Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

hyundai i 20 1.4CRDI 2011r - trudno zapala

09 Dec 2014 14:58 4374 7
  • Level 10  
    W maju kupiłem i20 1.4 crdi 2011 z przebiegiem 75tys. Dopóki było ciepło (powyżej zera) to dłuższe postoje takie 24h i dłuższe mu nie przeszkadzały, a kontrolka świec żarowych nawet się nie zapalała.Kiedy temperatura spadła do zera i lekko poniżej w nocy to kontrolka świecy żarowej błyśnie na ułamek sekundy a rozruch jest trudniejszy.Ostatnio kręciłem dwa razy po kilka sekund zanim zapalił.Potem jest już wszystko ok.Martwi mnie to że problem jest przy zerze C ,co będzie jak temperatura spadnie niżej.Auto ma nowy aku kręci równo i szybko. Może ktoś użytkuje dłużej taki silnik i mial podobny problem? Z góry dziękuję za odpowiedzi:)
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 30  
    franek07 wrote:
    z przebiegiem 75tys

    to jest potwierdzony przebieg czy licznik tyle wskazuje ?
    Auto to polski po-salon czy z zachodu zwiezione ?
    franek07 wrote:
    Dopóki było ciepło (powyżej zera) to dłuższe postoje takie 24h i dłuższe mu nie przeszkadzały, a kontrolka świec żarowych nawet się nie zapalała.

    znane są takie rpzypadki ale zazwyczaj powinna się zawsze zapalić sygnalizując sprawność układu
    franek07 wrote:
    Kiedy temperatura spadła do zera i lekko poniżej w nocy to kontrolka świecy żarowej błyśnie na ułamek sekundy a rozruch jest trudniejszy.

    i to może być problem bo w miarę spadku temperatury powinno z automatu wydłużać czas grzania świec
    franek07 wrote:
    Ostatnio kręciłem dwa razy po kilka sekund zanim zapalił.

    no takie są właśnie objawy tego co opisałem powyżej
    franek07 wrote:
    Potem jest już wszystko ok

    co wskazuje że z silnikiem, ogólną kondycją nie jest jeszcze tak źle
    franek07 wrote:
    Martwi mnie to że problem jest przy zerze C ,co będzie jak temperatura spadnie niżej.

    będziesz co rano zakręcał na śmierć akumulator i rozrusznik

    Na początek sprawdź to co najprostsze czyli bezpieczniki odpowiedzialne za grzanie świec, za działanie przekaźnika od grzania świec. Czy całe, niespalone.
    Potem wypadałoby sprawdzić czy przekaźnik świec jest ok a to najlepiej sprawdzić mając drugie identyczne auto które bezproblemowo odpala - podmienić na jedną noc i zobaczyć rano objawy - porównać czy coś się zmieniło czy "dawca" ma gorzej z odpaleniem. Wówczas mamy winowajcę. Jeżeli to nie pomoże lecimy dalej: sprawdzić czy wszystkie świece żarowe są sprawne - jeżeli któraś spalona - wymienić wszystkie na nowe. Na szybko miernikiem sprawdzisz czy nie spalone ale powinno się je wyjąć i zmierzyć oporność każdej osobno bo mogą być spore rozbieżności - wówczas diagnoza jak wyżej - wszystkie do wymiany na nowe.
  • Level 17  
    W tym aucie świecami steruje moduł, więc każda awaria jest monitowana na desce.Trzeba zrobić diagnostykę komputerową (podgląd parametrów w czasie rozruchu).
  • Moderator of Cars
    Ja bym się czepił ciśnienia paliwa podczas rozruchu, sprawny CR odpali bez świec do minus 10 stopni bez problemu.
  • Level 35  
    zrób upgrate softu w silniku. powinno pomóc.
  • Level 10  
    domex32 wrote:
    Ja bym się czepił ciśnienia paliwa podczas rozruchu, sprawny CR odpali bez świec do minus 10 stopni bez problemu.

    To wydaje się najsensowniejsze ponieważ dzieje się tak ostatnio po dluższej przerwie nawet jak temperatra jest powyżej zera. Jak sprawdzić problem-silnik suchy-mechanik czy można coś samemu
  • Level 1  
    Witam mam dokladnie taki sam problem jak Franek07 nie swieci kontrolka swiec zarowych czasami mignie na ulamek sekundy a czasami wogole sie nie zaswieci, jak teraz jest chlodniej to ciezko pali po odpaleniu chodzi idealnie i dopoki calkowicie nie ostygnie pali bez zarzutu.
    Hyundai i20 2011r 1.4crdi. Swiece zarowe sprawne, przekaznik oraz bezpieczniki sprawdzone,cisnienie na szynie podczas krecenia ok 190 na wolnych obrotach ok 230 wiec chyba ok.
    Czujniki temperatury cieczy,oraz powietrza pokazuja dobre wartosci nie ma zadnych bledow.
    Ma ktos moze jakis pomysl?
    Franek07 wiem ze to dawno bylo ale czy naprawiles tamta usterke moze pamietasz co bylo przyczyna?
  • Level 10  
    Wszystkie cztery świece przepalone!!! ymieniłem w dobrym warsztacie i problem zniknął! W dalszym ciągu kontrolka świec żarowych zapala sie tylko poniżej zera- im zimniej tym dłużej świeci.Autko przy minus 10 paliło na dotyk:)- zobaczymy tej zimy