Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania R420 E4 2007r - Pyt dot. cewki paliwowe od kąta oraz dawki.

tomek-staw 11 Sty 2015 23:03 2262 12
  • #1 11 Sty 2015 23:03
    tomek-staw
    Poziom 12  

    Witam, czy ktoś podpowie, które cewki na listwie są od dawki a które od kąta wtrysku na zespół cyl 1-3 oraz 4-6. Wewnętrzne to kąt a zewn dawka? Pytanie nr 2: Czy po demontażu EGR konieczna jest modyfikacja w software ECU? Auto jest z kwietnia 2007 i nie odcina mocy ale pojawia się kontrolka z dymkiem oraz dwa błędy dot EGR tj 1025 oraz 5126. Szukam przyczyn dużego spalania dlatego pytam. Za info z góry dzięki i pozdr.

    0 12
  • #2 13 Sty 2015 22:59
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Jeśli znajdziesz przyczynę dużego spalania w E4 to napisz proszę tu na forum lub na PW. Też szukam w 2 sztukach i znaleźć nie mogę. Mój znajomy też szukał, ASO Scania szukało i skończyło się na wymianie auta na inne.

    0
  • #3 01 Lut 2015 17:57
    koniol
    Poziom 16  

    W moim autku pomogła regulacja zaworów i wtrysków przez doświadczonego w tej dziedzinie mechanika. Dobrze jest też przeczyścić cewki i wtryski przez specjalistów z firm w których mechanicy wiedzą jak to zrobić. Scania ma bardzo delikatny układ zasilania paliwa i trzeba szukać przyczyny od podstaw opisanych powyżej. Jeśli chodzi o demontaż EGR to nie trzeba nic robić. Komputer sam odcina pracę zaworu po jego demontażu. Nie działa wówczas też górski hamulec. Silnik dalej pracuje poprawnie. Spada też nieznacznie zużycie.

    0
  • #5 05 Lut 2015 17:42
    tomek-staw
    Poziom 12  

    Dzięki za podpowiedzi oraz opis EDC S6, szukałem na necie i nie mogłem znaleźć. Mam właśnie plan zmienić soft z ECU silnika Euro3 R470 ewentualnie wyrzucenie Turbocompound i soft E3 R420. Robił ktoś taki manewr? Wydaje mi się, że powinno to chodzić. W euro 3 spalanie jest w porządku. P.S prawdopodobnie bo wyrzuceniu EGR trzeba będzie zajrzeć do katalizatora w tłumiku i zrobić mu przedmuch?

    0
  • #6 10 Lut 2015 20:22
    scania124
    Poziom 9  

    420 e4 tam nie ma katalizatora ja juz wszystko zrobilem, wywalilem turbocompound,zaslepilem egr
    i sprzedalem do arabów bo nic nie pomoglo, ale w e3 z2004 r wymienilem jedną cewkę ktora miala
    zle parametry i spalanie spadlo o 5 l na 100

    Dodano po 1 [minuty]:

    teraz sie mecze z euro 5, potrzebuje pompe paliwową do xpi jezeli ktos bedzie cos takiego mial prosze o kont

    0
  • #7 10 Lut 2015 22:13
    tomek-staw
    Poziom 12  

    to co to jest za gadżet wewnątrz tłumika, który po przekręceniu się wyjmuje? To jest wg mnie jakiś filtr/katalizator. Jeśli spojrzysz na tłumik od strony ramy zobaczycz owalny wsad montowany obejmą w tłumiku.

    0
  • #8 11 Lut 2015 07:37
    scania124
    Poziom 9  

    podaj nr ramy, sprawdze

    0
  • #9 11 Lut 2015 07:40
    tomek-staw
    Poziom 12  

    podaje VIN: 9118909

    0
  • #12 14 Lut 2015 17:51
    GRISZA14
    Poziom 16  

    jest to katalizator pewnie pomoże demontaż i przedmuchanie nie próbowałem ale widziałem bez i auta były sprawne

    0
  • #13 15 Lut 2015 09:08
    morszyn
    Poziom 9  

    Witam. Do kolegi "Scania 124".Jak ustaliłeś która z cewek w E-3 ma złe parametry. Piszesz że po wymianie spadło :paliwożerność "Też mam podobny problem i próbuje się z nim uporać.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo