Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Polo 2003r. 1.4 16V (9N) - Nie działa 1 bieg wentylatora chłodnicy.

halabalala71 06 Paź 2014 18:43 3483 3
  • #1 06 Paź 2014 18:43
    halabalala71
    Poziom 9  

    Witam, mam takowy problem. Sprawdziłem dzisiaj wentylator na krótko poprzez zmostkowanie czujnika w chlodnicy i jak zmostkuje 1 bieg to słychać takie kliknięcie ale po włączeniu zapłonu wentylator nie hula ( klikniecie podobne do tego jak się chce odpalić samochód z prawie rozladowanym akumulatorem i slychac tylko takie klik klik klik) To kliknięcie dochodzi ze sterownika wentylatorów( takie male plastikowe pudeleczko a w nim prawdopodobnie przekaźniki czy cus) wyciągnąłem go dziś bo myślałem że jest to rozbieralne i są tam przekaźniki czy coś ale niestety nie da sie otworzyć. Jak zmostkuje 2 bieg to nie ma takiego kliknięcia ale jak włączę zapłon to czuje jakąś reakcje w tym sterowniku i wentylator hula. Czy takie klikniecie to normalne? Wtedy wnioskuje ze padl 1 bieg wentylatora. Czy moze takie klikniecie to nie normalne bo przeciez na 2 biegu po zmostkowaniu ono nie wystepuje a wentylator hula.
    Dodam iż 2 bieg włącza się przy ok 107 stopniach na dosłownie 2 sekundy i temp. spada do 103 stopni po czym znowu rosnie do 107 stopni i znów wlącza się 2 bieg.
    To chyba nie zdrowe jeździć w korkach na rozgrzanym ciągle do 103-107 stopni silniku...?

    Czy to walnięty wentylator czy może ten sterownik? Jak sądzicie.

    0 3
  • #2 08 Paź 2014 01:17
    halabalala71
    Poziom 9  

    Sprawdzilem dzis wentylator na krotko, podlaczajac bezposrednio prad z aku do wtyczki wentylatora, 2 bieg zadzialal nornalnie a przy styku z 1 biegiem nic sie nie dzieje.
    Rozumiem ze na 100% padl 1 bieg w wentylatorze? Mam takie pytanie czy nie lepiej poki co zamienic pierwszy bieg z drugim (obciac i zamienic kable od wtyczki) aby wentylator odpalal przy tych 90-paru stopniach (ale z moca drugiegobiegu) niz zeby odpalal dopiero przy 107 stopniach.

    0
  • #4 08 Paź 2014 23:16
    halabalala71
    Poziom 9  

    No to, to wiem. Aczkolwiek wiem ze mozna samemu sprobowac rozebrac wentylor i wystarczy przelutowac rezystor ktory padl w 1 biegu. Kojarzy ktos jaki tam moze byc rezystor? chce kupic kilka o roznej rezystancji i po wymontowaniu sprobowac to naprawic samemu.

    0