Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E60 2.2 170KM - Na jaki olej zmienić,obecnie 10W40

prezes94 17 Lut 2017 14:36 3714 8
  • #1 17 Lut 2017 14:36
    prezes94
    Poziom 19  

    Panowie zakupiłem BMW E60 z silnikiem 2.2 170KM z instalacją gazową. Poprzedni właściciel zalał olej Elf 10W40 a przeglądając różne fora wyczytałem,że jedyny słuszny olej do tego silnika to 5W30 ew.5W40. Na obecną chwile po przejechaniu jakichs 2.5tys km auto wzięło jakies 300-400ml oleju. Mój mechanik twierdzi,że jeśli juz teraz pobiera olej nie ma co absolutnie zmieniac na 5W30 bo będzie brał jeszcze bardziej. Co Wy o tym myślicie?

    0 8
  • #3 17 Lut 2017 15:27
    prezes94
    Poziom 19  

    Masła pod korkiem nie ma,a spaliny w ukladzie to jak to sprawdzic?

    0
  • #5 17 Lut 2017 15:34
    prezes94
    Poziom 19  

    Niestety nie miałem ku temu okazji,ale sprawdze to co mowisz jak najszybciej.

    0
  • #7 17 Lut 2017 15:40
    Strumien swiadomosci swia
    Poziom 43  

    prezes94 napisał:
    Mój mechanik twierdzi,że jeśli juz teraz pobiera olej nie ma co absolutnie zmieniac na 5W30 bo będzie brał jeszcze bardziej.


    Twój mechanik jest jak noc, ciemny.

    Czy zafunduje ci silnik jak się wysypie na półsyntetykui podczas pałowania? Nie .?

    Więc nie ma o czym pisać, silnik ma mieć taki olej na jaki został zaprojektowany i na daną strefę klimatyczną.

    Dodano po 3 [minuty]:

    W ogóle po VIN masz jakąś polską historię pojazdu, czy kręcony 3 razy w Polsce i jak wjeżał kolejny raz?

    Pozatym jak masz M54 sprawdzałeś seperator oleju?

    Czy rura wydechowa czyściutka czy kopci?

    0
  • #8 17 Lut 2017 21:35
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    prezes94 napisał:
    Na obecną chwile po przejechaniu jakichs 2.5tys km auto wzięło jakies 300-400ml oleju.

    Czy to jest duże zużycie oleju ( 150ml/1000km) w wielozaworowym silniku ? Nie. ( opel uważa, że 700ml/1000 to norma!!! 8-O I dlatego upada)
    Zwłaszcza , ze jeździsz na niewłaściwym oleju i może powstawać więcej więcej syfu np na pierścieniach. Ja bym zrobił płukanie silnika, ( uwolnienie pierścieni z nagarów i z brudu) a po tym zastosowałbym ceramizer i branie oleju na pewno się zmniejszy. Sprawdzone w kilku sillnikach. Olej oczywiście zalecany przez producenta.

    0
  • #9 18 Lut 2017 23:05
    prezes94
    Poziom 19  

    Dziękuje za wyczerpujące wypowiedzi,ale jak widze zdania sa podzielone i sam nie wiem co robic... A co to jest ten separator i jak go sie sprawdza?

    0