Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo FH 480 D13A 2007r - Zapowietrza sie po długim postoju.

MobilTruck 14 Jan 2015 09:36 6030 8
  • #1
    MobilTruck
    Level 31  
    Witam.Po dłuższym postoju ok.9 godzin auto już nie odpala.Wymienione filtry,podstawa filtrów,zaworek przy podstawie,zaworek na głowicy(wszystkie części nowe). Cały układ paliwowy sprawdzony na szczelność,poprzez podawanie ciśnienia powietrza(ok 3 bar) do zbiornika paliwa i na żadnym z przyłączy jak i przewodu żadnych oznak nieszczelności.Zasilanie paliwa przerobione na jeden zbiornik(z drugiego przepływa grawitacyjnie)Po dobowym odpoczynku należy ręczną pompką napompować paliwo i wyczuć można że nie ma go w układzie.Dziś Volvo musiało zrobić jedną trasę i zostanie do tankowane do pełna więc podstawa jak i same filtry będą niżej niż poziom paliwa w zbiornikach więc czekam za telefonem od kierowcy jak zapala.Dodam chyba najważniejsze,że po porannym zapaleniu,auto w ciągu dnia nie ma już żadnych anomalii,ma moc i równą pracę.Ostanie co mi zostało to wyciągnąć pompo wtryskiwacze ale wtedy byłby słaby i przebierał jeżeli dobrze rozumiem.Może któryś z forumowiczów podpowie co jeszcze można by sprawdzić?
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • Helpful post
    #2
    User removed account
    User removed account  
  • #3
    MobilTruck
    Level 31  
    Jak wróci to pompki wyciągam.Jeszcze tak zapytam,bo mam obsady dostępne od ręki firm Diesel Technik(2.91280) i Febi(FE39127). Które lepsze?
  • Helpful post
    #4
    cielak1989
    Level 13  
    lepiej zainwestować dołożyć i kupić oryginale choćby na allegro bo niższej cenie niż w ASO
  • #5
    szczesniak2
    Level 9  
    Mam podobny problem. Auto takie same Volvo FH13 480km 2007 r przebieg okolo 900tkm, Wczesniej autko zapowietrzało się sporadycznie. Później tylko po dłuższym postoju choć też nie zawsze. Później zdarzało się to coraz częściej, a teraz wystarczy ze po zgaszeniu silnika poczekamy 15 minut to juz trzeba dłużej go kręcić żeby załapał. Zaworek w głowicy i wymieniony na oryginał z volvo. Dziś podłączyliśmy przeźroczysty przewód od zbiornika paliwa i widać było ze po zgaszeniu auta paliwo nie cofa się do zbiornika, a mimo to ciśnienie paliwa spada co widoczne było na odczycie ciśnienia paliwa na kompie diagnostycznym. Nie widać żadnych nieszczelności. Ciśnienie paliwa dobre na wolnych obrotach ok 3 bar na duzych prawie do 6bar. Jednak na wolnych obrotach równa praca silnika co jakiś czas przerywana jest takim zafalowaniem obrotów jakby przez ułamek sekundy nie dostawał dobrej dawki paliwa. Podczas dopompowania ręczną pompką paliwa praca silnika wyrównuje się. Czy mam stawiać na wymianę pompy paliwa czy może na pompowtryski?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • Helpful post
    #7
    keicam1991
    Level 18  
    Tylko pamiętajcie że do obsad musicie mieć sprzęt i czasami się urywają jarzma pompo wtryskiwaczy objawy podobne.
  • #8
    szczesniak2
    Level 9  
    U mnie po wymianie pompowtrysków wszystko wróciło do normy
  • #9
    MobilTruck
    Level 31  
    Wymiana obsad pompo wtryskiwaczy rozwiązała problem.