WItam , znowu walczę z autem i znowu potrzebuję pomocy .
Wczoraj rozkręciłem cewki paliwowe w scanii r420 hpi euro5 2007 rok żeby sprawdzić czy się nie porozkręcały bo auto na wysokich obrotach pod ciężarem sprawia wrażenie jakby silnik dostawał drgania i brakowało mu siły no i były ok tzn w dwóch ruszając trzpieniem w cewce wyczułem jakby się troszkę blokowały ale jak przekręciłem te trzpienie tak jak się nakręca zegarek o 180 stopni już się nie blokowały więc zostawiłem i pozakładałem . Podczas zakładania dwóch cewek od strony skrzyni biegów wydaje mi się że były zamontowane do tej pory na odwrót tzn . ta cewka z prawej była zamontowana z lewej strony i na odwrót nie mam pojęcia czy to robi jaką różnicę bo wyglądają tak samo lecz jedne posiadają nosek w miejscu wtyczki i po przeszukaniu w internecie znalazłem zdjęcia całych listew paliwowych z cewkami i te które posiadają te plastikowe noski montowane są jako pierwsza i czwarta więc coś chyba w tym jest . Dziwna sprawa bo po odpaleniu silnik zaczął jakby bardziej miękko i równo pracować i sam już nie wiem czy to że mogły być zamienione te cewki czy to że przekręciłem te blaszki w cewkach żeby leciutko pracowały pomogło w jakby równiejszej pracy silnika .
Jeszcze jeden problem się zrobił ponieważ przy okazji chciałem wymienić filtr paliwa no i po wymianie auto trzeba kręcić 10 sekund zanim odpali a tego nie było gdy auto zgaszę to po kilku sekundach zapali normalnie ale im dłużej stoi tym dłużej trzeba kręcić . Dziwne jest że jak wyjąłem filtr paliwa to pozostałe paliwo które było w obudowie filtra po chwili zaczęło cofać się do zbiornika i dosłownie po 5 minutach w obudowie filtra paliwa już nie było , czy to normalne ? wydaje mi się że paliwo powinno zostać . Proszę o jakieś porady bo jutro trasa a ja nie miałem możliwości sprawdzić auta na drodze RYNCE OPADYWUJĄ pozdrawiam Jarek
Wczoraj rozkręciłem cewki paliwowe w scanii r420 hpi euro5 2007 rok żeby sprawdzić czy się nie porozkręcały bo auto na wysokich obrotach pod ciężarem sprawia wrażenie jakby silnik dostawał drgania i brakowało mu siły no i były ok tzn w dwóch ruszając trzpieniem w cewce wyczułem jakby się troszkę blokowały ale jak przekręciłem te trzpienie tak jak się nakręca zegarek o 180 stopni już się nie blokowały więc zostawiłem i pozakładałem . Podczas zakładania dwóch cewek od strony skrzyni biegów wydaje mi się że były zamontowane do tej pory na odwrót tzn . ta cewka z prawej była zamontowana z lewej strony i na odwrót nie mam pojęcia czy to robi jaką różnicę bo wyglądają tak samo lecz jedne posiadają nosek w miejscu wtyczki i po przeszukaniu w internecie znalazłem zdjęcia całych listew paliwowych z cewkami i te które posiadają te plastikowe noski montowane są jako pierwsza i czwarta więc coś chyba w tym jest . Dziwna sprawa bo po odpaleniu silnik zaczął jakby bardziej miękko i równo pracować i sam już nie wiem czy to że mogły być zamienione te cewki czy to że przekręciłem te blaszki w cewkach żeby leciutko pracowały pomogło w jakby równiejszej pracy silnika .
Jeszcze jeden problem się zrobił ponieważ przy okazji chciałem wymienić filtr paliwa no i po wymianie auto trzeba kręcić 10 sekund zanim odpali a tego nie było gdy auto zgaszę to po kilku sekundach zapali normalnie ale im dłużej stoi tym dłużej trzeba kręcić . Dziwne jest że jak wyjąłem filtr paliwa to pozostałe paliwo które było w obudowie filtra po chwili zaczęło cofać się do zbiornika i dosłownie po 5 minutach w obudowie filtra paliwa już nie było , czy to normalne ? wydaje mi się że paliwo powinno zostać . Proszę o jakieś porady bo jutro trasa a ja nie miałem możliwości sprawdzić auta na drodze RYNCE OPADYWUJĄ pozdrawiam Jarek