Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW e39 520i 150KM 1xVanos - Na jaki olej zmienić - ktoś zalał od DIESLA.

08 Gru 2014 15:13 8376 19
  • Poziom 7  
    Witam!
    Dzisiaj jak chciałem odczytać jaki olej jest aktualnie zalany, zobaczyłem bardzo ciekawą informację gdyż zalany jest MOBIL DELVAC MX 15W40 szukając takiego samego dowiedziałem się, że to olej do DIESLA!!

    BMW ma przejechane prawie 300tys. zaczęło robić się chłodno i pojawiło się dymienie. Oleju dolewałem (kupowałem na stacji i nie patrzyłem za bardzo czy takie oleje się leje)

    Moje pytanie jest : co najlepiej teraz zrobić??
    Co teraz zalać. jakaś płukanka?
    Bardzo proszę o pomoc.
  • Poziom 29  
    Ile tego oleju dolewasz na 10kkm?
    To, że spaliny są lepiej widoczne jak jest chłodno wynika ze skraplania się pary wodnej w nich zawartej.
  • Poziom 7  
    Sporo od wymiany do wymiany jakieś 3L to na pewno!

    Dodano po 5 [minuty]:

    Z tym dymieniem to właśnie się zastanawiam, bo jak dodam ostro gazu to jak z lokomotywy;) Raczej biały, nie jakiś niebieski.
  • Poziom 29  
    Na dzień dobry sprawdź czy masz drożną odmę.
    Jeśli jest drożna i nie masz innych wycieków to w najlepszym razie uszczelniacze do roboty.
    Zalanie półsyntetykiem czy syntetykiem mu nie pomoże, chociaż 10W40 też raczej mu nie zaszkodzi.
  • Poziom 7  
    Ok Będę sprawdzał odmę. Jak najszybciej sprawdzić czy jest ok? I jak jest zatkana da radę spróbować przeczyścić ją?
  • Poziom 29  
    Zdemontować :)
    Powinno dać radę ją wyczyścić jeśli jest niedrożna. Niedrożność może być jednak spowodowana też zagięciem, przyciśnięciem, etc.
  • Poziom 7  
    Rozumiem :) Tak zrobię!
    Pytanie odnośnie uszczelniaczy, ile mniej więcej może kosztować przyjemność wymiany u mechanika? Myślałem że sam się podejmę ale to strasznie dużo roboty.

    A jaki olej wlać teraz, tu już pytanie szczegółowe bo czy Mobil, Lotos, Elf, Valvoline czy jeszcze jakiś inny który będzie najlepiej pasował, no i jakie lepkości najlepiej? Może być drogi nie przeszkadza oby dobry!
  • Poziom 29  
    Póki co 15W40.
    15W40 oprócz oznaczenia lepkości jest też gwarancją, że olej tak oznaczony ma parametry zgodne z normami dla takiego oznaczenia.
    Producent jest sprawą drugorzędną.

    Jak naprawisz to co jest do naprawienia, wtedy będzie można zmieniać na mniej lepki.
    Co do kosztów - nie orientuję się.
  • Poziom 7  
    Patrzyłem tą odmę, w sumie za wiele nie napatrzyłem bo żeby się do niej dostać trzeba zdjąć kolektor ssący, jedynie dmuchnąłem w rurkę która podłączona jest do kolektora obok Vanosa. Przepływ jest ale to pewnie i tak nie o to chodzi :)
  • Poziom 28  
    Przy niskiej temperaturze zawsze będzie "parował" z wydechu. Zrób jakąś dłuższą trasę i się uspokoi do czasu, aż postoi i wystygnie. Chyba, że pali olej - wtedy nie pomoże, ale to przecież czuć, czy spaliny śmierdzą właściwie, czy przepalonym olejem.
  • Poziom 7  
    Parę razy specjalnie się na tym skupiałem, i nie wydaje mi się żeby to był zapach spalonego oleju, bardziej czuć zapach spalin.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Dodam jeszcze że nie mam katalizatora, może to też mieć jakiś wpływ?

