Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Plamka na ekranie UE48H6400 - prośba o określenie typu uszkodzenia ekranu

maciobamg 09 Lis 2014 15:09 1716 8
  • #1 09 Lis 2014 15:09
    maciobamg
    Poziom 2  

    Witam.

    Zwracam się do Was z prośbą o określenie jaką wadę ma przedstawiony na zdjęciach ekran telewizora Samsung UE48H6400. Wydaje mi się, że to nie martwe piksele, bo niby kolor jest odtwarzany, ale jakby podświetlenie nawalało. Nie wiem, czy to spalony LED czy jakiś brud (klej?) między LED a matrycą. Plamka była od samego początku, od pierwszego włączenia. Na 100% to nie zabrudzenie na ekranie - oglądałem, czyściłem i nadal jest - to jest wewnątrz. Na zbliżeniu zdjęć widać dokładnie ile pikseli obejmuje.

    TV kupiony w sobotę (08.11), więc pytanie drugie - czy taka wada uprawnia mnie do wymiany na telewizor bez wad u sprzedawcy, czy też to już musi iść przez serwis samsunga?
    Oczywiście jutro idę do sprzedawcy wyjaśniać wszystko, ale liczę, że ktoś mi do tego czasu pomoże chociaż określić, co to może być.

    Pozdrawiam
    Maciej

    Plamka na ekranie UE48H6400 - prośba o określenie typu uszkodzenia ekranu

    Plamka na ekranie UE48H6400 - prośba o określenie typu uszkodzenia ekranu

    0 8
  • Pomocny post
    #2 09 Lis 2014 15:14
    Daiske
    Poziom 15  

    jak dla mnie wygląda na paproszka, który zawieruszył się między warstwami.

    co do gwarancji to bardziej do producenta, ale zapytać sprzedawane nie szkodzi :)

    0
  • #3 10 Lis 2014 10:27
    mirex
    Poziom 43  

    Daiske napisał:
    co do gwarancji to bardziej do producenta, ale zapytać sprzedawane nie szkodzi

    Potrafisz uzasadnić, że lepiej to reklamować z tytułu gwarancji, a nie rękojmi?
    Coś o ortografii może słyszałeś? ;)

    0
  • #4 10 Lis 2014 15:03
    Daiske
    Poziom 15  

    Jak dla mnie to wina już na etapie produkcji, ale mogę się mylić?

    A zamiast się wymądrzać to sam może zabłyśniesz :P odpowiadając na pytanie. Bo jak na razie nic nie wniosłeś do tematu.

    0
  • #5 10 Lis 2014 15:29
    mirex
    Poziom 43  

    Daiske napisał:
    Jak dla mnie to wina już na etapie produkcji, ale mogę się mylić?

    No i co z tego?
    Jakie to ma znaczenie?
    Daiske napisał:
    Bo jak na razie nic nie wniosłeś do tematu.

    Wniosłem!
    Podważając twoją opinię o wyższości gwarancji nad rękojmią.
    I tylko grzecznie poprosiłem o wskazanie konkretnych powodów, dla których proponujesz autorowi taką drogę.
    Masz właśnie szansę aby się wykazać wiedzą oraz przekonać - choćby mnie, ale i innych czytających - że to naprawdę najlepsza opcja.

    0
  • #6 10 Lis 2014 16:31
    Daiske
    Poziom 15  

    Przy sprzyjających warunkach biorę tv pod pachę idee za róg do sklepu gdzie kupiłem tv pokazuje wadę produktu i sprzedawca wymienia mi na nowy.
    Lub jeśli mam mniej szczęścia to tłukę się autem 30km do sklepu i użeram się ze sprzedawcą o wymianę uszkodzonego tv.
    Albo..
    Gwarancja :P większość producentów oferuje door to door. Wadliwy sprzęt jest odbierany przez kuriera, naprawiany w autoryzowanym punkcie serwisowym, a następnie dostarczany w to samo miejsce. Wszelkie koszty pokrywa serwis producenta.

    0
  • #7 10 Lis 2014 18:48
    mirex
    Poziom 43  

    1. Po godzinie mam pełnosprawny taki sam TV. Mogę również negocjować inne opcje.
    2. To samo, powiedzmy po 2 godzinach. I drobnych w sumie kosztach.
    3. Nie mam TV przez 2 tygodnie i nie mam pewności, że reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie. Kto płaci za nieuzasadnioną reklamację gwarancyjną ciekawy jestem.
    Mam również zapewne użeranie się ze sprzedawcą gdybym w ciągu najbliższych dwóch lat jednak był zmuszony do działań związanych z rękojmią.

    A jeśli jeszcze dodamy, że źródło zakupu jest na chwilę obecną nieznane, w związku z tym inne opcje "reklamacyjne" rozpatrzone obiektywnie być nie mogą (przez nas), to odsyłanie autora do skorzystania z gwarancji jest wersją najgorszą z możliwych na obecnym etapie.

    0
  • #8 10 Lis 2014 21:14
    nemko
    Poziom 15  

    Daiske napisał:

    Gwarancja :P większość producentów oferuje door to door. Wadliwy sprzęt jest odbierany przez kuriera, naprawiany w autoryzowanym punkcie serwisowym, a następnie dostarczany w to samo miejsce. Wszelkie koszty pokrywa serwis producenta.


    Widzę że nie miałeś jeszcze do czynienia z Samsungiem i jego serwisami?!!
    Jak chcesz, mogę Ci opowiedzieć moją jeszcze niezakończoną historię.......

    0
  • #9 12 Lis 2014 19:28
    maciobamg
    Poziom 2  

    Witam.

    Chciałem wszystkim podziękować - za zasugerowanie typu uszkodzenia i za rady ws. wybrania metody reklamacji.

    Trochę mnie postraszyliście wyborem serwisu, jego jakością, no i sam bałem sie, że nie zobaczę telewizora przez wiele, wiele dni. Zjawiłem się więc u sprzedawcy z reklamacją w ręce powołując się na niezgodność towaru. Na moje szczęście, osoba w serwisie sama zasugerowała rozmowę z jednym ze sprzedawców - bo sama reklamacja z powodu niezgodności byłaby rozpatrywana ok. 14 dni.

    Okazuje się, że taka wada, jaką Wam pokazałem, uprawnia do wymiany towaru na nowy (przynajmniej, jeśli chodzi o nowiutki sprzęt). No i TV, po kilkudziesięciu minutach oczekiwania na opinię serwisu (sprawdzali, czy sam np. "czyszcząc ekran młotkiem" nie uszkodziłem go przypadkiem mechanicznie :-P) wymieniono mi od ręki. Więc jakby nie patrzeć, wszystko, łącznie z dojazdem, zajęło mi z 2 godziny.

    Mirex się zastanawiał nad źródłem zakupu. Śpieszę więc z wyjaśnieniem, że takie "ludzkie podejście" do klienta mają ludzie pracujący w poznańskim sklepie głównym (outlet) sieci komputronik.pl
    Jestem więc bardzo pozytywnie zaskoczony. Dla mnie to koniec tematu "plamki", więc oznaczam temat jako rozwiązany.

    Pozdrawiam Was i jeszcze raz dzięki!
    Maciej

    0