Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[Rozwiązano] Opel Astra G - Wypadanie zapłonu, szarpanie silnika, dziwny wydech.

JustSimplePerson 18 Lis 2014 19:42 2274 6
  • #1 18 Lis 2014 19:42
    JustSimplePerson
    Poziom 11  

    Witam
    Mam problem z moją Astrą G 1.6 8v 70KM. Mianowicie, gdy rano odpalę przez ok. 2 km jazdy nie ma żadnych problemów, nagle na zjeździe z góry bum.. redukcja z 5, a tu samochód gaśnie (ew. przygasa, ale zawsze mniej więcej w tym samym miejscu). Pierwsza diagnoza ... coś z gazem LPG, bo właśnie mnie więcej wtedy się włącza. Po odpaleniu oczywiście mrugający check engine, gaszę go i ponownie odpalam, a check engine już tylko świeci. Czasami samochód nadal szarpie dławi, a czasami odpali normalnie, przełączy się na gaz i śmiga (oczywiście z błędem checka w pamięci).
    Błędy to:
    P0400 (Standardowy EGR, ale to odkąd pamiętam się pojawiał co jakiś czas)
    P0300 (Wypadanie zapłonu)
    P0304 (Wypadanie zapłonu na cylindrze 4)

    Dodam, że ok. 2 dni wcześniej wymieniałem oba filtry gazu (myślałem, że może mieć to jakiś związek). Pojechałem do gazownika, po diagnoze... oczywiście autko u gazownika pięknie śmigało, żadnych dławień, czy szarpania. Gazownik stwierdził, że to świece... fakt wykręcił i były nieźle zużyte. No to oczywiście wymiana i już byłem, zadowolony że znalazłem usterkę. Aż tu następnego dnia to samo. Nawet po przejechaniu ok 20km w stanie szarpania, po prostu jakby nie palił na wszystkie cylindry, to czasami wystarczy zgaszenie i ponowne zapalenie samochodu, aby praca silnika wróciła do normy.
    Zakładam, że to może być wszystko, ale jakie mogą być typy.


    Filmy pracy silnika i wydechu:
    https://www.youtube.com/watch?v=AnwnoOP1nmk&feature=youtu.be

    0 6
  • #2 18 Lis 2014 20:02
    zed71
    Poziom 22  

    kompresja silnika (szczegolnie 4 cyl) do sprawdzenia- stawiam na wypalone gniazdo zaworu

    0
  • #3 18 Lis 2014 20:06
    JustSimplePerson
    Poziom 11  

    No to już widzę tą sumę, za naprawę. Czy w przypadku Twojej diagnozy auto może raz chodzić dobrze raz źle ? Czy przy wypalonym zaworze nie jest tak, że już na stałe szarpie itd ?

    0
  • #4 18 Lis 2014 20:57
    zed71
    Poziom 22  

    może- sam miałem taką przygodę. na początku bylo podobnie: raz palił normalnie, czasami (na początku) zapalała się kontrolka check, czasami chodził na 3 garach- wystaczyło jednak dodac gazu (lub zgasic) i wszystko wracało do normy aby powrócić po kilku km. potem było coraz gorzej: check po kilku km i silnik pracował na 3 garach. dlatego sprawdz kompresję (koszt ok 40zł) aby wyeliminować najgorsze. moze to być też cewka lub kable wn ale lepiej sprawdzić a potem kupować nowe czesci ;-)

    0
  • #5 26 Lis 2014 22:44
    JustSimplePerson
    Poziom 11  

    Mam teraz nowe obserwacje, mianowicie:

    Gdy rano zapalam na zimnym silniku, wszystko jest OK, mniej więcej do czasu gdy auto przełączy się na gaz, potem zaczyna się zabawa z cylindrami. Jeżeli w trakcje jazdy wyłączę LPG i przełączę się na benzynę problem mimo to nie ustępuje i samochód dalej pracuje na nie wszystkich cylindrach. Jeżeli samochód zgaszę i zaraz na nowo odpalę to problem dalej występuje. Jednak wystarczy go zostawić na jakiś czas (ja akurat po zajęciach odpalam kilka godzin), a problem ustaje, jednak znowu do czasu przełączenia na gaz.

    NATOMIAST ! Jeżeli od razu po zapaleniu wyłączę instalacje i nie nastąpi przełączenie na LPG to nie ma żadnego problemu i żeby było śmieszniej jeżeli w trakcie jazdy przełączę na LPG (trochę później niż robi się to zwyczaj z automatu) to problem nie występuje i można na gazie jeździć, nawet przejścia na LPG nie czuć.

    W moim laickim rozumowaniu problemem byłoby zbyt wczesne przełączanie na gaz, ale czy mam racje ?

    0
  • #6 28 Lis 2014 00:30
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    Może masz za nisko ustawiona temp.przełaczania na LPG. Podnieś o 5-10 st. C i sprawdź jaki efekt.

    0
  • #7 06 Maj 2018 10:47
    JustSimplePerson
    Poziom 11  

    Problemem było zbyt duże spalanie oleju, a przez to nagar na świecach i pogorszenie jakości iskry.
    Po remoncie góry silnika wszystko jest jak należy. Spalanie oleju spadło z 1l/1000km na 100ml/1000km.

    0