podgrzewania świecy świeca się caly czas tak samo długo przy każdym uruchomieniu bardziej mnie martwi czym jest spowodowane to dziwne odpalanie czyli chodzi mi o takie glosne stukanie dźwięk tak jakby palil na trzy gary bo to nie zdarza się za każdym razem ale się zdarza a jeśli chodzi o zapalanie rano to tak do 5 sekund maksymalnie i odpala a gdy już się go raz odpali to później odpala od strzala zawsze nie wiem kiedyś czytałem ze paliwo się może cofac ale nie wiem czy to prawda
  • Poziom 18  
    sprawdziłeś swiece? zacznij od tego.
    jest to prawda ale nie miało by to znaczenia czy silnik jest zimny czy ciepły. możesz kupić zaworek zwrotny (groszowa sprawa) i zamontować go na przewodach paliwowych.
    wypadało by też sprawdzić kąt wyprzedzenia wtrysku.
    mogą to też być początki zabrudzenia nastawnika w pompie.
    ale tak jak mowiłem zacznij od sprawdzenia świec. to nic nie kosztuje.....
    tak samo długo swiecą to znaczy ile?
  • Poziom 8  
    sprawdziłem świece ale metoda żarówką i wszystko było ok każda działa później myślałem z to wina akumulatora była bo slaby był no i faktycznie to palenie na 3 gary przestało ale tylko na jakiś tydzień i problem znów się pojawił a podświetlanie grzania świec świeci się na jakieś 2 może 3 sekundy
  • Poziom 27  
    gcgrzesiek21 napisał:
    ze paliwo się może cofac


    hehe ciekawe że jak ktoś nie umie diagnozować od razu gada że paliwo się cofa :P

    gcgrzesiek21 napisał:
    sprawdziłem świece ale metoda żarówką


    To sprawdź jeszcze raz jak pisze kolega wasylek112233

    gcgrzesiek21 napisał:
    myślałem z to wina akumulatora


    Rozrusznik kręci żwawo? Ma kręcić jak rakieta, rozrusznik i akumulator w Dieslu to b. ważna rzecz.