Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel/Vectra Signum/2004 - Jaki kupić kabel do diagnostyki do konkretnych usterek

bogdanpower 28 Oct 2014 22:28 5496 16
  • #1
    bogdanpower
    Level 11  
    Samochód:
    Opel Vectra Signum 2,2 DCI (nie pamiętam symbolu ale chodzi o diesla) 125 Km 2004

    Objawy:
    -Nie działa tempomat. (przy włączaniu mrugnie lampka i od razu gaśnie, zero reakcji)
    -Radio się zacina (trzeba wyjąć bezpiecznik bo nie da rady wyłączyć do tego nie posiadam kodu)
    -Nie działają przyciski na kierownicy (czasem działają ale rzadko)
    -Od poprzedniego właściciela wiem że wysuwała się płyta z nawigacji więc odłączyli napęd

    Na początku zaznaczę że chodzi głównie o to że bez sensu kupować system diagnostyczny za kilkanaście tysięcy złotych jak ktoś może to naprawić za parę stów, aczkolwiek chciałbym naprawić to sam. Dodam również że mam doświadczenie w naprawach i diagnostyce ale z oplem spotykam się pierwszy raz.
    Ponoć te cuda zaczęły się dziać od kiedy rozładował się akumulator. Osobiście podejrzewam moduł CIM o usterkę, niemniej jednak mam nadzieję że mogłoby się udać to naprawić kasując błędy. Jednakże gdy padłby moduł CIM to z pewnością nie wymienię go za pomocą najtańszego kabelka. Zastanawiam się tutaj nad różnymi kablami ale tez biorę pod uwagę wizytę u specjalisty. Nie miej jednak chciałbym jak każdy naprawić to wszystko jak najtaniej i porządnie a do tego czegoś się z tego nauczyć. Chciałbym wiedzieć co jesteś mi w stanie doradzić. Z góry dzięki za odpowiedzi.
  • #2
    psilos1
    Level 32  
    OP-COM w zupełności wystarczy
  • #3
    kokosz1981
    Level 11  
    opcom

    co do tempomatu pomacaj czujnik przy sprzęgle
  • #4
    bogdanpower
    Level 11  
    Mówiąc o tym opcomie wystarczy ten za około 200 zł? bo widziałem takie grubo po ponad tysiąc i do końca nie jestem pewien o który chodzi.
  • #5
    psilos1
    Level 32  
    Od Viaken-a w zupełności wystarczy
  • #6
    bogdanpower
    Level 11  
    Od Viaken-a też taki w okolicach 200 zł? Bo sporo ich w ofercie. :D
  • #7
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Od viaken oznacza 1000 złotych. A od źródeł nieznanych to nie wiem gdzie szukasz bo ciężko znaleźć czajnaklony ;)
  • #8
    bogdanpower
    Level 11  
    Mam jeszcze jedno takie pytanie da się ściągnąć pin z niewylogowanego modułu zamontowanego w innym samochodzie bez wlutowywania czipa? Jeśli tak to jest do tego potrzebne jakiś mega magiczny kabel albo zdolności?
  • #9
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    Generalnie nie ma możliwości. Aczkolwiek kilka razy udało mi się wyciągnąć PIN OPcomem ale tylko wtedy gdy kiedykolwiek był owy pin wprowadzany za pomocą takiego programu. Nie wiem co robi Tech2 i czy sobie z tym radzi...
  • #11
    bogdanpower
    Level 11  
    Moje ostatnie pytanie i podziękowania za dotychczasowe odpowiedzi. Jakiej ceny mogę się spodziewać za ściągniecie pinu z np tego CIMA? Jak wy kasujecie?

    Edit:

    Kasujecie w sensie kosztu. :D
  • #12
    MobilTruck
    Level 31  
    T5 wrote:
    http://www.vag-com.pl/?mod=sklep&item=11 Ten ogarnie.
    A op-com nadaje się do kasowania błędów.

    A ja potrafię nim nawet kodować i co teraz?
  • #14
    rafal.jaro
    VAG group specialist
    OP Com nie jest najgorszy można nim zrobić dużo więcej niż kasować błędy, ale wiadomo Tech2 to kombajn do Opla ;)
  • #17
    bogdanpower
    Level 11  
    Decyzja podjęta, dziękuję za wiadomości. :D