Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sprinter 2,2 - mercedes sprintr 2,2 pali tylko na samostart

maximaxi0000 16 Oct 2014 21:53 6474 24
Texa Poland
  • #1
    maximaxi0000
    Level 8  
    witam mam problem z mercedesem sprinterem 2,2 cdi zapala tylko na samostarcie czy cieply czy zimny nie zapali bez tego a wystarczy malo prysnac i juz chodzi jak trzeba moc ma jak nalezy rozrusznik kreci jak trzeba zadnych bledow na diagnostyku juz sam nie wiem za co sie zabrac wtryski nie przelewaja sprawdzalem na powrotach nawet kropli nie puszcza widze wiele tematow podobnych tu ale moze ktos mial i uporal sie z takim przypadkiem zgory dziekuje kazdemu za pomoc
  • Texa Poland
  • #2
    qoompel
    Level 21  
    maximaxi0000 wrote:
    zadnych bledow na diagnostyku
    Podjedź na StarDiagnosis.
  • #3
    maximaxi0000
    Level 8  
    a co to takiego diagnoza byla robiona auto com s
  • #4
    qoompel
    Level 21  
    maximaxi0000 wrote:
    a co to takiego diagnoza byla robiona auto com s
    Program diagnostyczny dedykowany do samochodów Mercedes-Benz. Na pewno w Toruniu ktoś go ma. Jeśli nie znajdziesz, to jedź na serwis. Naprawdę warto zrobić porządną diagnostykę komputerową!

    W razie czego jest jeszcze Bydgoszcz, Włocławek...
  • Texa Poland
  • #5
    maximaxi0000
    Level 8  
    ok dzieki ci ale czy to jest typowy mercedesa diagnostyk?myslisz ze te inne moga nie pokazac nledu?ozdro
  • #6
    qoompel
    Level 21  
    maximaxi0000 wrote:
    ok dzieki ci ale czy to jest typowy mercedesa diagnostyk?myslisz ze te inne moga nie pokazac nledu?ozdro
    Od tego trzeba zacząć.

    P.S. Popracuj nad pisownią.
  • #7
    szwagier81
    Level 15  
    auto com-a podłączali, ale czy wogóle połączyli się to już nie laska napisać , czy wogóle jakieś błędy są to też
  • #8
    maximaxi0000
    Level 8  
    witam nie ma bledow tak polaczyli sie
  • #9
    robi1214
    Level 31  
    Sprawdzić ile obrotów widzi sterownik podczas kręcenia rozrusznikiem, oraz ciśnienie paliwa.
  • #10
    maximaxi0000
    Level 8  
    okolo 300 a cisnienie 200 bar tak mi powiedzial ten co sprawdzal

    Dodano po 2 [minuty]:

    dzis dzwonilem do mercedesa w Toruniu dopiero za tydzien beda mogli zobaczyc a auto potrzebne moze ktos juz przerabial ten temat
  • #11
    mrcn1
    Level 12  
    regulator ciśnienia na pompie wtryskowej do wymiany
  • #12
    maximaxi0000
    Level 8  
    mrc witam myslisz ze to ? a nie pokazywal by wtedy bledu jego lub niskiego cisnienia jak kreci ma prawie 200bar a jak zapali to prawie 500na wolnych tak odczytuje diagnostyk
  • #13
    panam
    Level 29  
    Przy zapalaniu powinien mieć 250 obrotów i 350 bar, 200 to za mało na dci, to jest minimum przy którym nie koniecznie odpali. słaba pompa, albo przeciek na zasilaniu paliwem. Pozdrawiam
  • #14
    mrcn1
    Level 12  
    powodem jest słabe ciśnienie
    są trzy opcje
    - regulator ciśnienia
    - wtryskiwacze dają za dużo na przelew
    - słaba pompa
    najtańsza i najbardziej prawdopodobna opcja - regulator ciśnienia do wymiany/ podmiany z innego sprawnego samochodu - 3 śrubki 15 min roboty
  • #15
    maximaxi0000
    Level 8  
    dziekuje za pomoc wszystkim poprubuje sam z kolega tego a jak nie odstawie auto do servisu wiec to cisnienie za male a mowili ze wystarczy dodam ze jak zapali to chodzi jaknalezy i ma moc ta co powinien a cisnienie po przygazowaniu rosnie prawie do 1000bar
  • #16
    Gerri
    Mercedes specialist
    panam wrote:
    Przy zapalaniu powinien mieć 250 obrotów i 350 bar, 200 to za mało na dci

