logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Budowa odbiornika ISM 869MHz - od mieszacza do demodulacji cyfrowej

SeerKaza 06 Lis 2014 15:55 1455 8
REKLAMA
  • #1 14107429
    SeerKaza
    Poziom 20  
    Ocena: 6
    Witam

Jestem studentem Elektroniki i od jakiegoś czasu ciągnie mnie do Techniki Radiowej. Wyposażony w wiedzę z wykładów i laborek postanowiłem zbudować pierwszy odbiornik trafiło na pasmo ISM 869 MHz gdyż mam już moduł nadajnika i będę miał jak testować czy odbiornik działa poprawnie. Jako że taki odbiornik jest rzeczą dość skomplikowaną. Pomyślałem że zbuduje go z modułów które będę testował w laboratorium na uczelni a potem połączę je wszystkie razem. Zależy mi by zejść z tej częstotliwości na około kilkadzesiąt MHz następnie dać na przetwornik ADC i całą demodulacje przeprowadzić cyfrowo w FPGA albo DSP (z częścią cyfrową problemu nie będzie). Zaczynam od budowy modułu mieszacza. I mam pytanko czy ktoś tutaj zajmował się tego typu rzeczami bo nie wiem czy mogę zacząć sypać pytaniami
  • REKLAMA
  • #2 14108387
    sp6
    Poziom 23  
    Ocena: 54
    Na pewno mało kto budował takie odbiorniki na takie wysokie pasma ,ja osobiście także.Proponuję obejrzeć płytki z telefonów bezprzewodowych ,które pracują w pobliżu pasma ISM .Naświetli to problemy z budową ,ekranowaniem oraz zastosowaniem skomplikowanych elementów Lc.
  • REKLAMA
  • #3 14108674
    SeerKaza
    Poziom 20  
    A może ktoś poradzi w jakiej technologi wykonane elementy L i C użyć te gotowe elementy dyskretne czy dla takiej częstotliwości warto już robić w technologi mikro-paskowej ??
  • REKLAMA
  • #4 14109373
    sq6fmy
    Poziom 22  
    Ocena: 60
    Kup tuner dvb-t na układzie R820T, wywal układ do USB i masz gotowy moduł, który sobie podłączysz do ADC. R820T ma pośrednią 3.57MHz wiec ADC musisz mieć odpowiednio szybki. Programowany po I2C. Prościej się nie da.