logo elektroda
logo elektroda
X
logo elektroda
REKLAMA
REKLAMA
Adblock/uBlockOrigin/AdGuard mogą powodować znikanie niektórych postów z powodu nowej reguły.

Jakie komponenty kupić i jak zacząć budowę zegara LCD z mikrokontrolerem?

Apricot 15 Lis 2014 21:38 1122 6
REKLAMA
  • #1 14135041
    Apricot
    Poziom 9  
    Jestem programistą C#, zainteresowały mnie mikrokontrolery i chciałbym zacząć zabawę z programowaniem w C i składaniem tego wszystkiego w kupe.
    Chciałbym abyście powiedzieli mi co mam kupić, w co się zaopatrzyć żeby zrobić zegar.
    Jak wygląda przykładowy kod do czegoś takiego w C?
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • REKLAMA
  • #4 14135788
    Futrzaczek

VIP Zasłużony dla elektroda
    Ocena: 520
    Moduł RTC nie musi być potrzebny, odliczaniem czasu może się zająć sam mikrokontroler.

Potrzebujesz mikrokontrolera wraz z oprzyrządowaniem (np. gotowy moduł Arduino) i wyświetlacz LCD, np. 2x16 znaków, zgodny z HD44780 (najpopularniejszy).
    Konto firmowe:
    F-TECH Michał Kurzela
    Zacisze 20B, Serock, 05-140 | Strona WWW: https://elektronika.top/
  • #5 14135855
    vonar
    Poziom 28  
    Ocena: 30
    Futrzaczek napisał:
    wyświetlacz LCD, np. 2x16 znaków, zgodny z HD44780 (najpopularniejszy).

Najpopularniejszy, ale niezbyt odpowiedni do zegara. ;)
    Lepszy graficzny lub segmentowy.
  • REKLAMA
  • #7 14147678
    Pi0trek121
    Poziom 23  
    Ocena: 105
    Osobiście polecałbym tak jak piszę kolega dondu wyświetlacz LED, do tego multipleksacja, odmierzanie czasu zrobiłbym na RTC (bardzo fajna opcja gdy odłączy się zasilanie - po podłączeniu dalej wyświetlana jest prawidłowa godzina) albo zwykły zewnętrzy kwarc - podzielić częstotliwość i jak znalazł mamy 1Hz, dodatkowo jeżeli zauważymy, że zegarek się późni/śpieszy możemy skorygować to np. odejmując lub dodając naszą różnicę przy pełnej godzinie.
    Sam zrobiłem sobie zegarek na rtc z budzikiem wraz z ściemniaczem, aby nie raziło w oczka w nocy :)

Podsumowanie tematu