    Może w silnikach dci tak jest, ale w silniku CDI 200 bar jest ciśnieniem wystarczającym. Jak wtryskiwacze są sprawne (dobrze rozpylają) to motor odpali.
  • #17
    maximaxi0000
    Level 8  
    dzis poprobuje zalatwic drugi regulator cisnienia
  • #18
    ramyes15
    Level 2  
    Witam, mam identyczny problem... czy udalo sie tobie uporac z tematem??? wymienilem filtr paliwa i zapala, ale z wielkim trudem (wczesniej wcale...) za wszelkie info z gory dziekuje, pozdr.
  • #20
    ramyes15
    Level 2  
    Moze pompa wstepna.... a jak nie... poki co podejrzewam raczej zawor cisnienia paliwa?? (mozna go jakos sprawdzic??) na kts nie ma zadnych bledow, predkosc rozruchowa (wg kts ok. 245rpm i cisnienie paliwa 12 mpa) osiaga to dosc dlugim "kreceniu" rozrusznikiem i wtedy zapala, na wolnych obrotach cisnienie paliwa wzrasta do 36 mpa a "po dodaniu gazu" max do 82 mpa.
    Wazne!!! Po zgaszeniu i kolejnej probie zapalenia kreci dluzej niz powinien i "leniwie zapala" i tak podobnie przez nastepne kilka godzin prob, na drugi dzien rano natomiast musze uzyc samostart a za pare minut pracy silnika znowu startuje o wlasnych silach (nadal leniwie).
    Niejestem ekspertem, ale logicznie myslac jezeli po kilku godzinach po zgaszeniu ma wiekszy problem z zapaleniem niz od razu to mysle o 2 rzeczach
    1 pompa wstepnego cisnienia??
    2 lub zawor cisnienia z tylu C- rail??

    (jak najprosciej sprawdzic te rzeczy bez podmieniania)

    Pokornie zniose kazda krytyke i chetnie przyjme fachowe porady.. za ktore z gory dziekuje i pozdrawiam.

    Pawel
  • #21
    qoompel
    Level 21  
    @ramyes15, podjedź na Star Diagnosis.

    Przy zaworze listwy CR można wymienić uszczelnienia.
    Pompa niskiego ciśnienia też może mieć nieszczelność albo syf wewnątrz.

    Sprawdź silnik i pompę pod kątem nieszczelności. Może jakiś przewód zasilający łapie powietrze.

    Podaj nr nadwozia.
  • #22
    colo112
    Level 8  
    Moim zdaniem Pompa do wymiany bądź regulator ciśnienia padł
  • #23
    maximaxi0000
    Level 8  
    problem nie rozwiazany ,chlopak chce tak jezdzic tym autem dodam ,miakem w planie kupic regulator i pompe uzywke,ale nie chcial inwestwac jezdzi tak a auto ledwo co ciagnie
  • #24
    czester
    Level 14  
    A były sprawdzone wtryski na przelew ??
    typowe problemy w cdi lejące wtryski nie odpali bez pomocy tylko na auto starcie
  • #25
    maximaxi0000
    Level 8  
    Wtryski nie leją.Wymieniłem uszczelniacze na regulatorze małe oringi i potym zapala od strzała,ale brak mocy działa jak bez turba , dodam że przed wymianą oringów tylko ciężko palił ale miał moc jak należy ,dziwne zjawisko nie sądzicie?