Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes sprinter 2.2 cdi 2003 rok

pozar82 04 Oct 2010 12:25 6105 8
Texa Poland
  • #1
    pozar82
    Level 9  
    Witam wszystkich. Mam problem ze sprinterem. Nie chce zapalić. Po ok 40 sek. kręcenia rozrusznikiem silnik zapali. Po zgaszeniu już nie chce zapalić. Po podłączeniu do komputera (launch diagun) nie wykazuje zadnego błędu. Czytałem wiele na forum i nie wiem czy jest to spowodowane uszkodzeniem czujnika na listwie wtryskowej czy przewody przelewowe, może wtryskiwacze wysiadły??? Jak to sprawdzić?
    Może ktoś z większym doświadczeniem ze sprinterami ma jakiś pomysł. Od czego zacząć?
  • Texa Poland
  • #2
    trans-serwis
    Level 39  
    Zacząć trzeba od dobrej diagnostyki.
  • Texa Poland
  • #3
    autoas
    Level 42  
    Skoro nie wiesz jak sprawdzić to oddaj do kogoś.......
  • #4
    pozar82
    Level 9  
    Czyli ten mój program nie bardzo da sobie rady z diagnozą tego silnika?
  • #5
    autoas
    Level 42  
    Nie wszystko robi się komputerem
  • #6
    yarecky3
    Level 15  
    podpiąć przelewy i zobaczyć, który przelewa.
    Najprawdopodobniej jeden wtrysk leje i nie trzyma ciśnienia.
    jakie masz dane podczas kręcenia? jakie ciśnienie paliwa?
    Odpali przy min ciśnieniu ok 200 bar. (180bar)
    Jak masz niższe to nie ma szans
    Próbowałeś samostarta do wlotu powietrza? Jak na samostarcie zapala bez problemu to wtrysk na 99%.
    Daj znać o danych odczytanych (live data).
    Pozdro
  • #7
    pozar82
    Level 9  
    Dziś spróbowałem plaka do kolektora dolotowego. zapalił bez problemu. ciśnienie paliwa przy rozruchu to 110 bar.
  • #8
    yarecky3
    Level 15  
    Stawiałbym na wtrysk. Teraz trzeba ustalić który to. Wiesz co to przelewy? musisz się podpiąć pod każdy wtrysk osobno do przyłącza na górze wtrysku. Uważaj by ich nie połamać. Jak masz menzurki do przelewów to zrobisz to w 5 min. Pamięta, że jak odepniesz wężyki to zaślep główny żeby ci nie lało na silnik.
    Ewentualnie znajdź kogoś, kto ma star'a i niech korekty sprawdzi.
    Co do wymiany samego wtrysku, to oddaj to do sprawdzonego warsztatu bo bardzo łatwo połamać głowicę jak się zapieką. A zapiekają się bardzo często.
    pozdro
  • #9
    pozar82
    Level 9  
    Witam. Sorki że tak długo ale jakoś tak wyszło. Problem rozwiązany. 3 wtryski padły. Regeneracja wtrysków i autko hula. Dzięki za porady. Temat zamykam