Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania R420 E4 2007r - Pyt dot. cewki paliwowe od kąta oraz dawki.

tomek-staw 11 Jan 2015 23:03 4191 12
  • #1
    tomek-staw
    Level 13  
    Witam, czy ktoś podpowie, które cewki na listwie są od dawki a które od kąta wtrysku na zespół cyl 1-3 oraz 4-6. Wewnętrzne to kąt a zewn dawka? Pytanie nr 2: Czy po demontażu EGR konieczna jest modyfikacja w software ECU? Auto jest z kwietnia 2007 i nie odcina mocy ale pojawia się kontrolka z dymkiem oraz dwa błędy dot EGR tj 1025 oraz 5126. Szukam przyczyn dużego spalania dlatego pytam. Za info z góry dzięki i pozdr.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    saron22
    Trucks specialist
    Jeśli znajdziesz przyczynę dużego spalania w E4 to napisz proszę tu na forum lub na PW. Też szukam w 2 sztukach i znaleźć nie mogę. Mój znajomy też szukał, ASO Scania szukało i skończyło się na wymianie auta na inne.
  • #3
    koniol
    Level 16  
    W moim autku pomogła regulacja zaworów i wtrysków przez doświadczonego w tej dziedzinie mechanika. Dobrze jest też przeczyścić cewki i wtryski przez specjalistów z firm w których mechanicy wiedzą jak to zrobić. Scania ma bardzo delikatny układ zasilania paliwa i trzeba szukać przyczyny od podstaw opisanych powyżej. Jeśli chodzi o demontaż EGR to nie trzeba nic robić. Komputer sam odcina pracę zaworu po jego demontażu. Nie działa wówczas też górski hamulec. Silnik dalej pracuje poprawnie. Spada też nieznacznie zużycie.
  • #5
    tomek-staw
    Level 13  
    Dzięki za podpowiedzi oraz opis EDC S6, szukałem na necie i nie mogłem znaleźć. Mam właśnie plan zmienić soft z ECU silnika Euro3 R470 ewentualnie wyrzucenie Turbocompound i soft E3 R420. Robił ktoś taki manewr? Wydaje mi się, że powinno to chodzić. W euro 3 spalanie jest w porządku. P.S prawdopodobnie bo wyrzuceniu EGR trzeba będzie zajrzeć do katalizatora w tłumiku i zrobić mu przedmuch?
  • #6
    scania124
    Level 10  
    420 e4 tam nie ma katalizatora ja juz wszystko zrobilem, wywalilem turbocompound,zaslepilem egr
    i sprzedalem do arabów bo nic nie pomoglo, ale w e3 z2004 r wymienilem jedną cewkę ktora miala
    zle parametry i spalanie spadlo o 5 l na 100

    Dodano po 1 [minuty]:

    teraz sie mecze z euro 5, potrzebuje pompe paliwową do xpi jezeli ktos bedzie cos takiego mial prosze o kont
  • #7
    tomek-staw
    Level 13  
    to co to jest za gadżet wewnątrz tłumika, który po przekręceniu się wyjmuje? To jest wg mnie jakiś filtr/katalizator. Jeśli spojrzysz na tłumik od strony ramy zobaczycz owalny wsad montowany obejmą w tłumiku.
  • #8
    scania124
    Level 10  
    podaj nr ramy, sprawdze
  • #9
    tomek-staw
    Level 13  
    podaje VIN: 9118909
  • #12
    GRISZA14
    Level 16  
    jest to katalizator pewnie pomoże demontaż i przedmuchanie nie próbowałem ale widziałem bez i auta były sprawne
  • #13
    morszyn
    Level 10  
    Witam. Do kolegi "Scania 124".Jak ustaliłeś która z cewek w E-3 ma złe parametry. Piszesz że po wymianie spadło :paliwożerność "Też mam podobny problem i próbuje się z nim uporać.