Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Punto 1.1 55 s 98 rocznik.

15 Sty 2015 13:40 1656 16
  • Poziom 7  
    Witam od nie dawna mam Fiata Punto 1.1 i mam parę pytań:
    1.Dlaczego nie świeci się kontrolka od świateł.
    2.Wymieniłam bezpiecznik od tylnej wycieraczki i dalej mi ona nie działa co z tym mogę jeszcze zrobić.
    3.Tłumik głośno chodzi,co lepiej pospawać go ale czy to ma sens i czy na długo starcza?czy lepiej wymienić.
    4.Głośno mi chodzi ogrzewanie(dmuchawa) da się coś z tym zrobić?

    Moderowany przez robokop:

    3.1.15. Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających problem, bez podania wystarczającej liczby informacji umożliwiającej zajęcie merytorycznego stanowiska przez innych Użytkowników forum. Tytuł wpisu powinien zawierać markę, model oraz skrótowy opis usterki.

    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    1. Rozbierz licznik i zobacz, może jest spalona.
    2. Przeczyść styki przy tylnej klapie, często nie łączą.
    3. Zależy w jakim stanie jest reszta układu, jeśli skorodowana- wymienić. A jeżeli wydech jest uszkodzony mechanicznie to wystarczy pospawać.
    4. Wymienić silnik dmuchawy, może ma uszkodzone łożyska. Bądź używać dmuchawy na niższym biegu.
  • Poziom 7  
    Dzięki za rady,wiesz jestem dziewczyną i nie znam się jeszcze na tych sprawach za dobrze ale popróbuję :) a co do dmuchawy to owszem jak dam na 1 to jest ciszej ale prawie wcale nie dmucha a w zimie to wiadomo przydaję się wiec daję na 2 to nie jest jeszcze tak zle chociaz i tak głośno a na 3 to jest masakra,bardzo głosno a szkoda ;(
  • Poziom 30  
    Niestety to jest chyba wada fiatów, posiadam Fiata Cinquecento, i w nim dmuchawa na 3cim biegu również pracuje bardzo głośno, trzeba się po prostu do tego przyzwyczaić. Nic się raczej z tym nie da zrobić, bo to nie jest wycie silnika, tylko dźwięk wylatującego powietrza.

    To nic, że jesteś dziewczyną, nie każdy zna się na wszystkim, ale od czego są elektrodowicze? Od tego by pomagać! :)
  • Poziom 7  
    No zgodzę się chyba fiaty tak maja,nie mam wyjścia muszę się przyzwyczaić.Narazie to się uczę wszystkiego,dzisiaj np.przyszło mi wymienić żarówki przy oświetleniu tablicy rejestracyjnej i przyznam się ze to nie jest takie łatwe hehe. Dzięki jeszcze raz za pomoc :)
  • Poziom 7  
    Ok fajnie :)
  • Poziom 7  
    Hej to znowu ja,przyznam się że pisałam o wymienianiu żarówek przy oświetleniu rejestracji ale nie przyznałam się że nie udało mi się tego wymienić.Poprosiłam znajomego i wiecie co,po wymianie dalej nie działały,okazało się że wogólę kable w środku klapy od bagażnika nie było podłączone tzn.kabel od wycieraczek,od podgrzewania tylnej szyby,wężyk nie połączony ze sobą,przez co cieknie mi ze spryskiwaczy na tylnej szybie,jednym słowem masakra.Sama bym tego nie skminiła. Zostało mi kupić kawałek wężyka lub otulinę (tak słyszałam) i połączyć jeszcze ten wężyk no i zrobić tą wycieraczkę,może to wina silniczka.A i mam jeszcze jedno pytanie,pomóżcie trochę o tym czytałam ale dalej nie jestem pewna jaki olej dolać?

    Dodano po 8 [minuty]:

    Teraz wyczytałam ze w tylnej wycieraczce (w przedniej nie), posiada on wewnątrz bezpiecznik (wewnątrz samego silnika, obok szczotek). Co jest ciekawe to tak jak pisałam wymieniałam bezpiecznik ale z przodu od kierowcy,myślałam ze tam bo jednego brakowało echh a nie w mechanizmie wycieraczki,może to jednak bezpiecznik sama już niewiem.
  • Poziom 30  
    Olej musisz dolać taki- jaki jest w silniku, jeśli nie wiesz jaki jest wlany- będziesz zmuszona go zmienić.. Chociaż... Kupiłaś auto, i nie zmieniłaś po zakupie oleju?