    Dodano po 3 [minuty]:

    i jeszcze jedno, na odpalonym silniku jak odkręci sie korek wlewu oleju, gaśnie.
  • Poziom 29  
    Dziarski Hank napisał:
    Przy niskiej temperaturze zawsze będzie "parował" z wydechu. Zrób jakąś dłuższą trasę i się uspokoi do czasu, aż postoi i wystygnie. Chyba, że pali olej - wtedy nie pomoże, ale to przecież czuć, czy spaliny śmierdzą właściwie, czy przepalonym olejem.

    Autor pisał, że 3 litry dolewa między wymianami.

    To że gaśnie jak odkręcisz wlew jest raczej normalne. Albo szarpnie, albo zgaśnie.
    Dostarczasz do skrzyni korbowej lewe powietrze.
  • Poziom 40  
    Gasnąć nie powinien, jedynie "zafalować" obrotami. Odma na 99% do wymiany. Czyszczenie nie wchodzi w grę bo jak ją rozbierzesz to już nie złożysz w całości. Nie kupuj zamiennika.
    Z tym zdejmowaniem kolektora ssącego żeby dostać się do odmy to, za przeproszeniem, pierdoły opowiadasz.
    Łap tutorial: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=72207 (mam nadzieję, że mod nie wywali linka).
  • Poziom 29  
    Gaśnięcie to raczej wskazywałoby na zasyfiony dolot/filtr powietrza lub uszkodzony przepływomierz.
    Gdy silnik bierze powietrze przez wlew, przepływomierz rejestruje spadek ilości pobieranego powietrza, a komputer zmniejsza ilość podawanego paliwa.
    Jeżeli silnik gaśnie, to znaczy, że ilość paliwa zmniejszyła się na tyle, że już dalej pracować nie mógł, a to z kolei świadczy o tym, że przepływomierz zarejestrował znikomą ilość powietrza wpływającego do silnika.
    Może to wynikać z usyfionego filtru powietrza.
  • Poziom 7  
    Dzisiaj wyjąłem odmę. Nie była mocno zaklejona, ale membranka jest uszkodzona. szukam samej membrany ale chyba tylko tego elementu nie dostane :/

    Panowie teraz pytanie, powiedzmy, że odma zrobiona, (na razie odpuszcze sobie uszczelniacze z powodu braku kasy) i zmieniamy olej... czy przed zmianą dodać środka do "płukania" i jaki olej wybrac? może jakiś Motul 6100 SYNERGIE 10W-40

    (jak odbiję sie z pieniędzmi, wtedy zajmę się uszczelniaczami, wydaje mi sie że to włanie one mogą być przyczyną dymienia, bo silnik przyspiesza powiedzmy na 4tym biegu do odcięcia, po czym wnioskuje dobrą kompresje)
  • Poziom 29  
    Od płukania trzymaj się z daleka.
    Po prostu jak koniecznie chcesz zmienić teraz na półsyntetyk, to wymień go po połowie przebiegu w stosunku do tego co wymieniasz teraz.
    Jeśli robiłeś wymianę co 15 tysięcy, to teraz zrób po 8.
  • Poziom 7  
    poczytałem troche o olejach i VALVOLINE MAXLIFE 10W40 wypada dobrze (opinie ludzi)
    Zaryzykować?
  • Poziom 29  
    Twoje auto - Twoje ryzyko :)
    Ja uważam, że firma nie ma większego znaczenia.
  • Poziom 7  
    Ja właśnie o radę proszę!! :D Bo z tego co wyczytałem był zalany mineralny, i teraz syntetyk... różnie ludzie piszą... :/
  • Poziom 29  
    10W40 to tzw. półsyntetyk.
    Od 15W40 różni się w zasadzie tylko gęstością na zimno.
    Zimą będzie to nawet zmiana na lepsze.