Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SAMSUNG HN-M101MBB - odzyskiwanie danych - bad sectory - odczyt SMART

19 Paź 2014 12:33 2301 35
  • Poziom 7  
    Cześć!

Na wstępie chciałbym zaznaczyć, ze jestem zielony jeśli chodzi o odzyskiwanie danych z dysku i kompletnie nie wiem jak mam się za to zabrać.

Do rzeczy - przedwczoraj w moim 2-letnim laptopie pojawiły się bad sectory. Na początku system Windows się bardzo długo ładował, myślałem, ze to wina tego, ze jest po prostu przeładowany wiec postanowiłem zrobić formata. Nic to nie pomogło, system się wciąż ładował bardzo długo. Zacząłem się wtedy zastanawiać czy to jest wina dysku. Przy każdym uruchomieniu laptopa trwało to coraz dłużej. W końcu laptop nie chciał się normalnie uruchomić i postanowiłem go włączyć w trybie awaryjnym i zainstalowałem program "Hard Disk Sentinel", którym chciałem zeskanować powierzchnie dysku. Włączyłem skanowanie wieczorem i zostawiłem laptopa włączonego na noc aby rano zobaczyć wyniki skanowania. Kiedy rano sprawdziłem laptopa okazało się, ze skanowanie zawiesiło się na 1/3 postępu a dokładnie na bad sectorach i nie moglem już nic zrobić w systemie, myszka moglem ruszał ale system nie reagował, po prostu się zawiesił. Postanowiłem odpalić laptopa ponownie i niestety system już nie wstał. Nawet próba instalacji Windowsa nic nie dala, ponieważ nie chciała się załadować. Postanowiłem wtedy wypalić Ubuntu Live na płytce i odpalić w trybie bez instalacji.