Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

JavaScript - Logowanie i hasła

03 Lis 2014 11:28 870 2
  • Poziom 11  
    Witam!

W Javie jestem totalnie zielony, a potrzebuje w pracy stworzyć prostą stronę logowania. Wiem, że to nie żadne zabezpieczenie, ale plik będzie dostępny na dysku sieciowym więc to zabezpiecza go przed niepowołanymi osobami. Hasło musi być bo różni dyrektorzy różne rzeczy widzą :-)

Mam tak:

Kod: javascript
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

I kilka problemów:
    1. Użycie raz poprawnego hasła powoduje, że drugi raz wpisując cokolwiek i tak wpuszcza
    2. Alert błędnego hasła nie działa

Bardzo proszę o pomoc
  • Moderator Programowanie
    szymon708 napisał:
    W Javie jestem totalnie zielony

To raczej widać :/ Ale podpowiem koledze; Java i JavaScript to dwie, praktycznie niezwiązane ze sobą rzeczy.
    szymon708 napisał:
    Wiem, że to nie żadne zabezpieczenie

Zgadzam się w 100%.
    szymon708 napisał:
    ale plik będzie dostępny na dysku sieciowym więc to zabezpiecza go przed niepowołanymi osobami

W 100% ... bzdura!!!
    Skoro plik będzie zabezpieczony przed odczytem, to jak go odczyta przeglądarka?
    A skoro przeglądarka go odczyta, to co powstrzyma kogokolwiek przed podejrzeniem zawartości strony?

A teraz co do kodu:
    1. Po co zadeklarował kolega tablicę "passwords" skoro z niej kolega korzysta w funcji "sprawdz_haslo" a zaraz potem te same hasła sprawdza kolega "na piechotę"?
    2. Gdzie jest deklaracja tablicy "users" używanej w w/w funkcji?
    3. Przy wprowadzonym haśle, które nie jest jednym z rozpoznawanych haseł, co się dzieje dalej ze stroną?
    4. Czemu nie skrócić tego wszystkiego do jednej funkcji?
    5. Czemu nie zakoduje kolega tego skryptu jakimś "obfuscatorem" ?
  • Poziom 42