    Hm.. Nic mi nie wiadomo o bezpieczniku wewnątrz silnika wycieraczki, może niech ktoś inny się w tej sprawie wypowie.
  • Poziom 7  
    No właśnie też się ździwiłam że tam niby jest jakiś bezpiecznik,popytam jeszcze. A co do oleju to narazie nie zmieniałam jeszcze bo sprawdzałam i było ok a nie mogę dolać jakiegoś?No i ile by kosztowała wymiana oleju i jaki najlepiej wlać do Fiata Punto 1.1 ?
  • Poziom 30  
    Koleżanko, olej nie zmienia się jak jest go mało, tylko po określonym przebiegu. Ja w aucie zmieniam co 15 000km, gdyż z czasem olej traci swoje właściwości, i po długim okresie można nawet zatrzeć silnik... Wiem to z własnego doświadczenia, bo przez dwa lata nie zmieniłem oleju i musiałem zmienić cały zespół napędowy :)

    Poza tym zawsze kupując auto zmienia się w nim wszelkie płyny i filtry, jeśli się chce- by długo posłużyło.

    Silnik 1108ccm, więc ja bym polecał 10w40, pod warunkiem, że nie był wcześniej wlany 15w40, zmiana oleju z gęstszego na rzadszy nie jest zalecana.
  • Poziom 7  
    Ja mam mały przebieg więc jeszcze nie mam potrzeby wymiany oleju.Co do reszty to dzieki za rady, o filtrach to nie wiedziałam, tym bardziej się cieszę ze tu jestem i mogę się dużo dowiedzieć :) a z olejem to chyba lepiej nie kombinować i jak się nie wie jaki był wlany to go wymienić całkiem a orientujesz się może jaki to koszt?
  • Poziom 30  
    Zależy jaki olej, filtr oleju to koszt około 20/30zł... Olej- zależy jaki, coś lepszego to około 100zł za 5 litrów, może nawet więcej.

    Tu nie chodzi o przebieg silnika, po prostu regularnie co 15 000km wymienia się olej (przynajmniej w Cinquecento Sporting tak jest , a to silniki dokładnie te same)...

    Dajmy na to, masz przejechane 150 000km, zmieniasz olej, a następny raz zmieniasz go przy 165 000km... I złota zasada, w 100% sprawnym silniku NIE MA POTRZEBY dolewania oleju.
  • Poziom 7  
    No no wiem i z olejem na razie mam spokój, gorzej że mi sie od dwóch dni swieci kontrolka na czerwono i myślałam ze to jest płyn od spryskiwaczy,dolałam i dalej i to ponoć od chłodnicy mi sie coś pali,chyba musze dolać płyn.Jutro będe wymieniała tuleje to zapytam.
  • Moderator Samochody
    Cytat:
    1.Dlaczego nie świeci się kontrolka od świateł.

    Zapewne spaliła się żarówka, to są całoszklane żarówki T5 1,2W 12V.

    Cytat:
    2.Wymieniłam bezpiecznik od tylnej wycieraczki i dalej mi ona nie działa co z tym mogę jeszcze zrobić.

    Standardowa usterka w tym modelu - brak styku na złączu przy klapie lub zatarta oś wycieraczki.

    Cytat:
    3.Tłumik głośno chodzi,co lepiej pospawać go ale czy to ma sens i czy na długo starcza?czy lepiej wymienić.

    Zdecydowanie lepiej wymienić.

    Cytat:
    4.Głośno mi chodzi ogrzewanie(dmuchawa) da się coś z tym zrobić?

    Jeśli wyje/piszczy to zapewne dostała się woda do silnika i uszkodzeniu uległo dolne łożysko silnika dmuchawy - tam zbiera się woda, powodując jego korozję.

    madzioreks napisał:
    od dwóch dni swieci kontrolka na czerwono i myślałam ze to jest płyn od spryskiwaczy,dolałam i dalej i to ponoć od chłodnicy mi sie coś pali,chyba musze dolać płyn.
    Nie ma tam ani kontrolki poziomu płynu od spryskiwaczy ani poziomu płynu chłodzącego ani poziomu oleju. Czerwone kontrolki to brak ładowania, przegrzanie silnika, usterka układu wtryskowo-zapłonowego, brak ciśnienia oleju i niski poziom płynu hamulcowego/włączony hamulec postojowy. Swoją drogą - czerwone kontrolki oznaczają usterkę krytycznych systemów i gdy taka kontrolka się zaświeci nie powinno się kontynuować jazdy.
  • Poziom 7  
    Dzięki Tzok :) z połową tego co pisałam to już sobie poradziłam a z ta kontrolką niby od chłodnicy to był fałszywy alarm bo musiało mi cos nie stykać albo coś takiego bo ona mi sie zapala ale przy tym jak ruszam a tego nie było wcześniej i to niby tak ma być. Co do ogrzewania to nie piszczy poprostu głośno szumi.A żarówke od świateł to bęe musiała wymienić.Pozdrawiam :)