Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 automat - Po rozgrzaniu oleju w skrzyni, szarpie przy zmianie biegów

Dariusz.11 07 Nov 2014 09:14 22797 6
  • #1
    Dariusz.11
    Level 10  
    Witam.
    Problem dot. Peugeot'a 407 automat, skrzynia 6 biegowa Aisin Werner.
    Po rozgrzaniu silnika do "trochę" powyżej 90 stopni (wskazówka lekko odchylona w prawo od pionu) i oleju w skrzyni do ok. 90 stopni, skrzynia szarpie przy zmianie biegów szczególnie z 2 na 3 jeżeli dobrze zauważyłem. Zdarzają się także szarpania w czasie postoju np. przed światłami. Przy niższych temperaturach oleju nie ma szarpań. Olej był wymieniany statycznie 3 razy co ok. 30 tys. km od przebiegu 180 tys. km. Wcześniej olej nie był wymieniany. Objawy pojawiły się niedawno przy przebiegu ok. 270 tys. km.
    Proszę o pomysły dot. diagnozy mojego problemu.
    Pozdrawiam Dariusz.11
    P.S. Gdybym mógł obniżyć temperaturę poniżej 90 stopni to nie byłoby problemu.
  • #2
    romuald-f
    A/T specialist
    Diagnoza jest jedna, uszkodzona płyta sterująca (zaworowa - valve body)
  • #3
    Dariusz.11
    Level 10  
    romuald-f wrote:
    Diagnoza jest jedna, uszkodzona płyta sterująca (zaworowa - valve body)

    Uszkodzona płyta - valve body? Rozumiem, że jest płyta zaworowa a na niej zawory sterujące przepływem oleju. Czyli należy wymienić płytę, zawory czy to się "regeneruje". Jakie mogą być +/- koszty naprawy?
    Płyta jak to płyta, "kawał" metalu z kanałami olejowymi i co ma temperatura oleju do opisanych wyżej problemów. Ja na tym się nie znam i proszę o w miarę proste wytłumaczenie. Inna sprawa, to zrozumienie działania to tylko na poprawienie samopoczucia :-)
  • #4
    romuald-f
    A/T specialist
    Poszukaj na ten temat, internet to skarbnica wiedzy. Jest np. tako oto wzmianka:
    "W modelach Peugeot oraz w Citroenie mogą pojawiać się problemy, natury takiej, że po dłuższej jeździe skrzynia zaczyna szarpać przy zmianie biegów z 2 na 3 oraz przy redukcji z 4 na 3. Problem ten nasila się przy przełączaniu na bieg wsteczny, które to przełączanie następuje z opóźnieniem i z podobnie mocnym uderzeniem jak podczas jazdy, jednakże jak w przypadku 3 biegu problem ten występuje nieregularnie oraz z różną intensywnością. Dodatkowo może paść konwertwer. A objawem tego jest gaśnięcie silnika w momencie zatrzymania (wysprzęglanie), np. przy dojeżdzaniu do świateł. Po podłączeniu do komputera w warsztacie, w celu sprawdzenia błędów, może okazać się, że skrzynia nie ma usterek. Mogła ona zostać uszkodzona mechanicznie. A to wiąże się z jej wyjęciem i rozebraniem na części pierwsze. Ale to ostateczność. W tym wypadku najprawdopodobną przyczyną jest uszkodzony sterownik hydrauliczny i poszczególne elektrozawory, które z kolei ulegają mechanicznemu zużyciu. Gdy olej jest zimny, jest jeszcze gęsty co powoduje że skrzynia chwilowo działa bez zarzutu. Po rozgrzaniu olej robi się rzadszy co niesie za sobą problemy ze zmianą biegów."

    Twoja skrzynka to Aisin Warner TF-80SC. Elektrozawory, oczywiście komplet kosztują 2800 zł. cała kompletna nowa płyta to koszt 3200 zł. Ze względu na niedużą różnicę wymieniam kompletną płytę.
  • #5
    piotrek_ir4
    User under supervision
    Witam!
    zawsze przy diagnozowaniu usterki skrzyni biegów trzeba zrobić podstawowe badanie komputerem/odczytanie parametrów /porównanie je z notą serwisową.
  • #6
    velras
    Level 9  
    witam.gdzie mogę kupić blok zaworowy?