Samochód:
Opel Vectra Signum 2,2 DCI (nie pamiętam symbolu ale chodzi o diesla) 125 Km 2004
Objawy:
-Nie działa tempomat. (przy włączaniu mrugnie lampka i od razu gaśnie, zero reakcji)
-Radio się zacina (trzeba wyjąć bezpiecznik bo nie da rady wyłączyć do tego nie posiadam kodu)
-Nie działają przyciski na kierownicy (czasem działają ale rzadko)
-Od poprzedniego właściciela wiem że wysuwała się płyta z nawigacji więc odłączyli napęd
Na początku zaznaczę że chodzi głównie o to że bez sensu kupować system diagnostyczny za kilkanaście tysięcy złotych jak ktoś może to naprawić za parę stów, aczkolwiek chciałbym naprawić to sam. Dodam również że mam doświadczenie w naprawach i diagnostyce ale z oplem spotykam się pierwszy raz.
Ponoć te cuda zaczęły się dziać od kiedy rozładował się akumulator. Osobiście podejrzewam moduł CIM o usterkę, niemniej jednak mam nadzieję że mogłoby się udać to naprawić kasując błędy. Jednakże gdy padłby moduł CIM to z pewnością nie wymienię go za pomocą najtańszego kabelka. Zastanawiam się tutaj nad różnymi kablami ale tez biorę pod uwagę wizytę u specjalisty. Nie miej jednak chciałbym jak każdy naprawić to wszystko jak najtaniej i porządnie a do tego czegoś się z tego nauczyć. Chciałbym wiedzieć co jesteś mi w stanie doradzić. Z góry dzięki za odpowiedzi.
Opel Vectra Signum 2,2 DCI (nie pamiętam symbolu ale chodzi o diesla) 125 Km 2004
Objawy:
-Nie działa tempomat. (przy włączaniu mrugnie lampka i od razu gaśnie, zero reakcji)
-Radio się zacina (trzeba wyjąć bezpiecznik bo nie da rady wyłączyć do tego nie posiadam kodu)
-Nie działają przyciski na kierownicy (czasem działają ale rzadko)
-Od poprzedniego właściciela wiem że wysuwała się płyta z nawigacji więc odłączyli napęd
Na początku zaznaczę że chodzi głównie o to że bez sensu kupować system diagnostyczny za kilkanaście tysięcy złotych jak ktoś może to naprawić za parę stów, aczkolwiek chciałbym naprawić to sam. Dodam również że mam doświadczenie w naprawach i diagnostyce ale z oplem spotykam się pierwszy raz.
Ponoć te cuda zaczęły się dziać od kiedy rozładował się akumulator. Osobiście podejrzewam moduł CIM o usterkę, niemniej jednak mam nadzieję że mogłoby się udać to naprawić kasując błędy. Jednakże gdy padłby moduł CIM to z pewnością nie wymienię go za pomocą najtańszego kabelka. Zastanawiam się tutaj nad różnymi kablami ale tez biorę pod uwagę wizytę u specjalisty. Nie miej jednak chciałbym jak każdy naprawić to wszystko jak najtaniej i porządnie a do tego czegoś się z tego nauczyć. Chciałbym wiedzieć co jesteś mi w stanie doradzić. Z góry dzięki za odpowiedzi.